AnonymBruker Skrevet 8. september #1 Del Skrevet 8. september Jeg har det utrolig vondt etter min onkel døde, han var som en pappa for meg. Har jeg rett på sykemelding eller må jeg dra på jobb? Jeg tror at jeg kommer til å jobbe utrolig dårlig. Fordi jeg har det utrolig vondt Anonymkode: da887...cda 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #2 Del Skrevet 8. september Jeg fikk sykemelding fra min fastlege da min onkel døde uventet Anonymkode: f965d...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beliis Skrevet 8. september #3 Del Skrevet 8. september Så leit å høre. Kommer nok litt an på legen. Noen sier at sorg ikke gir rett på sykemelding. Men forstår godt at det kan være vanskelig å gå på jobb sånn direkte. Og spesielt når relasjonen er så nær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #4 Del Skrevet 8. september Ingen her som kan skrive ut sykemelding til deg, så kanskje lurere at du snakker med legen din, så vet nok h*n om du har behov for sykemelding. Det går også an å fortelle din leder at du nok vil fungere litt dårligere noen dager fremover, og evt. be om tilrettelegging for det. Anonymkode: ed052...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 8. september #5 Del Skrevet 8. september (endret) Ring legekontoret i morgen tidlig og be om time, kanskje det holder med telefontime. Er vanlig å få sykemelding hvis det er dødsfall i nære relasjoner. Endret 8. september av Meowmere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #6 Del Skrevet 8. september Jeg tror jeg hadde tatt egenmelding. Kondolerer❤️ Anonymkode: 64469...a78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #7 Del Skrevet 9. september Kondolerer 🌹 Anonymkode: 14693...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #8 Del Skrevet 9. september De fleste arbeidsgivere aksepterer egenmelding når slike ting skjer akutt, evt noen dager uten lønn som velferdspermisjon. Dersom det er lengre tid, må du prate med legen din. Sorg er ikke sykemeldingsgrunn, men dersom du er så påvirket at du ikke fungerer på jobb, blir man sykemeldt på psykisk grunnlag. Jeg husker ikke helt hva de kaller det. Midlertidig psykisk ubalanse pga ytre påvirkning, eller noe sånt. Kondolerer ❤️ Anonymkode: 0117b...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #9 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kondolerer 🌹 Anonymkode: 14693...329 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror jeg hadde tatt egenmelding. Kondolerer❤️ Anonymkode: 64469...a78 Takk, men jeg har vært borte 4 ganger fra jobb i år, 1 og 2 dager om gangen, da har jeg brukt opp alle egenmeldingene tror jeg? Anonymkode: da887...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #10 Del Skrevet 9. september Selv om det er 16 kalenderdager til sammen? Er ikke det normalt det blir brukt opp? Anonymkode: da887...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #11 Del Skrevet 11. september Du må snakke med lederen din, og forklare situasjonen. Du får nok velferdspermisjon uten lønn noen dager ❤️ Anonymkode: 0117b...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #12 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 23.31): Jeg fikk sykemelding fra min fastlege da min onkel døde uventet Anonymkode: f965d...74e Hva sa du til fastlegen din? Anonymkode: da887...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #13 Del Skrevet 11. september Sorg gir ikke automatisk sykmelding nei, så det kommer mye an på hva du sier til legen og hvordan legen ser på det. Du må trolig legge fokuset på hvor deprimert og dårlig du er i allefall. Det er funksjonsgrad som teller i arbeidslivet. Det er det når man søker uføretrygd også, det er helt uvesentlig hvilken diagnose man har, bare man er for syk til å jobbe. Anonymkode: 2fe06...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #14 Del Skrevet 11. september Kondolerer! Som arbeidsgiver foretrekker jeg helt klart at folk kommer på jobb, selv om de bare klare 10% jobbing. Jeg må uansett betale lønn de første 16 dagene, og hvis den ansatte klarer å levere noe, er det et pluss. Hvis man blir alvorlig syk av sorg er det sykmelding som teller. Anonymkode: c878d...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #15 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 23.28): Jeg har det utrolig vondt etter min onkel døde, han var som en pappa for meg. Har jeg rett på sykemelding eller må jeg dra på jobb? Jeg tror at jeg kommer til å jobbe utrolig dårlig. Fordi jeg har det utrolig vondt Anonymkode: da887...cda Må du ha sykmelding da? Før det bør du vurdere avspasering, et par feriedager, be om velferdspermisjon eller evt ta egenmelding. Anonymkode: 305bc...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå