AnonymBruker Skrevet 8. september #1 Del Skrevet 8. september Har hørt noen kaller disse insektene med liten kropp og lange bein for dette. Hva betyr ordet? Anonymkode: 5eba1...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 8. september #2 Del Skrevet 8. september Tror du tenkjer på mehenkje (mygg)? https://ordoguttrykk.wordpress.com/2020/07/09/langfotakongle/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #3 Del Skrevet 8. september Myhank? Anonymkode: a8221...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Del Skrevet 9. september Stankelbein får jeg opp når jeg søker på ordet. Anonymkode: 588a6...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #5 Del Skrevet 9. september Tenkte på sånn. Noen kaller dem vevkjerringer. Men familien min kaller det Menkjekrakk, men det kaller de stankelbein for også. Sikkert flere ord. Syns Menkjekrakk var et rart navn. Var en sånn inne her en dag. Så ble den borte, men dagen etter fant jeg den død, kroppen var inntørket og den hadde bare to bein igjen 🤔 Ellers takk for svar fra de som har svart 😊 Anonymkode: 5eba1...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #6 Del Skrevet 9. september Vi sier stankelbein til disse med vinger, og Langbein eller vevkjerring til de uten vinger. Aldri hørt menkjekrakk, men sikkert et gammelt lokalt ord 😊 synes sånt er litt gøy. Anonymkode: 9d44f...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #7 Del Skrevet 9. september Du forresten, det er ikke en forvansking av melkekrakk / melkjekrakk? De uten vinger ligner jo på en måte litt? 😂 Anonymkode: 9d44f...789 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #8 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du forresten, det er ikke en forvansking av melkekrakk / melkjekrakk? De uten vinger ligner jo på en måte litt? 😂 Anonymkode: 9d44f...789 Kanskje det 😂 Anonymkode: 5eba1...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #9 Del Skrevet 9. september Spoiler AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi sier stankelbein til disse med vinger, og Langbein eller vevkjerring til de uten vinger. Aldri hørt menkjekrakk, men sikkert et gammelt lokalt ord 😊 synes sånt er litt gøy. Anonymkode: 9d44f...789 Skjønner 😊 Ja er gøy med sånt 😊 Mye rare ord 😅 Anonymkode: 5eba1...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå