Gå til innhold

Skal man betale venner for flyttehjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tilbudt flyttehjelp av ett vennepar i og med jeg hadde dårlig råd og ikke råd til flyttebil. Jeg vippset i forkant, men ble fortalt de ikke skulle ha betalt og gav meg pengene tilbake. Jeg betalte mat og det de ønsket av drikke undet flyttinga. Jeg sa også jeg ville betale noe bensin og gav henne kortet mitt. Mannen hennes tok dermed å fylte full tank for nærmere 1200,-. Fikk sjokk, men sa ingenting.

Innafor eller noe respektløst? 

Anonymkode: 9ed0e...877

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor mye de faktiske har kjørt. 

Da jeg hjalp en venninne fylte hun tanken min helt opp, selv om det gikk under en halv tank. Hun mente det var billig for hjelpen hun fikk, med både kjøring og bæring, pluss pluss. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200kr er ekstremt lite for flyttehjelp! Hadde sett på det som fin betaling :)  Men hjelper begge parter hverandre trengs ikke betaling. Men du har kanskje ikke hjulpet dem med tilsvarende?

Anonymkode: aaa57...b7d

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de først har sagt at de ikke skal ha betalt, så er det absolutt veldig frekt å fylle drivstoff for 1200 kroner. Tviler jo på at det ble brukt en hel tank til denne flyttingen. 

Anonymkode: 788c7...f27

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på livssituasjon. Som ung/student holder det som regel å spandere øl og pizza. Hvis folk har fast inntekt/jobb bør de betale, syns jeg. Men det er viktig å avtale på forhånd!

Anonymkode: a9f75...c71

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel greit at de fikk dekt faktiske utgifter. 

Ikke vant med å betale venner ved flytting. Man spanderer mat og drikke, og betaler feks bensin.  Men siden du tilbød betaling, ser jeg ikke noe som helst dalt i at de fylte tanken? Du gav dem visakortet, men ventet ikke at de skulle bruke det?

Anonymkode: 24ec0...4b8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det spørs hvor mye de kjørte, med tanke på at de sa at de ikke ville ha betalt. Brukte de drivstoff for rundt 1200 synes jeg det er helt ok. Brukte de drivstoff for 200 er det ikke ok. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om de først har sagt at de ikke skal ha betalt, så er det absolutt veldig frekt å fylle drivstoff for 1200 kroner. Tviler jo på at det ble brukt en hel tank til denne flyttingen. 

Anonymkode: 788c7...f27

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på.

Hvor mange hjelper til, hvem og hvor mange kjører, hvor langt unna har de kommet fra for å hjelpe osv.

Jeg sto for drikke til de som hjalp meg. De ønsket ikke mat. Den som tok flyttevasken ga jeg et par tusen.

Anonymkode: 4a98a...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det spørs hvor mye de kjørte, med tanke på at de sa at de ikke ville ha betalt. Brukte de drivstoff for rundt 1200 synes jeg det er helt ok. Brukte de drivstoff for 200 er det ikke ok. 

De møtte opp med tom tank. Ca 20 min kjøring

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tenkt å hjelpe tilbake? 

Anonymkode: 2dad5...d3b

Jeg har hjulpet tilbake ja. Aldri bedt om noe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De møtte opp med tom tank. Ca 20 min kjøring

Da synes jeg 1200 er i overkant, det var de som sa de ikke skulle ha betaling. De burde sagt «vi hjelper deg gjerne, hvis du fyller opp tanken». 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de fikk full tank og du fikk bære- og kjørehjelp og det derfor ble en win-win situasjon.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut med rundt 20k for et lite flyttelass, så de 1200kr hadde ikke brydd meg. Men noter det bak øret om de trenger flyttehjelp en gang😄

Anonymkode: 5eb2b...6ae

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekstremt dyrt å flytte, så du slapp billig unna. 

Men greit å ta til seg, om de skulle trenge hjelp. Prisen er da 1200kr. Enkelt og greit.

Anonymkode: 45b5b...865

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vel greit at de fikk dekt faktiske utgifter. 

Ikke vant med å betale venner ved flytting. Man spanderer mat og drikke, og betaler feks bensin.  Men siden du tilbød betaling, ser jeg ikke noe som helst dalt i at de fylte tanken? Du gav dem visakortet, men ventet ikke at de skulle bruke det?

Anonymkode: 24ec0...4b8

Dem vippsa pengene tilbake for dem skulle ikke ha noe,rett etterpå tar dem imot kortet og fyller for 1200kr,veldig spesielt gjort av dem da.Frekt i grunn.

Anonymkode: af2c9...463

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut med rundt 20k for et lite flyttelass, så de 1200kr hadde ikke brydd meg. Men noter det bak øret om de trenger flyttehjelp en gang😄

Anonymkode: 5eb2b...6ae

Det er vel når du leier flyttefolk og bil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ekstremt dyrt å flytte, så du slapp billig unna. 

Men greit å ta til seg, om de skulle trenge hjelp. Prisen er da 1200kr. Enkelt og greit.

Anonymkode: 45b5b...865

Ja, men jeg hadde nok aldri klart gjort det tilbake.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...