Gå til innhold

Adhd og utbrenthet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har/har hatt den kombinasjonen? Hvordan opplevde du det?

Jeg føler at alle adhd symptomene er blitt verre. Kroppen begynner å komme seg men konsentrasjon er veldig vanskelig. Blir veldig sliten av det og hodet spinner og jeg kan ikke stoppe det. Er redd for å bli dårligere igjen om jeg bruker hodet for mye. Sover dårligere om jeg har gjort krevende oppgaver. Egentlig alt som har med tanker, følelser og konsentrasjonsarbeid skaper en uro som bare driver kropp og hode ut i stress. En annen ting at det virker som jeg ikke har krefter til hyperfokus lengre. Får jeg ikke det tilbake så vil det gå dramatisk løs på selvfølelsen. Det impulsive er min styrke og kreative evner veier opp for mye at rotet jeg lager. Uten det er jeg bare en katastrofe.

Anonymkode: 42d25...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan det oppleves? Vanskelig. Helt tom og utslitt, men uro i kropp og hode. Dårlig kombinasjon.

Skrevet
Crazydoglady skrev (5 minutter siden):

Hvordan det oppleves? Vanskelig. Helt tom og utslitt, men uro i kropp og hode. Dårlig kombinasjon.

Er du der nå eller har du blitt bedre? Kommer energien og overskuddet tilbake? Ble du sånn du var før? Adhd uten energi, hva er igjen da? Ja tom er rette ordet

Skrevet

Hatt ME diagnose i mange år, er veldig sikker på at en sterk medvirkende årsak er ubehandlet ADHD. 

Anonymkode: 36a39...f80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hatt ME diagnose i mange år, er veldig sikker på at en sterk medvirkende årsak er ubehandlet ADHD. 

Det bør du få utredet, tenk om du kan bli bedre!

Er du bedre enn på diagnosetidspunkt Kan du trene? Hos meg så kunne jeg ikke noe fysisk i starten men trente meg sakte men sikkert opp. Det er den mentale kapasiteten som fortsatt er et problem hos meg, og først og fremst at jeg blir raskt sliten psykisk og fysisk av å konsentrere meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det bør du få utredet, tenk om du kan bli bedre!

Er du bedre enn på diagnosetidspunkt Kan du trene? Hos meg så kunne jeg ikke noe fysisk i starten men trente meg sakte men sikkert opp. Det er den mentale kapasiteten som fortsatt er et problem hos meg, og først og fremst at jeg blir raskt sliten psykisk og fysisk av å konsentrere meg.

Er dessverre ikke så enkelt. Etter jeg fikk ME så tåler jeg ikke medisiner, hyperoverfølsomhet for dette er relativt vanlig hos ME pasienter. Medisiner jeg kunne ta før, gir meg alvorlige bivirkninger i dag. 

Poenget mitt var at hvis dette hadde blitt plukket opp og behandlet da jeg var yngre, så kan det være at jeg hadde unngått ME. Jeg har varierende grad av ME. Dvs jeg har vært innom alvorlig, moderat, og mild. For det meste holdt meg på moderat grad. Alt av aktivitet kan tippe over, men noen dager tåler jeg mer enn andre dager. Jeg trener veldig forsiktig de dagene jeg kan, men jeg kan ikke lese bøker/tidsskrifter o.l, og jeg er ekstremt var for sanseinntrykk og energi fra andre. 

Kosthold, pust, og visse kosttilskudd/b-12 sprøyter er det som får meg til å ha hodet over vann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...