Gå til innhold

Takke ja til 'første og beste' jobb og så si opp etter noen uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har fått innkallelse til intervju hos et slags lager, og ser for meg at det går fort i svingene der før en har første arbeidsdag. Søkte på lager fordi jeg jobbet på lager under store deler av studietiden min og har fått erfaring derfra, men har deretter brukt endel tid på å søke på stillinger som er relevante til utdannelsen min uten hell foreløpig. Har et par andre jobber som jeg hadde håpet å få svar på først, som hadde vært helt perfekte med tanke på min utdannelse, men der er intervjuene litt mere omfattende. Bør jeg takke ja til lageret dersom jeg får den, og jobbe der noen uker før jeg sier opp dersom jeg skulle være så veldig heldig å få en mer relevant stilling? Hva er egentlig ok å gjøre her? Har per nå null jobb og bedriten økonomi, men kjenner jeg også blir stressa av å sjonglere dette jobbsøker-opplegget, føler meg dømt til å tape uansett hva jeg gjør. På lager kan jeg heller ikke snike meg unna for å dra på intervju uten at alle får det med seg eller jeg må dra en slitsom hvit løgn. Hva ville du gjord?

Anonymkode: a15cb...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du takker ja og sier opp når du får noe bedre. Inntekt trumfer her 

Anonymkode: 1f777...bad

• Liker 3
Skrevet

Ja, så klart. Forstår at det er kjedelig før lager arbeidsgiveren men sånn er arbeidslivet. Du skylder dem ikke noe.

Anonymkode: 54946...4c9

Skrevet

Ja, ta en jobb på lager i mellomtiden. Du må jo brødfø deg til du kan få relevant jobb.

Anonymkode: 76af8...7c7

Skrevet

Det er derfor man normalt har seks måneder prøvetid. For at begge parter kan vurdere om dette er noe som passer. For begge parter er det kortere oppsigelsesfrist, og for arbeidsgiver er det lavere terskel for å eliminere. 

Så søk, si ja, gå på jobbintervjuer, og dukker det opp noe mer interessant så takker du ja og sier opp lagerjobben.  

Skrevet

Ja, helt normalt. Arbeidsgiver vet om den risikoen når de ser at du har annen utdannelse. Du får opplæring og jobber frem til en eventuell oppsigelse. 

Anonymkode: 41188...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...