Gå til innhold

Er hunden din redd torden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør hunden din når det tordner?

Anonymkode: aeff2...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De løfter hodet, også fortsetter de å sove. 

Er vi ute når det kommer torden, ser de opp på himmelen, og får de ikke øye på helikopter eller lavtflyvende fly, mister de interessen og ignorerer lyden. 

Anonymkode: e4b98...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lurer på hva det er matmor ser på (jeg elsker tordenvær), men mister raskt interessen og fortsetter med det han holdt på med.

Vi var veldig fokusert på å ikke reagere da det var torden, uvær, ulyder og slikt da han var valp. Alt som potensielt kunne skape redsel gjorde vi til noe skikkelig kjedelig. 

Hadde en omplasseringshund for mange år siden, som var redd torden og fyrverkeri. Da støvsugde jeg, satte på høy musikk på soverommet med foretrukne gardiner eller kjørte en plass det ikke var raketter.

Anonymkode: 40a15...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De reagerer verken på torden eller fyrverkeri.

Anonymkode: c1708...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd, men skal passe på resten av oss og skremme det vekk. 
Er ute og jager det

( vi bor langt ute i distriktet og med over 1 km til nærmeste nabo, så han får lov) 

Anonymkode: 31d2e...4a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke reagert på torden og fyrverkeri de årene jeg har hatt han. Nå begynner hørselen å bli dårligere, så nå hører han nok ikke så mye av det lenger uansett 😊

Forrige hunden min derimot, hun var b.l.a livredd fyrverkeri 😥 Tøffere enn toget ellers, men fyrverkeri taklet hun ikke 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår bryr seg ikke om torden eller fyrverkeri.

Anonymkode: f905f...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han knurrer og boffer når det er nærme, sånn at veggene rister litt. Han bryr seg ikke når det er lengre unna. Jeg vet ikke hvordan han er med fyrverkeri, for vi bor langt unna sentrum.

Anonymkode: 9719d...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ham bryr seg ikke. Om det smeller veldig kam det hende han løfter hos og ser ut, men så legger han hodet ned igjen etter 3 sekundet.

Fyrverkeri trente vi han opp til å håndtere fint, og det har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldeles vettskremt. Var tøffere enn toget sine første 5 leveår, men ble grundig skremt en gang vi hadde et forferdelig vær rett over hodet på oss, med mange lynnedslag tvers over en liten fjord der vi bodde. Det utviklet seg til å inkludere fyrverkeri og verken trening eller beroligende hjelper. Må kjøre vekk. 

Anonymkode: 6d020...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på YouTube videoer med torden og fyrverkeri lyder i bakgrunnen da han var liten, for å venne han til lydene. Så akkurat det bryr han seg ingenting om, han sover gjennom det. Sukker misfornøyd om det braker så høyt at han våkner 😅

Endret av Disney Adult
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min hund er redd torden. Og bjeffer når det er torden,  kommer bort til oss på soverommet og bjeffer. Så er litt slitsomt når det er tordenvær på natta. Han vil liksom at vi skal slå av det der... og han har jo mye bedre hørsel enn vi så han hører også torden som er laaaangt borte. Så jeg kan gjette at det er tordenvær langt unna når det blir mørkt og overskyet her vi bor, for han plutselig begynner å bjeffe og tydelig bekymrer seg. Nå har vi installert lydpaneler  i trappegangen i nye huset og vi har merket flere ganger at han legger seg der når det er torden. Tydeligvis lærte han selv at der hører han mindre av de skumle og ubehagelige lyder og blir mindre bekymret. Flink gutt! 😊🤭 Han er pensjonist nå og er veeeldig rolig ellers.

Anonymkode: 4a392...df3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som ikke reagerer I det hele tatt.

Så har vi ei som begynner å pipe. Så setter da på mer lys og litt høyre lyd på tv eller radio. Roer seg igjen da å legger seg. Litt rart ho er ikke skudd redd men ved torden og lyd av fly virker ho usikker

Både jeg, mannen og ungdommen elsker å sitte å se på lyn og høre på torden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hunden min i 12, 5 år og hun var livredd for å være alene hjemme. Men merkelig nok var hun ikke redd for smell av raketter eller av torden. Hendte hun kastet et undersøkende blikk på meg når tordenskrallene brakte som verst, men når hun så at jeg satt rolig og puslet med mitt og ingen panikk, så tok hun det med ro også. Gikk og la seg og slappet av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken hundene eller katten er redde for tordenvær eller fyrverkeri. De leer så vidt på ørene når det smeller som verst, men ellers reagerer de ikke i det hele tatt. Det er veldig praktisk.

Anonymkode: ffb82...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...