dufeluff Skrevet 8. september 2024 #1 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg har kjøpt et dødsbo og denne stikker opp i hagen. Noen som skjønner hva det er? IMG_4262.HEIC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 8. september 2024 #2 Del Skrevet 8. september 2024 Det er en koaxkabel. En slik som den såkalte kabeltv’n brukte for å få signaler ut til husstander. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dufeluff Skrevet 10. september 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 10. september 2024 Åh! Takk! Så den er bare å kuttes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 10. september 2024 #4 Del Skrevet 10. september 2024 (endret) dufeluff skrev (2 timer siden): Åh! Takk! Så den er bare å kuttes? Det kommer jo litt an på det da. Har du TV-signaler og internett i hus? Mange nye boligfelt har fiber helt inn til stueveggen, mens litt eldre bygg har slike coax-kabler fra Telenor/Telia/Get/CanalDigital fra fordelerboks i gate og inn til huset. Det kan også være en gammel rest som ikke ble ryddet bort når Altibox eller noen andre gravde fiber inn til huset og fjernet gammel kabel Endret 10. september 2024 av newman01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. september 2024 #5 Del Skrevet 10. september 2024 dufeluff skrev (8 timer siden): Åh! Takk! Så den er bare å kuttes? Ja, siden den bare stakk opp i hagen hos deg er den neppe i bruk. Har hatt slik selv med tv/internett inn på huset og fiber til et punkt føre, men det stenges snart her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. september 2024 #6 Del Skrevet 11. september 2024 tdm900 skrev (15 timer siden): Ja, siden den bare stakk opp i hagen hos deg er den neppe i bruk. Har hatt slik selv med tv/internett inn på huset og fiber til et punkt føre, men det stenges snart her. Den kan jo også ha falt ned for 10 år siden uten at eieren brydde seg eller visste hva det var, så har gresset vokst over den... Om forrige eier hadde RiksTV eller ikke så på TV er det ikke sikkert personen savnet kabelTV og internett. Men mest sannsynlig er kabelen død og ikke i bruk. Det er jo bare å søke opp adressen på Telenor og Telia og se om de kan levere internett med coax. Da får man 300/30 mbit fremfor 300/300 for eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dufeluff Skrevet 11. september 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 11. september 2024 Tusen hjertelig takk, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dufeluff Skrevet 27. september 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 27. september 2024 Har hatt kontakt med Telenor som sier jeg må få noen til å fjerne den. Det vil jo koste masse penger.. Hvis jeg kutter den ved 'rota' ved gresset, er det noen fare for at jeg vil kunne ødelegge for noe andre eller at noe annet kan gå galt? Den er jo allerede avkuttet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 27. september 2024 #9 Del Skrevet 27. september 2024 Jeg ville bare kuttet den. Under bakken slik at ingen tråkker på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 29. september 2024 #10 Del Skrevet 29. september 2024 dufeluff skrev (På 27.9.2024 den 16.20): Har hatt kontakt med Telenor som sier jeg må få noen til å fjerne den. Det vil jo koste masse penger.. Hvis jeg kutter den ved 'rota' ved gresset, er det noen fare for at jeg vil kunne ødelegge for noe andre eller at noe annet kan gå galt? Den er jo allerede avkuttet.. Får ikke opp bilde uten å lage konto og etablere konto /logge meg inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. september 2024 #11 Del Skrevet 29. september 2024 dufeluff skrev (På 27.9.2024 den 16.20): Har hatt kontakt med Telenor som sier jeg må få noen til å fjerne den. Det vil jo koste masse penger.. Hvis jeg kutter den ved 'rota' ved gresset, er det noen fare for at jeg vil kunne ødelegge for noe andre eller at noe annet kan gå galt? Den er jo allerede avkuttet.. det er vel mulig den er «live» da, med strøm tilkoblet i fordelingsboksen i gate. Kutter du den under bakken er det fare for kortslutning i fordelerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 1. oktober 2024 #12 Del Skrevet 1. oktober 2024 Skjær ut en liten firkant i plenen. Legg kabelen nedi og legg tilbake gresset. Du bruker tydeligvis ikke kabelen så da kan noen andre finne den om nødvendig. Drit i Telenor, de har milevis med kabler de må fjerne selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dufeluff Skrevet 4. oktober 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 4. oktober 2024 newman01 skrev (På 29.9.2024 den 21.43): det er vel mulig den er «live» da, med strøm tilkoblet i fordelingsboksen i gate. Kutter du den under bakken er det fare for kortslutning i fordelerskapet Det var dette jeg var redd for. Ja, kanskje jeg skal gjøre som spinner foreslår.. Tusen takk, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå