AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Gir du opp å kontakte en ringevikar som ofte sier nei? Eller fortsetter du å tilby? Gjelder innen helse der noen MÅ ta vakten. Anonymkode: 185c5...2b9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 Ja, da finner jeg enn annen som er interessert. Anonymkode: 0b716...674 3 1
Phoenix Heart Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 Selvsagt gir de opp, de ønsker vikarer som er villige til å jobbe. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Skrevet 8. september 2024 Vi har så mye mangel på folk, at her slutter man ikke å ringe likevel. Selvsagt spør en gjerne de som sier mye ja først Anonymkode: 69213...90a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Skrevet 8. september 2024 Ja, jeg bruker ikke tid på folk som alltid sier nei. Ringer heller de som viser interesse. Anonymkode: 8409e...1b0 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Skrevet 8. september 2024 Jeg sa veldig ofte nei, men ble ringt ned omtrent daglig uansett(sykehjem)🙈 Anonymkode: 8d24e...32c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Skrevet 8. september 2024 Selvsagt vet man hvem som sier ja og ringer de først. Anonymkode: f7001...967 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Skrevet 8. september 2024 Det er en stor uting å ta inn ufaglærte i dette belastende yrket som krever hele deg som menneske for å gjøre en god jobb. Det er ikke som en rørlegger som skrur på noen rør, dette er ekte mennesker, real shit! Trist at yrket ikke blir mer profesjonalisert, det er vel desperasjon og mangel på bemanning som er noe av årsaken. Men det er ikke rart at det er lav bemanning når det drives rovdrift på de ansatte som møter opp. Det er alt for mye sykemeldinger og man går undebemannet hele tiden. Anonymkode: c378d...341 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Skrevet 8. september 2024 Husker et sted jeg jobbet så syns jeg det var så kjekt fordi vi hadde en app som var slik at vi fikk app varsel i tillegg til vanlig sms når det var lagt inn i appen at en vakt var ledig pga. sykdom eller annet. og da kunne man trykke på i appen om man var interessert eller ikke til å jobbe vakten. Så kunne leder velge og vrake mellom de som hadde sagt ja, og så fikk man som regel melding / beskjed kort tid etterpå om man hadde fått vakten eller ikke. Anonymkode: 21547...887 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en stor uting å ta inn ufaglærte i dette belastende yrket som krever hele deg som menneske for å gjøre en god jobb. Det er ikke som en rørlegger som skrur på noen rør, dette er ekte mennesker, real shit! Trist at yrket ikke blir mer profesjonalisert, det er vel desperasjon og mangel på bemanning som er noe av årsaken. Men det er ikke rart at det er lav bemanning når det drives rovdrift på de ansatte som møter opp. Det er alt for mye sykemeldinger og man går undebemannet hele tiden. Anonymkode: c378d...341 Du, det er faktisk faglærte som også er ringevikarer, det er det hos oss. Anonymkode: 21ad3...382 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en stor uting å ta inn ufaglærte i dette belastende yrket som krever hele deg som menneske for å gjøre en god jobb. Det er ikke som en rørlegger som skrur på noen rør, dette er ekte mennesker, real shit! Trist at yrket ikke blir mer profesjonalisert, det er vel desperasjon og mangel på bemanning som er noe av årsaken. Men det er ikke rart at det er lav bemanning når det drives rovdrift på de ansatte som møter opp. Det er alt for mye sykemeldinger og man går undebemannet hele tiden. Anonymkode: c378d...341 Man kan ha utdanning og likevel være tilkallingsvikar. Mange tilkallingsvikarer er studenter, og noen er ferdig utdannet sykepleier. Selv er jeg spes.spl og samtidig tilkallingsvikar. Har en rolig dagjobb, så jeg kan jobbe litt ekstra innimellom. Jeg tror ikke ledelsen der jeg jobber bryr seg om at jeg ofte takker nei, fordi de har ikke så mange spesialsykepleiere å ta av, så de blir sjeleglad bare jeg tar en vakt innimellom 😅. Anonymkode: 32f4f...281 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #12 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man kan ha utdanning og likevel være tilkallingsvikar. Mange tilkallingsvikarer er studenter, og noen er ferdig utdannet sykepleier. Selv er jeg spes.spl og samtidig tilkallingsvikar. Har en rolig dagjobb, så jeg kan jobbe litt ekstra innimellom. Jeg tror ikke ledelsen der jeg jobber bryr seg om at jeg ofte takker nei, fordi de har ikke så mange spesialsykepleiere å ta av, så de blir sjeleglad bare jeg tar en vakt innimellom 😅. Anonymkode: 32f4f...281 Ooh, du er spesiell. Anonymkode: e765e...14e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #13 Skrevet 9. september 2024 Er det noen gyllen regel på hvor raskt man bør svare på tilbud om vakt? F.eks. at etter en time er det for sent å takke ja? Anonymkode: 185c5...2b9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Skrevet 9. september 2024 Her er vi så desperate at vi ringer alle uansett. Anonymkode: bd152...e79
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ooh, du er spesiell. Anonymkode: e765e...14e 😘 Anonymkode: 32f4f...281 2
drue Skrevet 9. september 2024 #16 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du, det er faktisk faglærte som også er ringevikarer, det er det hos oss. Anonymkode: 21ad3...382 Jepp. Jeg har relevant bachelorgrad og er ringehjelp. Jeg søker om vakter selv, så de rekker sjeldent å spørre. Men blir en del nei når de tar kontakt, spesielt på veldig kort varsel. Men de kommer ikke til å slutte å spørre, for ræva bemanning til det 😅 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #17 Skrevet 9. september 2024 Det å skaffe vakter er så tidkrevende at jeg ringer absolutt ringer de som oftest sier "ja" Anonymkode: 5f633...583 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #18 Skrevet 9. september 2024 Sier du nei 3 ganger på rad havner du nederst på lista til sjefen, og det kan bli lenge til neste gang du får tilbud om ekstravakt. Anonymkode: 3ab67...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå