Gå til innhold

Kjøpe nye tursko til sønnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen er ekstremt økonomisk og gnien. 

Sønnen vår på 14 har friluftsliv valgfag hvor det kreves en del utstyr. Han har fått tak i sitt gamle turutstyr fra da han var yngre som lå til svigers. 

Sønnen vår skal på lang tur, og har tursko som er litt trange. Jeg tenker han må slippe å gå i litt trange sko. Samboer har noen sko på jobb (type armyboots) som han tenker sønnen skal bruke.

Jeg synes han må slippe å bruke faren sine gamle og slitte sko og at han kan få egne tursko da han tross alt skal ha dette faget hele år. Min gniene samboer sier det koster så mye, men vi har penger til dette. Hadde du kjøpt sko til sønnen eller latt han brukt faren sine jobb sko?

Anonymkode: 8aa46...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaa, du MÅ kjøpe sko til ham. Det er jo ikke noe kjekt å gå i sko som andre har gått inn. Ikke er det bra for beina heller. Og stakkars gutt, han ønsker jo sikkert å føle seg pittelitt kul også. Drit langt i han samboeren din.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig kjøpt nye sko! Helt utenkelig at han skal gå med vonde sko for at far er gniten og mor er tafatt som faktisk må spørre om han bør få nye sko når du sier selv at dere har fint råd til det.....

Anonymkode: 312d3...fc8

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreli, la nå gutten få nye sko!  Både for komfort, og for ikke å bli et mobbeoffer pga. gammelt og teit utstyr. 

Anonymkode: cf1dc...5d5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men far mener de skoene er greie, er jo sånne militærsko. Men han har jo brukt de. Å bruke flere tusen på sko går ikke sier han… Jeg føler meg ikke tafatt som ei over her skriver, jeg bare orker ikke diskusjon… 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tusen? Du kan få både Helly Hansen og Alfa tursko til rundt 800,-. Og enda billigere på Stormberg. 

Jeg hadde kjøpt sko, og tatt den «kampen» for sønnen min. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men far mener de skoene er greie, er jo sånne militærsko. Men han har jo brukt de. Å bruke flere tusen på sko går ikke sier han… Jeg føler meg ikke tafatt som ei over her skriver, jeg bare orker ikke diskusjon… 

Så sant det er økonomisk forsvarlig så bør jo gutten få nye sko. Militærstøvler kan være helt greie de, men ikke når de er godt brukt av andre og spesielt ikke når jeg antar at gutten fremdeles har føtter som er i vekst/utvikling. Det er ikke nødvendig å bruke flere tusen på sko, men å finne et par som passer og er gode er viktig. Både for føttene og for ikke å drepe turgleden fullstendig med vonde sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er slike svarte støvler som de bruker i militæret, og de har stått hos svigers, er de vel harde og ekle å gå med nå. 

Det er heller ikke så gode sko å gå med, hard og ganske flat såle. 

La gutten få nye, kule fjellsko, som er gode på foten og passer hans fot. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gode gtx tursko til under 1000kr på stadiumoutlet.no

Anonymkode: 25140...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at flere tusen er prisen på gode tursko. 

Men til skolebruk, tror jeg sko fra Magasinet eller Sportoutlet holder fint, og de koster fra 500,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye sko selvsagt! Det er mye annet som kan kjøpes brukt, men sko kjøper man nytt. Får helt ok vanntette tursko til en grei pris

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte akkurat flotte tursko til vår ungdomsskoleelev på obs til 300kr, var outletpris grunnet fjorårets farge...

Anonymkode: 389c8...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adidas terrex, de er fantastiske til både by og fjell. 

Anonymkode: f0e94...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du orker å være sammen med en slik gjerrigknark.

Du må sette ned foten, du har vel like mye å si om dette som mannen din? Eller sitter han og deler ut penger til dere, og du er som en ansatt som får lønn?

Dette går ut over sønnen din også, du burde tenke gjennom om du virkelig vil være sammen med en sånn person. Gjerrighet viser seg i mange sammenhenger, ikke bare det økonomiske.

Ellers så er jeg enig med dem som skriver at gutten ikke nødvendigvis trenger sko til mange tusen, du kan gå innom sportsbutikk og høre (og sønnen din får prøve) sko i en rimeligere prisklasse. Men det er viktig at de sitter godt og er gode å gå med.

Anonymkode: ada03...d07

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud. Så klart skal ungen få nye sko, pappas gamle sko er formet av han. Sjekk ut sportoutlet, du finner masse sko til under 1000 lappen der 

Anonymkode: 9b74b...527

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen er ekstremt økonomisk og gnien. 

Sønnen vår på 14 har friluftsliv valgfag hvor det kreves en del utstyr. Han har fått tak i sitt gamle turutstyr fra da han var yngre som lå til svigers. 

Sønnen vår skal på lang tur, og har tursko som er litt trange. Jeg tenker han må slippe å gå i litt trange sko. Samboer har noen sko på jobb (type armyboots) som han tenker sønnen skal bruke.

Jeg synes han må slippe å bruke faren sine gamle og slitte sko og at han kan få egne tursko da han tross alt skal ha dette faget hele år. Min gniene samboer sier det koster så mye, men vi har penger til dette. Hadde du kjøpt sko til sønnen eller latt han brukt faren sine jobb sko?

Hadde kjøpt tursko som både kunne vært vintersko og tursko. Nå finnes det jo og mange rimelige tursko og de holder bra de og. han vokser jo uansett ut av de ganske fort. Å være ute i dårlige sko er skikkelig kjipt. 

Anonymkode: 675f7...6bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri falt meg inn å spørre min mann om lov til å kjøpe tursko til barnet. Hadde bare kjøpt det. 

Anonymkode: 51de0...6e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal han ha egne tursko, det er da virkelig ikke noe å tenke på engang. 

Anonymkode: f7bcf...93f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...