Sinsiew Skrevet 8. september 2024 #1 Del Skrevet 8. september 2024 Hei og hopp! Det er lenge siden jeg drev med aksjer og trading, og verden har definitivt gått videre siden den gang. Nå er jeg klar for å begynne på ny, men hadde satt pris på svar her inne. Spørsmålet er like lett som det er vanskelig: Hva anbefaler du, og hvorfor? Jeg ønsker å spare i fond til barna. Selv vil jeg handle aksjer og daytrade. Tenker selv at daytrading kanskje er best gjennom etoro? Tenkte fond i nordnet. Skilling har jeg lest en del bra om, men er ikke kjent med de. Etoro har jeg heller ikke brukt før. Nordnet er jeg mer kjent med. I "gode gamle dager" benyttet jeg med av DnB, men så var jeg også kun 18 da jeg drev med aksjer sist. Noen anbefalinger? Tanker og ideer, også til ting å investere i, tas i mot med stor takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #2 Del Skrevet 9. september 2024 DnB er horribelt. Nesten umulig å få informasjon ut av den nettsiden og så har de laget seg selv problemer med innlogging for noen Gecko-baserte nettlesere som Firefox, Librewolf og andre. Nordnet er enkel og grei. Du får kjøre på som du vil med stop loss og andre ørlitegrann mer avanserte ordre. Forvaltningsavgiftene gikk opp nylig og de tar en del kurtasje. Så jeg følger her med interesse. Anonymkode: 722a7...496 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. september 2024 #3 Del Skrevet 9. september 2024 eToro er vel delvis utfordrende med Skatteetaten vil jeg tro... Uten at jeg har superpeiling tilbyr vel ikke de Zerokonto eller ASK slik at det er lett å holde orden på innskutt kapital, skattbar avkastning og generell innrapportering til skattemyndighetene. Ser for meg at det kan bli en omstendig dokumentasjonsarbeid i etterkant. Nordnet er relativt greit, og har ulike nivåer/kostnadspakker for å redusere kostnadene for kjøp og salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. september 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 9. september 2024 newman01 skrev (4 timer siden): eToro er vel delvis utfordrende med Skatteetaten vil jeg tro... Uten at jeg har superpeiling tilbyr vel ikke de Zerokonto eller ASK slik at det er lett å holde orden på innskutt kapital, skattbar avkastning og generell innrapportering til skattemyndighetene. Ser for meg at det kan bli en omstendig dokumentasjonsarbeid i etterkant. Nordnet er relativt greit, og har ulike nivåer/kostnadspakker for å redusere kostnadene for kjøp og salg. Takk for svar! Ja, jeg har tittet litt på dette led rapportering og det kan absolutt bli et hinder. Nordnet er det som virker greiest. Men utvalget er noe snevert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. september 2024 #5 Del Skrevet 9. september 2024 Er aksjeutvalget til Nordnet snevert? Hvilke aksjer er det de ikke har tilgjengelig for handel der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. september 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 9. september 2024 newman01 skrev (1 minutt siden): Er aksjeutvalget til Nordnet snevert? Hvilke aksjer er det de ikke har tilgjengelig for handel der? Jeg finner bla a ikke en del av de jeg har sett på som finnes i Asia. Skilling ser ut til å ha et noe bredere utvalg. Etoro ligger bedre ann der,men så er det jo å tenke på om det er verdt det med tanke på papirarbeid i etterkant av kjøp og salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. september 2024 #7 Del Skrevet 9. september 2024 Sinsiew skrev (1 time siden): Jeg finner bla a ikke en del av de jeg har sett på som finnes i Asia. Skilling ser ut til å ha et noe bredere utvalg. Etoro ligger bedre ann der,men så er det jo å tenke på om det er verdt det med tanke på papirarbeid i etterkant av kjøp og salg. Jeg ville også vurdert påliteligheten til eToro over tid. Var ikke lenge siden FTX gikk rett vest, noen titalls milliarder manglet i regnskapet og eieren siktet for grov økonomisk rot. Kan tenkes eToro er noe annet enn jeg frykter, men om man er veldig eksponert for svingninger i kryptobransjen kan det fort være kroken på døra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #8 Del Skrevet 9. september 2024 Nordnet er super smal. De har ikke en gang Hyundai. Anonymkode: 722a7...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå