AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Jeg har en venninne som kan høylydt si «hva Faen er det du gjør, gi deg for helvette, faen i helvette» osv., til barna hennes i full offentlighet. Hun har kort lunte, og et av barna hennes har veldig dårlig fokus, og jeg forstår at de kan være krevende. Barna er foresten mellom 4-8. Er det mange som holder på slik? Er det bare jeg som overeagerer, og banning er blitt mer ok med tiden? Jeg har barn selv og passer godt på å ikke bruke slike ord eller vise sinne foran de. Anonymkode: f247d...88f 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 Jeg synes banneord er helt greit, det er bare ord. Men å bruke de på den måten er uakseptabelt. Sånn snakker man ikke til andre mennesker. Anonymkode: 1b07c...087 9
Minlillelykke Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 Vi banner ikke i nærheten av våre barn. Vi er også strenge på at det ikke er lov å banne hjemme hos oss. Det er ikke hyggelig for hverken store eller små 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en venninne som kan høylydt si «hva Faen er det du gjør, gi deg for helvette, faen i helvette» osv., til barna hennes i full offentlighet. Hun har kort lunte, og et av barna hennes har veldig dårlig fokus, og jeg forstår at de kan være krevende. Barna er foresten mellom 4-8. Er det mange som holder på slik? Er det bare jeg som overeagerer, og banning er blitt mer ok med tiden? Jeg har barn selv og passer godt på å ikke bruke slike ord eller vise sinne foran de. Anonymkode: f247d...88f Send bekymringsmelding. Ta det opp og vis til henne i etterkant. Anonymkode: fb366...c9d 1
Bingodingo Skrevet 8. september 2024 #5 Skrevet 8. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Endret 8. september 2024 av Bingodingo
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Skrevet 8. september 2024 Det er fryktelig vulgært. Anonymkode: bf576...ceb 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Skrevet 8. september 2024 Man får jo da barn som selv vil bruke disse. Barnehagebarn og småskolebarn som banner vil jeg helst slippe. Hadde en mor som holdt på noe i den leia. Hun var til alt overmål ordentlig holmenkollenfiff, merkelig kontrast. Anonymkode: 8bc2f...89a 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man får jo da barn som selv vil bruke disse. Barnehagebarn og småskolebarn som banner vil jeg helst slippe. Hadde en mor som holdt på noe i den leia. Hun var til alt overmål ordentlig holmenkollenfiff, merkelig kontrast. Anonymkode: 8bc2f...89a Tull. Ingen normale barn jeg kjenner banner selv om foreldrene gjør det. De drikker ikke alkohol, kaffe, kjører bil eller bruker sminke selv om foreldrene gjør det heller. Men foreldrene banner ikke slik venninnen til ts gjør, den måten å snakke til unger på hadde jo ikke vært ok selv om selve banneordene ble byttet ut - «Hva søren er det du gjør, gi deg for tjusan, i helgoland» - det er ikke banningen som er problemet her. Satan det så vondt ut, gikk det bra? Jævlig bra jobba, jeg er så stolt av deg! Å faen, der gikk toget vårt, da må vi vente en halvtime. Å nei, her har kattene laget et helvetes rot, hjelper du meg å rydde opp? Man kan banne mens man likevel snakker på en hyggelig måte. Anonymkode: d8863...5c3 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Skrevet 8. september 2024 Jeg har foreldre som alltid har bannet mye. Da jeg ble større ba jeg dem alltid om å slutte å banne, men det gikk bare ikke inn 😒 Anonymkode: 04249...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har en venninne som kan høylydt si «hva Faen er det du gjør, gi deg for helvette, faen i helvette» osv., til barna hennes i full offentlighet. Hun har kort lunte, og et av barna hennes har veldig dårlig fokus, og jeg forstår at de kan være krevende. Barna er foresten mellom 4-8. Er det mange som holder på slik? Er det bare jeg som overeagerer, og banning er blitt mer ok med tiden? Jeg har barn selv og passer godt på å ikke bruke slike ord eller vise sinne foran de. Anonymkode: f247d...88f Helt greit å si fanen o.l. en gang i blandt feks, men ikke på den måten mot barna, det er overhodet ikke greit! Anonymkode: 5fcbc...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Skrevet 8. september 2024 Det er lov å vise sinne foran barn - de skal lære det også, at alle kan bli sinte. Selvfølgelig skal man like vel ha kontroll på hva man suer og gjør likevel. Sier man noe dumt ber man om unnskyldning etterpå. Har hendt at jeg har bannet ja. Er datter av en gammel sjømann og «faen» var ofte tilstede i barndommen min 😂 Anonymkode: 1bc11...24c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #12 Skrevet 8. september 2024 Barn som blir snakket til på denne måten blir nedverdiget av sine foreldre. Dettte er ikke en ålreit oppdragerstil. >Barn som hører foreldrene snakke på denne måten begynner å snakke på den måten selv, Hilsen lærer i barneskolen Anonymkode: 5fffc...8e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #13 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tull. Ingen normale barn jeg kjenner banner selv om foreldrene gjør det. De drikker ikke alkohol, kaffe, kjører bil eller bruker sminke selv om foreldrene gjør det heller. Men foreldrene banner ikke slik venninnen til ts gjør, den måten å snakke til unger på hadde jo ikke vært ok selv om selve banneordene ble byttet ut - «Hva søren er det du gjør, gi deg for tjusan, i helgoland» - det er ikke banningen som er problemet her. Satan det så vondt ut, gikk det bra? Jævlig bra jobba, jeg er så stolt av deg! Å faen, der gikk toget vårt, da må vi vente en halvtime. Å nei, her har kattene laget et helvetes rot, hjelper du meg å rydde opp? Man kan banne mens man likevel snakker på en hyggelig måte. Anonymkode: d8863...5c3 Dette. Jeg kan fort komme med noen gloser hvis jeg mister noe i gulvet, sparker borti noe eller stresser rundt. Situasjonen beskrevet i HI er noe helt annet, og ikke en ok måte å snakke til barn på, selv uten banneord. Anonymkode: 3809e...13b 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Skrevet 9. september 2024 Å banne sånt til barn er ikke greit. Hun trenger hjelp. Barna tar skade av dette. Men der man slår seg eller mister noe er en annen situasjon. Jeg er halvt dansk og der banner man like mye som man ikke banner. Så har et annet syn på banning. Men samtidig er det bare negativt i Norge så har lært å ikke banne når andre er til stede. Anonymkode: 94fe3...b2a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15 Skrevet 9. september 2024 Høres ut som en sak for barneværende Anonymkode: 61975...876
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #16 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tull. Ingen normale barn jeg kjenner banner selv om foreldrene gjør det. De drikker ikke alkohol, kaffe, kjører bil eller bruker sminke selv om foreldrene gjør det heller. Men foreldrene banner ikke slik venninnen til ts gjør, den måten å snakke til unger på hadde jo ikke vært ok selv om selve banneordene ble byttet ut - «Hva søren er det du gjør, gi deg for tjusan, i helgoland» - det er ikke banningen som er problemet her. Satan det så vondt ut, gikk det bra? Jævlig bra jobba, jeg er så stolt av deg! Å faen, der gikk toget vårt, da må vi vente en halvtime. Å nei, her har kattene laget et helvetes rot, hjelper du meg å rydde opp? Man kan banne mens man likevel snakker på en hyggelig måte. Anonymkode: d8863...5c3 Litt enig i det du skriver om måten ordene brukes på, men ytringer blir likevel mye mer aggressive med banneord. Banneord er jo heller ikke bare ord, "helvete" er mye mer aggressivt ladd en "søren". Jeg kjenner noen barn som ble snakket slik til hele barndommen, det merker man for å si det sånn. Anonymkode: b3144...774
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #17 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har en venninne som kan høylydt si «hva Faen er det du gjør, gi deg for helvette, faen i helvette» osv., til barna hennes i full offentlighet. Hun har kort lunte, og et av barna hennes har veldig dårlig fokus, og jeg forstår at de kan være krevende. Barna er foresten mellom 4-8. Er det mange som holder på slik? Er det bare jeg som overeagerer, og banning er blitt mer ok med tiden? Jeg har barn selv og passer godt på å ikke bruke slike ord eller vise sinne foran de. Anonymkode: f247d...88f Disse barna får vel en ADHD-diagnose om to år.... Anonymkode: b8bbf...9eb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #18 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Disse barna får vel en ADHD-diagnose om to år.... Anonymkode: b8bbf...9eb 😂😂🤣 Ja. Mors banning er grunnen til at folk får ADHD diagnose 👍 Anonymkode: 9ea7b...13f 1
~white lady~ Skrevet 9. september 2024 #19 Skrevet 9. september 2024 Ikke greit. For det første er det vulgært, som en annen påpekte. For det andre kan det vitne om en forelder som er dårlig på å regulere egne følelser og tar det ut på ungene. For det tredje vitner det om en forelder med manglende forståelse for barns utvikling og behov, der man klikker i vinkel i stedet for å veilede. En perfekt kandidat for foreldreveiledning. Ts spør forresten om det er normalt å banne til ungene. Jeg vil påstå nei. Selv om det er variabler i ulike miljø, så kjenner jeg absolutt ingen som holder på sånn. Og vi er helt vanlige folk med en normal omgangskrets.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #20 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tull. Ingen normale barn jeg kjenner banner selv om foreldrene gjør det. Barn aper etter sine foreldre, så dette er ikke korrekt. Anonymkode: 08faf...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå