Gå til innhold

Bifile - tror dere de egentlig eksisterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at de som beskriver seg selv som bifile bare er enten lesbiske eller homofile og at de vil ha en "tryggere" legning å hekte seg på i stedet for å komme ut som fullverdige lesbiske eller homofile. Dette er jo et vanlig fenomen blant skeive. Først så sier de til folk at de er bifile, slik at de kan virke mer normale. Deretter kommer det ut at de egentlig aldri var bifile, de var kun lesbisk/homofil hele veien og bare turte ikke innrømme det til andre (og kanskje til seg selv).

 

Anonymkode: beb1d...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sugerøret skrev (1 minutt siden):

Og det var din mening. 😴

Ikke bare min mening, men massevis av andre mennesker som er lesbiske og homofile er enige.  

Anonymkode: beb1d...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ringe til Åndenes makt og tipse der? ;) 

Si at du så en skygge og et gardin som blafret - kanskje det var en bifil!!!

Anonymkode: 82702...cc1

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig eksisterer bifile, og i mye større grad enn det man kan se ut i fra statistikk. 

Anonymkode: 1cbfa...22e

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det noen rolle?

Og at du og «massevis av andre» er enige er ikke bevis for noe som helst.

Anonymkode: 00cbe...e83

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke bare min mening, men massevis av andre mennesker som er lesbiske og homofile er enige.  

Anonymkode: beb1d...f49

Det er bi-fobia. Er en grunn til at bifile skårer lavest på mental helse blant skeive. 

  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror at de som beskriver seg selv som bifile bare er enten lesbiske eller homofile og at de vil ha en "tryggere" legning å hekte seg på i stedet for å komme ut som fullverdige lesbiske eller homofile. Dette er jo et vanlig fenomen blant skeive. Først så sier de til folk at de er bifile, slik at de kan virke mer normale. Deretter kommer det ut at de egentlig aldri var bifile, de var kun lesbisk/homofil hele veien og bare turte ikke innrømme det til andre (og kanskje til seg selv).

 

Anonymkode: beb1d...f49

Hva vi andre tror eller ikke tror, er uten nevneverdig betydning. 
Den som har skoen på vet best selv hvor skoen trykker. 
Å dømme eller fordømme noen andre skal folk flest holde seg for god til. 

Anonymkode: 0b9cf...d3b

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (Akkurat nå):

Det er bi-fobia. Er en grunn til at bifile skårer lavest på mental helse blant skeive. 

Jeg tror bifile scorer lavest på mental helse blant skeive fordi de opplever mest problem med å akseptere seg selv som skeiv.

Anonymkode: beb1d...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo de finnes. Det er nok mange som er i allefall biseksuelle. Jeg kjenner f.eks. menn jeg trodde var heterofile, men som har innrømt at de tenner seksuelt på menn. Men de foretrekker motsatt kjønn mesteparten av tiden. Å tenke at alle enten er hetero eller homo/lesbisk er veldig svart/hvitt tankegang om dette temaet. 

Anonymkode: f0556...6f0

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo eksempler på det. Mia Hundvin giftet seg med en dame og siden vært samboer med et par menn. Durek derimot tror jeg er ren homofil 😊

Anonymkode: fa523...ff2

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ..det går an å elske kvinner og menn samtidig. Og du må ok høre lesbisk eller homofil til det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er det faktisk, men at å være hetero er det enkleste

Anonymkode: 6978c...eff

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror bifile eksisterer.

- hilsen voksen bifil(panfil) dame, som verken er delvis skaphomo eller skaphetero

Anonymkode: 5321a...3f5

  • Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er pan og har hatt gode forhold, og mye god sex, med begge kjønn og flere kjønnsuttrykk. Jeg trodde jeg var bi før, helt til jeg ble sammen med en transmann. Men ja, selvsagt er det mange bifile. Fler enn vi tror. 

Anonymkode: 6787b...74f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror de fleste er det faktisk, men at å være hetero er det enkleste

Anonymkode: 6978c...eff

Tror absolutt ikke de fleste er det nei 😅 Kjenner bare ei som var gift med en mann og deretter samboer med en dame. Har derimot hørt om/lest om noen som går fra mann til dame. 

Anonymkode: fa523...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror du egentlig er transvisitt. Det har jeg vell egentlig like stort grunnlag for å tro som du har grunnlag for å mistro andres legning. Viss mennesker kan være tiltrukket både motsatte kjønn og samme kjønn, hvilke logisk grunn finnes det for at det skulle være umulig å være tiltrukket av begge kjønn? Virkelig, kan du si meg det? For jeg har aldri hørt en god begrunnelse for overbevisningen om at bifile ikke eksisterer annet enn "det går ikke ann til å like begge kjønn. Man er enten hetero eller homo." All forskning jeg har hørt om peker tvert imot til at menneskelig seksualitet er flytende. 

En av de dummere samtalene jeg har sittet rundt et bord og overhørt var tre-fire damer som snakker om ei felles venninne som først hadde bare hatt mannlige kjærester, men endte opp med å etablere seg med en kvinne. Og hvordan var det liksom mulig. Jeg på min side klarte ikke helt å forstå hvordan det var noe å sitte å lure på. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror at de som beskriver seg selv som bifile bare er enten lesbiske eller homofile og at de vil ha en "tryggere" legning å hekte seg på i stedet for å komme ut som fullverdige lesbiske eller homofile. Dette er jo et vanlig fenomen blant skeive. Først så sier de til folk at de er bifile, slik at de kan virke mer normale. Deretter kommer det ut at de egentlig aldri var bifile, de var kun lesbisk/homofil hele veien og bare turte ikke innrømme det til andre (og kanskje til seg selv).

 

Anonymkode: beb1d...f49

Jeg tror heller på at ingen er 100% hetero eller homo, men at seksuell legning er mer et spektrum. Jeg vet med 100% sikkerhet i alle fall at bifile finnes! 

Anonymkode: 7c9f2...5f2

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...