Gå til innhold

Ingen medfølelse fra storebror.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bror i utlandet, og forholdet vårt har ikke vært den beste, men vi er ikke uvenner og har alltid gratulert hverandre med dagen. Vet ikke om jeg overreagerer, men verken han eller dama hans har gratulert meg med dagen min i dag. Jeg har derfor blitt veldig såret over det.

Føler jeg har gjort så mye for han, rydder huset hans når jeg er der, og har alltid med gaver når jeg er på besøk. Jeg kan virkelig ikke tro at han har glemt bursdagen min, særlig når vi har bursdag med 10 dagers mellomrom. Ser at dama hans er online på FB. Så hadde forventet en gratulasjon fra henne. 

Hadde ikke brydd særlig ellers, men det er spesielt tungt i år da det er 1 år siden vår far ble begravd. Hadde satt pris på medfølelse fra hans side siden han vet at jeg ikke har noen andre nær familie.

Anonymkode: 955bb...5fe

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At familie ikke gratulerer, det er jo sårt. Skjønner deg godt.

Dere har bursdag med ti dagers mellomrom? Tror jeg glatt ville ha "glemt" dagen hans, også. Kanskje litt surt å gjøre det sånn, men da husker han det kanskje til en annen gang. Hvis dere har mistet foreldre, så er det spesielt viktig å holde sammen.

Men, hvis broren din legger opp til at det ikke skal være så nært mellom dere, ville jeg bare ha levd livet mitt uten ham, og latt det være opp til ham å ta kontakt.

Anonymkode: b45cd...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har en bror i utlandet, og forholdet vårt har ikke vært den beste, men vi er ikke uvenner og har alltid gratulert hverandre med dagen. Vet ikke om jeg overreagerer, men verken han eller dama hans har gratulert meg med dagen min i dag. Jeg har derfor blitt veldig såret over det.

Føler jeg har gjort så mye for han, rydder huset hans når jeg er der, og har alltid med gaver når jeg er på besøk. Jeg kan virkelig ikke tro at han har glemt bursdagen min, særlig når vi har bursdag med 10 dagers mellomrom. Ser at dama hans er online på FB. Så hadde forventet en gratulasjon fra henne. 

Hadde ikke brydd særlig ellers, men det er spesielt tungt i år da det er 1 år siden vår far ble begravd. Hadde satt pris på medfølelse fra hans side siden han vet at jeg ikke har noen andre nær familie.

Anonymkode: 955bb...5fe

Jeg tenker jo at dersom noe plutselig endrer seg, som fra: har alltid gratulert med dagen, til ikke - så er det noe annet som har skjedd - som antagelig ikke har noe med deg å gjøre overhode.

Slik du skriver så er det mye "meg, meg, meg" og en tendens til offerrolle. 
Du må ta ansvar for dine følelser og kommunisere et behov, han kan ikke vite hva du tenker, hva du har behov for eller hvor tanknemlig du mener han skal være for at du rydder når du er på besøk. 

Anonymkode: 4807a...e19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har aldri gratulert meg med dagen. Så jeg har nå etter flere år begynt å matche han. 

Anonymkode: 916ab...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender seg at jeg glemmer bursdagen til min bror jeg også, og min mor, og min egen…

Anonymkode: b679f...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...