Gå til innhold

Seksuell trakassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste mnd opplevd to hendelser med seksuell trakassering/krenkelser fra to forskjellige personer. Har aldri før opplevd lignende i mitt liv.  Vil ikke gå inn på akkurat hva det gjalt, men det var ikke snakk om noe veldig alvorlig.
Men det jeg legger merke til er veldig spesielt. Når jeg forteller noen om det jeg har opplevd, så sitter jeg med en ekkel følelse av at jeg lyver. At jeg faktisk ikke har opplevd disse tingene, og at det bare er noe jeg innbiller meg. Så blir jeg flau og skammer meg nesten litt for at det blir en «stor sak» ut av det, når jeg egentlig ikke har lyst til å snakke om det i det hele tatt. Er dette normalt? Eller kan det være at jeg faktisk har blitt litt gal, psykotisk?? Og rett og slett ser for meg ting som ikke har skjedd. 

Anonymkode: f1549...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ein heilt normal følelse når du fortel om noko krenkande som ikkje kan "bevisast".  Ei slags ubevisst usikkerheit. 
Du skal ikke skamme deg over det. Seksuelle krenkinger ER ei stor sak. Det er 100 prosent ugreit. 
Du bør vere trygg på at det er greit å synest trakassering og krenkande oppførsel som ein grenseoverskridelser. 
Anmeld forholdet.

Skrevet

Du får en sånn følelse fordi du forteller om å ha blitt krenket, at noen har tatt seg i rette på kroppen din for deres egen skyld uten ditt samtykke, og det kan gi en følelse av svakhet når man forteller det til andre, spesielt folk man ikke kjenner godt.

Anonymkode: b2034...2e5

Skrevet

Jeg har blitt seksuelt krenket over lang tid av en person. Ikke veldig alvorlige ting hver for seg, men slitsomt når det foregår så lenge. (Upassende meldinger og bilder for det meste, samt viten om at han runker samtidig som han fantaserer om meg) Jeg sier det ikke til noen, har ikke lyst å ha "den greia" hengende på meg som person. Så jeg dealer med det på egenhånd. Jeg skjønner jo at det ikke er "vår" feil, så vi burde ikke skamme oss over det. Men gjør det likevel..

Anonymkode: c522f...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...