Gå til innhold

Lett å se at noen ikke liker deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er lett å se når en person ikke liker deg så godt? Hva synes du er tydelige tegn på det? 

Anonymkode: fe8dd...dd8

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Nei, har ikke peiling. Ikke bryr jeg meg særlig heller. 

Skrevet

ja, det er lett og se. Hele kroppsspråket viser det. Han/hun snur seg vekk, går, avbryter, sier imot, senter temperaturen med øynene osv. 

Anonymkode: 38159...087

• Liker 2
Skrevet

Ja veldig lett. Som menneskekjenner så vet man hva man skal se etter. Men egentlig så trenger man bare å føle det på viben.

Snur seg bort, blir stiv i kroppen, blikket, avbryter å leppene blir stramme. Lite smil å ja du merker det bare...korte svar jevnt å trutt 

Anonymkode: 38b4b...dcf

Skrevet

Jeg føler selv der er lett å se når en person ikke liker deg. Alt fra kroppspråk til den avvisende måten å hilse tilbake på. Hvis jeg sier til en person at jeg tror ikke et visst menneske liker meg får man bare unnskyldninger om at han/hun sikkert bare er trøtt, sjenert, tankefull, reservert osv.  Mens i mine øyne er det så åpenlyst at det mennesket ikke synes noe om meg. 

Anonymkode: fe8dd...dd8

Skrevet

Veldig lett å se. Merker det på kroppsspråk og generelt, i respons og øyne/utrykk. 

Har heldigvis ikke opplevd dette særlig mange ganger, og årsaken (der jeg har fått vite det, gjerne av andre) har heldigvis ikke vært noe jeg burde/kan gjøre noe med. 

Skrevet

Jeg syns det er lett og se og «føle»

det var verre å kjenne på som ung, nå bryr jeg meg ikke lenger

Anonymkode: 9ce95...7e8

Skrevet

Ja det tror jeg ikke er så vanskelig å se. Øyene avslører som regel det meste, for øyene er sjelens speil. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, men jeg tolker det alltid som en usikkerhet hos dem. Noe ved meg som gjør dem usikker. 

Det er interessant at jo eldre jeg blir, jo mindre ser jeg det. Jeg tror både det er fordi jeg er eldre og ingen trussel mot noen, og fordi jeg utstråler mer varme selv. Jeg kan ærlig talt si at det er veldig lenge siden jeg har mislikt noen selv. Der er bare mennesker som alle har sine ting. 

Anonymkode: 89085...5df

Skrevet

Hadde en yngre kvinnelig kollega som pleide å sette øynene på meg sånn skarpt. Skikkelig ubehagelig. 

Anonymkode: 58888...033

Skrevet

Er det mange som ikke liker dere siden dere observerer dette?

Sånn dere beskriver det, så minner det mest om mobbing blant ungdommer/ barn.

Anonymkode: 63f4a...725

Skrevet

Ja. 

Himler med øynene, lager opgitte lyder når du sier noe, eller kommer. 

Er ute etter deg.

Har sympati i stemmen mot deg og ikke andre, om helt alminnelige ting, som at de tror veldig lite om deg og dine evner. 

Ignorerer.

Lener seg bort, kryssede armer. 

Dårlig humør for å se deg, gir ingen positivitet og samhandler ikke når du prøver å løfte stemningen. 

Ser ut som de helst skulle hatt betalt for å være tilstedet. 

Anonymkode: c755e...305

Skrevet

Jeg ble sinnt på noen for litt siden, å da skinnte det gjennom hva jeg følte. Klarte ikke å holde igjen irritasjonen. Prøvde å være hyggelig etterpå. 

Anonymkode: c755e...305

Skrevet (endret)

Jeg synes det er lett å se hos flere jeg har møtt, men så er det sikkert også andre som er bedre å det sosiale spillet som skjuler godt hva de egentlig synes om folk. Jeg innbiller meg at jeg kan være ganske god på å skjule at jeg egt misliker noen. Kan være voksen å holde en samtale selv om vi ikke er bestevenner liksom. Men idet folk viser oppførsel som jeg setter mindre pris på skinner nok de sanne følelsene mine gjennom om man ser godt nok etter (blir gjerne helt stoned faced). 

Endret av Anonymbruker***
Skrevet

Kan noen ganger få den følelsen av at noen ikke liker meg i begynnelsen, men når jeg gjør en innsats for og bli kjent meg de, viser interesse, tar opp temaer som jeg vet de har nevnt før osv føler jeg så og si alle tør opp og blir åpnere i kroppsspråket, smiler o.l. tolker det egentlig som at noen er mer reserverte og tar litt tid å komme inn på. Tenker ikke automatisk at de ikke liker meg

Anonymkode: adade...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...