Gå til innhold

Forlatthetsfølelse fra barndommen og ensomhet i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med mye ensomhet selv om jeg er med på aktiviteter med andre mennesker (gjennom Skansen aktivitet) og prøver å holde meg opptatt, ensomheten er værst når jeg må være hjemme, spesielt om helgene og høytider. Om du opplever det samme som meg, hvordan takler du det?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du ikke kontakt med noen i familien?

Anonymkode: 3b69e...f68

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For noen vil kontakt med familie skape mer ensomhet enn den fikser. 

Familie kan være gift! Og siden ts skriver hun har hatt forlatthetsfølelse som liten, regner jeg med at familie for ts ikke er som familie for andre.

Anonymkode: 13bdd...d7f

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min mor har 5 voksne barn, 1 datter og 4 sønner med 3 forskjellige fedre, kan være 4. Den nest eldste sønnen gikk videre fra alle for flere år siden, han har kontakt med den eldste broren. Mor har kontakt på telefon en gang i måneden med eldste sønn. Jeg og min halvsøster har kontakt. Min mor er alkoholiker, toxic og muligens manipulativ schizofren. Den yngste sønnen er rusmisbruker.

Min far har en datter med en annen kvinne men datteren kuttet kontakten med han for mange år siden. Datteren hans og jeg kjenner hverandre ikke, aldri gjort. Han har i desse dager en annen kone, to stedøtre og en svigersønn, han lever livet sitt for dem.

Tanter og onkler på begge sider har aldri brydd seg. Ikke søskenbarn heller. 

Endret av NoUsername
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...