Gå til innhold

Er det noe Galt å fire med kvist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigerfar har kappet en del trær rundt huset I vår. Ble veldig mye kvist til overs, så I steder for å hive dette på dynga eller slenge det I skogen har jeg klippet det opp og samlet I en meget stor dunge på låven.

 

Svigerfar og en gubbe kom innom og lo masse når de så dungen. Var det noe Galt I å gjøre dette egentlig? Trodde kvist gav mer varme også jeg, tørker vel fort også?

Anonymkode: c9fae...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting galt i det, bare veldig upraktisk. Du trenger 50 Kvist for en kubbe liksom.. 

Men vi fyrer også med kvist. Perfekt til bålpanne når bål er mest for kos

Anonymkode: a3260...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så lurt. Behøver ikke masse kvist for å lage bål/tenne opp i peisen. Du kan bruke spikkekniv og spikke av flis av kvistene og fyre opp med. Trenger ikke mye, og det brenner fort.

Anonymkode: 59171...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 18.58):

Svigerfar har kappet en del trær rundt huset I vår. Ble veldig mye kvist til overs, så I steder for å hive dette på dynga eller slenge det I skogen har jeg klippet det opp og samlet I en meget stor dunge på låven.

 

Svigerfar og en gubbe kom innom og lo masse når de så dungen. Var det noe Galt I å gjøre dette egentlig? Trodde kvist gav mer varme også jeg, tørker vel fort også?

Anonymkode: c9fae...e95

Tullinger! Jeg fikk sagd ned et stort tre og ble masse greiner til overs. Jeg også kappa de opp og tørka de, de brenner kjempegodt og gir god opptenning. Når det holder på å brenne ut og gløder godt, kan man hive på en god neve sånne kvister og det brenner enda litt til. Haugen min sparte mye ved. 

Anonymkode: f8520...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye jobb for veldig lite ved.  Men du har allerede gjort jobben, så å kaste det nå, er tullete. Bruk det til å tenne opp

Anonymkode: 85c85...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvist gir samme brennverdi som annen ved pr kilo, brenner selv endel kvist, men det er mye mer arbeid med kvist en store kubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...