AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg kjøper en bunt vårløk som er grønn og fin, setter den i vann når jeg kommer hjem og etter en dag eller to begynner den å se slik ut som på bildet. Anonymkode: 7a3e2...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Del Skrevet 8. september 2024 Ta en titt på vannet.. den råtner Anonymkode: de09d...3c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annoyium Skrevet 8. september 2024 #3 Del Skrevet 8. september 2024 Den holder jo så lenge bare ved å ligge i kjøleskapet. Det der ødelegger den jo mye fortere 🤦🏼♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Del Skrevet 8. september 2024 De holder seg bedre om du legger de i en plastpose eller tett boks i kjøleskapet. Anonymkode: e72ab...bb1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isnih Skrevet 8. september 2024 #5 Del Skrevet 8. september 2024 Har aldri skjedd her, men har heller aldri satt den i vann. Legger den i grønnsakskuffen i kjøleskapet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta en titt på vannet.. den råtner Anonymkode: de09d...3c5 Vannet er blankt og fint men det ble brunt på bildet Ts Anonymkode: 7a3e2...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Del Skrevet 8. september 2024 Du må bytte vann hver dag. Men hvorfor sette i vann i utgangspunktet? Anonymkode: 0e351...285 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må bytte vann hver dag. Men hvorfor sette i vann i utgangspunktet? Anonymkode: 0e351...285 For at den skal holde seg lenger tenkte jeg. Vannet er blankt og jeg bytter det hver dag, men det ble brunt på bildet på grunn av lyset Ts Anonymkode: 7a3e2...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kjøper en bunt vårløk som er grønn og fin, setter den i vann når jeg kommer hjem og etter en dag eller to begynner den å se slik ut som på bildet. Anonymkode: 7a3e2...4b3 Det er ikke en akvarieplante, alt for mye vann (i tillegg til at det er unødvendig) klipp den opp og legg i fryseren om du bruker så lite at den ikke holder i kjøleskapet. Anonymkode: 8fb87...709 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Del Skrevet 8. september 2024 Hvorfor i alle dager setter du den i vann på kjøkkenbenken i stedet for å legge den i kjøleskapet? Anonymkode: 99ffd...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor i alle dager setter du den i vann på kjøkkenbenken i stedet for å legge den i kjøleskapet? Anonymkode: 99ffd...3f4 Fordi jeg har lest at man kan sette vårløken i vann på kjøkkenbenken eller sette den i jord for at den skal vare lenger, men tydeligvis er det helt feil å sette den i vann. Nå har jeg lagt den i grønnsaksskuffen i kjøleskapet! Ts Anonymkode: 7a3e2...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #12 Del Skrevet 8. september 2024 Den holder seg jo i flere uker i grønnsaksskuffen i kjøleskapet, ingen grunn til å sette den i vann. Anonymkode: 91218...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 8. september 2024 #13 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg tror rett og slett at den vårløken drukner og dør når du setter den i vann på den måten. Ser slik ut på bildet. Den holder seg nok fin lenger om du har den i kjøleskapet. Forslaget om å kutte den opp og fryse den ned er heller ikke dumt. Vet ikke hvor du har sett tipset om å sette den i vann, men jeg søkte raskt på nett og fant at både grønnsakdistributøren Bama og flere gartnerier anbefaler oppbevaring i kjøleskap. Ingen av de anbefalte å sette dem i vann slik du har fått anbefalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi jeg har lest at man kan sette vårløken i vann på kjøkkenbenken eller sette den i jord for at den skal vare lenger, men tydeligvis er det helt feil å sette den i vann. Nå har jeg lagt den i grønnsaksskuffen i kjøleskapet! Ts Anonymkode: 7a3e2...4b3 Vårløk er super å sette i jord for å gro ut ny og frisk. Men da bare enden med røttene etter at resten er spist. Ny fersk vårløk ligger uker i kjøleskap. Skulle ytterste blad blir tørt tar du det bare av. Anonymkode: 18325...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 9. september 2024 #15 Del Skrevet 9. september 2024 Tror du blander med dette: https://www.spisoppmaten.no/single-post/2017/10/18/la-vårløken-gro-ut-igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #16 Del Skrevet 9. september 2024 Me for life skrev (22 minutter siden): Tror du blander med dette: https://www.spisoppmaten.no/single-post/2017/10/18/la-vårløken-gro-ut-igjen Ja har nok blandet 🙉 Ts Anonymkode: 7a3e2...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. september 2024 #17 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 20.36): Fordi jeg har lest at man kan sette vårløken i vann på kjøkkenbenken eller sette den i jord for at den skal vare lenger, men tydeligvis er det helt feil å sette den i vann. Nå har jeg lagt den i grønnsaksskuffen i kjøleskapet! Ts Anonymkode: 7a3e2...4b3 Det å sette i jord eller i vann er vel mest ment for hva man kan gjøre med roten eller nederste del etter at resten er brukt. Kan godt gjøre det, men jeg ville ha oppbevart alt i kjøleskap til du bare har rotdelen igjen av en plante. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå