mommyaka Skrevet 8. september 2024 #21 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan har du tenkt å sammenligne armringer og hjelm? Selvfølgelig brukes hjelm, på samme måte som redningsvest i båt. Anonymkode: ea7ec...2f0 Hva...bruker du hjelm? Som sikkerhet? Klarer du ikke sykle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #22 Del Skrevet 8. september 2024 mommyaka skrev (2 minutter siden): Hva...bruker du hjelm? Som sikkerhet? Klarer du ikke sykle? Så du tror armringer beskytter mot drukning? 😅 Anonymkode: ea7ec...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. september 2024 #23 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du tror armringer beskytter mot drukning? 😅 Anonymkode: ea7ec...2f0 Oh du tror hjelm gjør deg udødelige? Nei...derfor bruker store og små arm ringer og hjelm...for ekstra sikkerhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8. september 2024 #24 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Vi bruker svømmevest til min stesønn. Han ser ut som normale barn i 6-års alderen, men det du og andre ikke ser ts, er at han har syv ulike diagnoser og aldri vil kunne bli en som kan ta vare på seg selv. Han har lært seg å svømme ganske bra, men han vil nok aldri svømme uten vest, selv ikke i voksen alder. Vi måtte slutte med armringer, fordi han tygde hull i dem, men han bruker altså nå en slik Konfidence-vest. Den fungerer på den måten at man kan ta ut og inn flyteelementer, ettersom hvor god svømmer han er, og hvor mye han skal trene på svømming. Synes du skal være litt forsiktig før du begynner å dømme andre. Endret 8. september 2024 av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #25 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men man kan ikke bruke armringer som sikkerhet. Er folk helt blåst? Det er en langstrakt strand, de fleste små barn går uten armeringer og blir fulgt opp av voksne. Så kommer disse store barna med armringer, det ser så dumt ut. Anonymkode: ea7ec...2f0 Mine bruker armringer under tilsyn. De syns det er gøyere med armringer enn uten. Anonymkode: 4cfe3...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #26 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På stranden har jeg sett flere eldre barn (minst 8 år) som går rundt med armringer. Det ser helt rart ut og mest sannsynlig er de altfor tung for armringene uansett. Er det latskap av foreldrene eller hva er grunnen til dette? Vi har en 4 åring, men han har aldri brukt armringer. Anonymkode: ea7ec...2f0 Har du hørt om silent drowning? Det har sikkert de foreldrene, og det er bedre å sette på dem armringer enn å fotfølge enn 8-åring... Anonymkode: 01829...c3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #27 Del Skrevet 8. september 2024 SPOCA skrev (3 minutter siden): Vi bruker svømmevest til min stesønn. Han ser ut som normale barn i 6-års alderen, men det du og andre ikke ser ts, er at han har syv ulike diagnoser og aldri vil kunne bli en som kan ta vare på seg selv. Han har lært seg å svømme ganske bra, men han vil nok aldri svømme uten vest, selv ikke i voksen alder. Vi måtte slutte med armringer, fordi han tygde hull i dem, men han bruker altså nå en slik Konfidence-vest. Den fungerer på den måten at man kan ta ut og inn flyteelementer, ettersom hvor god svømmer han er, og hvor mye han skal trene på svømming. Synes du skal være litt forsiktig før du begynner å dømme andre. Alltid en eller annen diagnose-forelder🙄 Anonymkode: 01829...c3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #28 Del Skrevet 8. september 2024 SPOCA skrev (2 minutter siden): Vi bruker svømmevest til min stesønn. Han ser ut som normale barn i 6-års alderen, men det du og andre ikke ser ts, er at han har syv ulike diagnoser og aldri vil kunne bli en som kan ta vare på seg selv. Han har lært seg å svømme ganske bra, men han vil nok aldri svømme uten vest, selv ikke i voksen alder. Vi måtte slutte med armringer, fordi han tygde hull i dem, men han bruker altså nå en slik Konfidence-vest. Den fungerer på den måten at man kan ta ut og inn flyteelementer, ettersom hvor god svømmer han er, og hvor mye han skal trene på svømming. Synes du skal være litt forsiktig før du begynner å dømme andre. Denne tråden handler ikke om svømmevest, men armringer. Det er tvilsomt at alle barna som gikk rundt med armringer hadde diagnoser. Anonymkode: ea7ec...2f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #29 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På stranden har jeg sett flere eldre barn (minst 8 år) som går rundt med armringer. Det ser helt rart ut og mest sannsynlig er de altfor tung for armringene uansett. Er det latskap av foreldrene eller hva er grunnen til dette? Vi har en 4 åring, men han har aldri brukt armringer. Anonymkode: ea7ec...2f0 de kan vel ikke svømme da, folk er så dømmende Anonymkode: cbd9d...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #30 Del Skrevet 8. september 2024 mommyaka skrev (5 minutter siden): Oh du tror hjelm gjør deg udødelige? Nei...derfor bruker store og små arm ringer og hjelm...for ekstra sikkerhet Eventuelt så lærer man barna sine å svømme. Du vet, være en god forelder. Anonymkode: ea7ec...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. september 2024 #31 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eventuelt så lærer man barna sine å svømme. Du vet, være en god forelder. Anonymkode: ea7ec...2f0 Du vet.. sånn gode foreldre lærer også og ikke dømme andre...du gidder jo ikke se lenger enn nesa dr...du bare elsker å dømme og tråkke mer på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #32 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg brukte armringer som barn fordi jeg syns det var gøy. Det ble som en badeleke. Anonymkode: b45f8...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 8. september 2024 #33 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh…. Fordi de ikke kan svømme? Anonymkode: df560...bcc Armringer er falsk trygghet og frarådes til barn som ikke kan svømme og baserer seg på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8. september 2024 #34 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alltid en eller annen diagnose-forelder🙄 Anonymkode: 01829...c3b Problemet er at det kan du ikke se på barnet. Det er mitt poeng. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Denne tråden handler ikke om svømmevest, men armringer. Det er tvilsomt at alle barna som gikk rundt med armringer hadde diagnoser. Anonymkode: ea7ec...2f0 Han brukte armringer inntil nylig, så poenget mitt består uansett. Uansett, det er ikke noe du kan se, og det er hele mitt poeng. Og jeg skjønner virker ikke problemet. Så bra at foreldre er påpasselige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #35 Del Skrevet 8. september 2024 Det er ikke alle som har mulighet til å gå i svømmehall jevnlig? Det finnes vel ikke alle steder en gang. Samme med strender og sjø/vann. Sjeldent været tillater bading her hvor vi bor uansett. Har et barn som har gått på svømmekurs i 2 år, men nekter å svømme. Er helt vanlig å lære å svømme i 8 årsalder. Det er det året de har svømming på skolen her i hvertfall. Det viktigste ts må lære her er å passe sine egne saker. Anonymkode: 1f298...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #36 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men man kan ikke bruke armringer som sikkerhet. Er folk helt blåst? Det er en langstrakt strand, de fleste små barn går uten armeringer og blir fulgt opp av voksne. Så kommer disse store barna med armringer, det ser så dumt ut. Anonymkode: ea7ec...2f0 At du mener det ser dumt ut, sier mer om deg enn bruken av armringer.. Anonymkode: 42c7f...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #37 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De fleste gikk med for små armringer. Anonymkode: ea7ec...2f0 Hvor mange så du egentlig? Når du skriver "de fleste " høres det ut som om det var mange store barn med armringer. Det tror jeg egentlig ikke på. Jeg har fem barn med aldersspenn på 17 år, så jeg har vært på min dose med strender og badeland. Aldri har jeg tenkt at et barn er for stor for armringer. Uansett, det er jo bra foreldrene tenker sikkerhet da. Anonymkode: f5dff...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #38 Del Skrevet 8. september 2024 SPOCA skrev (8 minutter siden): Problemet er at det kan du ikke se på barnet. Det er mitt poeng. Han brukte armringer inntil nylig, så poenget mitt består uansett. Uansett, det er ikke noe du kan se, og det er hele mitt poeng. Og jeg skjønner virker ikke problemet. Så bra at foreldre er påpasselige! Nja, jeg snakker om barn på 8 år. Så nei, det er fortsatt ikke relevant. Og påpasselig? Det er jo det de ikke er,de er lat som ikke evner å følge opp barna sine. Anonymkode: ea7ec...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #39 Del Skrevet 8. september 2024 Du er vel den som hadde reagert på min ungdom. Kan svømme tok svømme merket alt som 5 åring. Tok 2000 merke som 7 åring. Men ved bading uten en voksen 1 arm lengde unna så bruker ungdommen vest /svømme vest. Årsak pga epilepsi. Ja vi bruker ikke armringer selv om det kunne brukt det også. Hva vet du om det er diagnoser inne i bildet. Hvis en søker hjelpemidler sentralen kan en få armringer helt opp til 80kg. Og det er mange skoler som ikke har bra nok svømme læring og mange foreldre har ikke tilgang til svømme haler der de bor. Ser bare her vi bor så er det over 1 times kjøre til nærmeste sted å svømme og det koster for barn 175kr, voksen 250 kr. Så blir da fort dyrt for mange. I tilleg på sommeren er det ikke altid det passer å lære bort. Vi var så heldige at vi valgte privat skole og de prioriterte svømming så der var det fast svømming 1 dag I uka fra første til de gikk ut av syvende klasse. Og de hadde da bassenget i 3 timer til bruk . De ungene som gikk i offentlig skole hadde 1 klasse-0 timer, 2 klasse- 60 min 8 ganger løpet av skoleåret, 3 klasse -0, 4 klasse 60 min , 8 ganger løpet av året, så var det ikke før I 7 klasse-60 min 8 ganger, så var det litt på ungdomskolen Anonymkode: 9c5fa...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #40 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange så du egentlig? Når du skriver "de fleste " høres det ut som om det var mange store barn med armringer. Det tror jeg egentlig ikke på. Jeg har fem barn med aldersspenn på 17 år, så jeg har vært på min dose med strender og badeland. Aldri har jeg tenkt at et barn er for stor for armringer. Uansett, det er jo bra foreldrene tenker sikkerhet da. Anonymkode: f5dff...676 Så fire i går. Anonymkode: ea7ec...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå