Gå til innhold

Behagelig og fin dressbukse med strikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksisterer det en behagelig dressbukse/penbukse med strikk/elastikk i livet? Som kan brukes til blazer i en formell sammenheng. 
 

Som ikke ser ut som en joggebukse, men som er behagelig som en, og man feks kan sitte i på en laaaaaang flyreise. (Rekker ikke skifte)
 

Ninepine, feks er det noen som har prøvd den? Stilig og formell og behagelig… utopisk?

Anonymkode: 5fc88...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eksisterer det en behagelig dressbukse/penbukse med strikk/elastikk i livet? Som kan brukes til blazer i en formell sammenheng. 
 

Som ikke ser ut som en joggebukse, men som er behagelig som en, og man feks kan sitte i på en laaaaaang flyreise. (Rekker ikke skifte)
 

Ninepine, feks er det noen som har prøvd den? Stilig og formell og behagelig… utopisk?

Anonymkode: 5fc88...679

Fant en Marie Pilippe bukse på salg, for noen uker siden, ble med den ene fordi det var den siste de hadde på salg. 
Fremstår perfekt i forhold til det du søker, bortsett fra at det i tillegg til litt elastikk i livet var glidelås i siden. Spørs jo hvor du bor, om den fortsatt er mulig å få tak i? 

Anonymkode: 8683c...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket, men kanskje du finner en hos Cellbes.

Moren min kjøpte en der for noen år siden, den var faktisk av god kvalitet og hun var fin i den. Behagelig å ha på, og strikk i livet.

Anonymkode: d5e54...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk buksene til Nine Pine. Har mange derfra som jeg bruker til penbruk og noen til penere hjemmebruk. Er kjempefornøyd med kvaliteten. 

Anonymkode: b8aed...c3b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichi har noen, men de er helt på grensa til joggebukse. 

Anonymkode: 91002...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker NinePine sine!

Anonymkode: 687e6...391

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eksisterer det en behagelig dressbukse/penbukse med strikk/elastikk i livet? Som kan brukes til blazer i en formell sammenheng. 
 

Som ikke ser ut som en joggebukse, men som er behagelig som en, og man feks kan sitte i på en laaaaaang flyreise. (Rekker ikke skifte)
 

Ninepine, feks er det noen som har prøvd den? Stilig og formell og behagelig… utopisk?

Anonymkode: 5fc88...679

Jeg kjøpte en modell fra Mac som heter Cora nylig, den var på salg så mulig det er en utgående modell.

Den er veldig behagelig på og ser pen ut. Har en kombinasjon av strikk og vanlig liv. Jeg tror den kan treffe kravene dine.

Når det kommer til klær på lang flyreise kan du vel jo ha med en komfortabel bukse til reisen i håndbagasjen og skifte på flyet?

Anonymkode: afb24...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Elsker NinePine sine!

Anonymkode: 687e6...391

Takk for bra tips. alle sammen! ja, er de fra NinePine bra? Får de opp i feeden etter å ha googlet :D Algoritmene vet hva jeg trenger... 
Har du noen spesiell du kan anbefale?

Anonymkode: 5fc88...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et svakt øyeblikk lot jeg meg overbevise av alle reklamene jeg fikk opp fra Nine Pine. Buksa ble sendt rett tilbake.

Synes alt ved den så billig ut. Stygt stoff, og stygg søm nederst. 

Anonymkode: bf446...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eksisterer det en behagelig dressbukse/penbukse med strikk/elastikk i livet? Som kan brukes til blazer i en formell sammenheng. 
 

Som ikke ser ut som en joggebukse, men som er behagelig som en, og man feks kan sitte i på en laaaaaang flyreise. (Rekker ikke skifte)
 

Ninepine, feks er det noen som har prøvd den? Stilig og formell og behagelig… utopisk?

Anonymkode: 5fc88...679

Jeg har to forskjellige modeller fra Ninepine, og kan forsåvidt bruke begge på jobb, men den ene er mest til hjemmebruk. Men de går begge fint med blazer, men den ene er litt blank i stoffet, og litt tynn,  så jeg ville nok ikke brukt den i en veldig formell sammenheng.

Den andre er mattere, og litt tykkere i stoffet. Min er ankellang, men jeg mener de har flere modeller i samme stoff. Jeg tror den tynnere, litt blanke er fra Asana-linjen deres, mens den tykkere er fra Tailored-linjen. Jeg ser de har forskjellige modeller under Tailored, og hvis de har det samme stoffet som den jeg har, så vil jeg si at den kan du fint bruke som dressbukse.

Endret av Ellinoor
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinoor skrev (9 minutter siden):

Jeg har to forskjellige modeller fra Ninepine, og kan forsåvidt bruke begge på jobb, men den ene er mest til hjemmebruk. Men de går begge fint med blazer, men den ene er litt blank i stoffet, og litt tynn,  så jeg ville nok ikke brukt den i en veldig formell sammenheng.

Den andre er mattere, og litt tykkere i stoffet. Min er ankellang, men jeg mener de har flere modeller i samme stoff. Jeg tror den tynnere, litt blanke er fra Asana-linjen deres, mens den tykkere er fra Tailored-linjen. Jeg ser de har forskjellige modeller under Tailored, og hvis de har det samme stoffet som den jeg har, så vil jeg si at den kan du fint bruke som dressbukse.

Hva slags stoff er det? synes de ser fine ut.

Anonymkode: fe141...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags stoff er det? synes de ser fine ut.

Anonymkode: fe141...5cb

De i Tailoredkolleksjonen er litt tykke, matte, tette, elastiske. Her er spec:

TailorLux™ Fabric
Composition: Rayon / PE / Elastane

Surface look: Matte
Surface feel: Soft & matte

Thickness: 4.25/5
Fabric weight: Heavy (390gsm)
Fabric stretch factor: 180% (High)

De i Asanakolleksjonen er endel tynnere, lettere, litt blanke. Dvs. jeg opplever dem som litt blanke, omtrent som treningstøy, men jeg ser nå at de faktisk blir beskrevet som helt matte. 

ReSoftLux™ Fabric
Composition: Recycled post-consumer polyester/spandex (Global Recycle Standard)

Surface look: Very matte and micro-brushed
Surface feel: Very soft, smooth and brushed

Compression: 3.75/5
Thickness: 3.75/5
Fabric weight: Moderate (240-250gsm)
Fabric stretch factor: 230% (High)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike "dressbukser" med strikk i livet. Kjøpte de på Ellos for ca et halvt år siden. De er fine å se på og veldig deilig på.

Anonymkode: e5b42...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellinoor skrev (1 time siden):

Jeg har to forskjellige modeller fra Ninepine, og kan forsåvidt bruke begge på jobb, men den ene er mest til hjemmebruk. Men de går begge fint med blazer, men den ene er litt blank i stoffet, og litt tynn,  så jeg ville nok ikke brukt den i en veldig formell sammenheng.

Den andre er mattere, og litt tykkere i stoffet. Min er ankellang, men jeg mener de har flere modeller i samme stoff. Jeg tror den tynnere, litt blanke er fra Asana-linjen deres, mens den tykkere er fra Tailored-linjen. Jeg ser de har forskjellige modeller under Tailored, og hvis de har det samme stoffet som den jeg har, så vil jeg si at den kan du fint bruke som dressbukse.

Tusen takk for svar! TS.

Anonymkode: 5fc88...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinoor skrev (9 timer siden):

De i Tailoredkolleksjonen er litt tykke, matte, tette, elastiske. Her er spec:

TailorLux™ Fabric
Composition: Rayon / PE / Elastane

Surface look: Matte
Surface feel: Soft & matte

Thickness: 4.25/5
Fabric weight: Heavy (390gsm)
Fabric stretch factor: 180% (High)

De i Asanakolleksjonen er endel tynnere, lettere, litt blanke. Dvs. jeg opplever dem som litt blanke, omtrent som treningstøy, men jeg ser nå at de faktisk blir beskrevet som helt matte. 

ReSoftLux™ Fabric
Composition: Recycled post-consumer polyester/spandex (Global Recycle Standard)

Surface look: Very matte and micro-brushed
Surface feel: Very soft, smooth and brushed

Compression: 3.75/5
Thickness: 3.75/5
Fabric weight: Moderate (240-250gsm)
Fabric stretch factor: 230% (High)

Tusen takk🧡

Anonymkode: fe141...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en fra NinePine, er enig i at de er veldig behagelige og kan absolutt brukes til jobb. Mitt problem med dem er at det er null hold, må ha noe som dekker magen for selv om jeg er slank så vises absolutt alt. Føler jeg ser regelrett tjukk ut over magen i denne buksa. 

Anonymkode: 8faf6...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har slike "dressbukser" med strikk i livet. Kjøpte de på Ellos for ca et halvt år siden. De er fine å se på og veldig deilig på.

Anonymkode: e5b42...963

Har du link?😀

Anonymkode: 45ca7...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tro det eller ei, men denne er kjempefin. Ganske tungt stoff, så den henger pent på. Jeg er ganske høy, og normalvektig, og den kler meg kjempegodt. https://www2.hm.com/no_no/productpage.1214177009.html

Anonymkode: 8448c...0af

Obs, jeg har den i lys grå. Uten striper på sidene. Mulig det er litt forskjell på buksene i de ulike fargene.

Anonymkode: 8448c...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Get Inspired. Kjøpte et par vide dressbukser med strikk i livet derifra i sommer. Sitter kjempefint på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...