Gå til innhold

Normalt at 2 åringer skal føre samtaler hele tiden?😮‍💨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen på 2,5 år skal snakke og forventer respons absolutt hele tiden. Er det virkelig normalt, blir ikke dere andre også utslitt av det? 

Samme om vi triller vognen til barnehagen, jeg smører frokost eller vi er på badet, bretter klær, spiser middag eller er på lekeplassen og butikken, ungen skal snakke og krever svar/respons fra meg. 

Ettersom ikke alle ordene er helt klare så krever det i tillegg mye konstruksjon og oppmerksomhet fra meg for å få med meg hva barnet til tider sier.

Ungen blir sint om jeg svarer kort eller ikke svarer på alle utspill. 

Når går dette over?

Anonymkode: 39d78...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen år 🤪 

Begge mine skravler som noen fosser. Alt skal stilles spørsmål ved eller snakkes om. De små har mange spørsmål og mange ord som skal prøves ut. 

Eldste startet med skravlinga da hun var litt over 1, og holder fortsatt på nå som hun er 7. Yngste på 4 startet tidligere enn storesøster og er ca 100 ganger verre. 

Den 15 min lange bilturen fra bhg og hjem er monolog fra hennes side, siden hun skal gå gjennom hele dagen sin i detalj. 

Skrevet

Helt normalt. Går over når de blir tenåringer 😂

Anonymkode: a35e7...7a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt normalt. Går over når de blir tenåringer 😂

Anonymkode: a35e7...7a5

Ja, gled deg ts, da snakker de ikke med deg mer, hold ut 😄

Anonymkode: c7944...c70

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ungen på 2,5 år skal snakke og forventer respons absolutt hele tiden. Er det virkelig normalt, blir ikke dere andre også utslitt av det? 

Samme om vi triller vognen til barnehagen, jeg smører frokost eller vi er på badet, bretter klær, spiser middag eller er på lekeplassen og butikken, ungen skal snakke og krever svar/respons fra meg. 

Ettersom ikke alle ordene er helt klare så krever det i tillegg mye konstruksjon og oppmerksomhet fra meg for å få med meg hva barnet til tider sier.

Når går dette over?

Dere har gjort dere selv en bjørnetjeneste. Hvorfor lar du ungen holde på sånn? Den kommer til å bli uutholdelig venn

Anonymkode: 272ed...e4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når går dette over?

Du kan ikke akseptere at ungen blir sint når du svarer kort

Anonymkode: 272ed...e4a

Skrevet

Begge våre driver på slik. Eldste på 6 år er enten stille som en østers og holder på i formasjon som om hun var Fort Knox, mens hun andre ganger snakker på innpust og utpust i en eneste lang monolog uten punktum eller komma og har en svært monoton stemme. Hun er helt normalt oppegående, men i perioder blir det mye av de to tingene. 

Småsøskenet sier mamma før og etter alt som skal sies og mamma må komme med respons på aaaalt. Og viktig at jeg ser. 

Jeg elsker barna mine, men hvis de skal få all den feedbacken de ber om måtte jeg vært 2 mennesker og hadde ikke fått gjort noe annet enn å se på dem og å svare.

This too shall pass!

Anonymkode: 87897...c16

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når går dette over?

Derfor vi får flere barn. Så kan de snakke sammen istedet 😂

Anonymkode: 66d4b...886

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når går dette over?

Høres ut som en liten smarting 👏👏👏 les om evnerike barn?

Anonymkode: 67af6...a94

• Nyttig 1
Skrevet

Min på akkurat 2,5 snakker og dagen lang. Og om vi voksne snakker med hverandre istedet blir hun sur og roper at vi må snakke med henne 🙃 Øver daglig på at vi voksne også må få lov å snakke litt med hverandre (men snakker også masse med henne, mange morsomme samtaler!)

Anonymkode: 10d93...955

Skrevet

Dette er jo språkutvikling. Man må jo svare barn som er midt i språkspurten! Tenk så bra at barnet driver det av seg selv, så slipper du å stå for alt. Det er på denne måten språket utvikler seg. Barn som har er godt ordforråd ved skolestart klarer seg bedre på skolen. Skravlete barn sliter ikke med å sosialisere, snarere tvert imot. Her må du bare grave dypere i lommen etter litt tålmodighet og hjelpe barnet med å utvikle språket. Det er en veldig viktig jobb.

Anonymkode: 05ad8...135

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som en liten smarting 👏👏👏 les om evnerike barn?

Anonymkode: 67af6...a94

Evnerik fordi barnet skravler? Jau.. 

Anonymkode: 15632...8af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...