Gå til innhold

urticaria..

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har nå hatt det i ca 1 år. legene fant aldri ut hvorfor jeg fiikk det, og ingen av behandlingene hjalp...

noen som vet hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elveblest kan jo ha mange årsaker, men jeg fikk det pga en infeksjon i en tann. Fordi tannen var rotfylt kjente jeg ingen smerter, og gikk med elveblest et halvt års tid før en dermatolog foreslo at jeg fikk sjekket tennene mine. Elveblest kan oppstå som følge av infeksjoner i kroppen. Kunne slutte med allergimedisiner samme dag som jeg fikk rensket opp i tannen.

Skrevet

de fabt aldri årsaken, men regnet med at det kom av stress, og mye bruk av pencili/antibiotika grunnet urinveisinfeksjon.

jeg har sånn urticaria som gjør at huden ikke tåler trykk.. så får jo utlett bare av å klø meg... legen anbefalte lik nehandling som psoriasis, uvb stråler. men det hjalp ikke da..

Gjest joykillr
Skrevet

Jeg har hatt elveblest omtrent hele livet (iflg mamma, er 23 nå). Har nettopp vært på hudavdelingen i Trondheim i håp om at de finner/fant ut noe, men har ikke fått hørt noe enda. Ingen av de tablettene jeg har fått har funka og ingen vet hva jeg reagerer på, så jeg har egentlig innsett at jeg bare må leve med det til jeg evt vokser det av meg.

Hvis ingen ting funker er det nok best å prøve å unngå det som utløser det. Men det er ikke så lett hvis man ikke vet hva det er.

Ble dårlig med råd av dette, men håper for din skyld at du finner noe som fungerer :)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Elveblest kan jo ha mange årsaker, men jeg fikk det pga en infeksjon i en tann. Fordi tannen var rotfylt kjente jeg ingen smerter, og gikk med elveblest et halvt års tid før en dermatolog foreslo  at jeg fikk sjekket tennene mine. Elveblest kan oppstå som følge av infeksjoner i kroppen. Kunne slutte med allergimedisiner samme dag som jeg fikk rensket opp i tannen.

ah, oj!!

min samboer ble nemlig SKIKKELIG dårlig over natta, med kuler i huden, fryktelige opphovninger osv, han ble innlagt på ullevål og sjekket med blodprøver og biopsi, av mange spesialister og hele greia, men de fant ikke helt ut hva det var. gjettet på elveblest.

og han hadde infeksjon i en rotfylt tann!

Skrevet

Uff, kanskje jeg bør ta meg en tur til tannlegen... Sliter med det samme og klør noe grønnj***ig... Ingen medisiner virker, og nå er jeg lei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...