Gå til innhold

Klær som slites og ødelegges på sommeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mengden bukser jeg kaster i sommerhalvåret… jeg forstår ikke de som har barn som kan arve klær av sine søsken, hva er hemmeligheten? Jeg har prøvd å vaske med sitron/gallesåpe, men skitt på knær og rumpe men det går ikke alltid bort, og ofte tåler ikke stoffet at det skrubbes så mye. Jeg kjøper kanskje 5 bukser som skal vare hele sommerhalvåret og må kaste samtlige av dem. Er det bare sånn det er i barnehageårene eller finnes det råd? Føler det svir i lommeboka og for miljøet…

Anonymkode: 080a5...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er de fleste av min på 2,5 sine bukser nå også. Hun har noen bukser som er i litt mer jeans-aktig stoff, de synes jeg har holdt bedre :)

Anonymkode: 9e98b...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lapper buksene på knærne, da holder de en sesong til. Lav terskel for å vaske flekkete klær selv om maskinen ikke er helt full og kjøper slitesterke bukser i mørke farger slik at ikke all skitt syns. Også regner jeg med at den perioden hvor de ruller rundt på bakken i lek ikke varer i alt for mange år 😅

Anonymkode: 9c888...594

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at de som arver enten ikke er så nøye på det eller er lite ute/rolige barn

Anonymkode: a829c...67c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt problemer med skitne og hullete bukser da begge barna var veldig forsiktige av seg. De er av typen som sitter på huk i sandkassa. Har derimot fått ekstrem slitasje på bukser og sokker etter vi flyttet inn i bolig med klikkvinyl. Vurderer å bytte gulv.

Anonymkode: 912c3...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubber aldri klærne, bare vanlig vask. At de er litt slitt eller ser litt skitne ut bryr meg ikke så mye (de blir så fort skitne igjen uansett). Bruker ikke de lyseste/fineste klærne hvis jeg vet vi skal ut/i sandkassen.

Anonymkode: a4b07...d1a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mengden bukser jeg kaster i sommerhalvåret… jeg forstår ikke de som har barn som kan arve klær av sine søsken, hva er hemmeligheten? Jeg har prøvd å vaske med sitron/gallesåpe, men skitt på knær og rumpe men det går ikke alltid bort, og ofte tåler ikke stoffet at det skrubbes så mye. Jeg kjøper kanskje 5 bukser som skal vare hele sommerhalvåret og må kaste samtlige av dem. Er det bare sånn det er i barnehageårene eller finnes det råd? Føler det svir i lommeboka og for miljøet…

Anonymkode: 080a5...af7

De fleste har flere enn 5 bukser til barnet, så da er det klart at slitasjen på hver enkelt bukse blir mindre. 

Anonymkode: 52b20...b99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mengden bukser jeg kaster i sommerhalvåret… jeg forstår ikke de som har barn som kan arve klær av sine søsken, hva er hemmeligheten? Jeg har prøvd å vaske med sitron/gallesåpe, men skitt på knær og rumpe men det går ikke alltid bort, og ofte tåler ikke stoffet at det skrubbes så mye. Jeg kjøper kanskje 5 bukser som skal vare hele sommerhalvåret og må kaste samtlige av dem. Er det bare sånn det er i barnehageårene eller finnes det råd? Føler det svir i lommeboka og for miljøet…

Anonymkode: 080a5...af7

la meg gjette: jentetights/leggings?

Anonymkode: 08e5d...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en aktiv gutt på 5, han har ikke ødelagt noen bukser ennå. Får ikke alltid bort de verste flekkene, men synes ikke det gjør så mye når han uansett bare skal i barnehagen uansett. Og buksene er jo rene. 

Anonymkode: 08b10...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også! Fatter ikke de som kan arve bukser. De holder maks en sessong og nå går han i 2. klasse, det har ikke blitt bedre…

Anonymkode: 1233c...688

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mengden bukser jeg kaster i sommerhalvåret… jeg forstår ikke de som har barn som kan arve klær av sine søsken, hva er hemmeligheten? Jeg har prøvd å vaske med sitron/gallesåpe, men skitt på knær og rumpe men det går ikke alltid bort, og ofte tåler ikke stoffet at det skrubbes så mye. Jeg kjøper kanskje 5 bukser som skal vare hele sommerhalvåret og må kaste samtlige av dem. Er det bare sånn det er i barnehageårene eller finnes det råd? Føler det svir i lommeboka og for miljøet…

Anonymkode: 080a5...af7

Jeg bruker vanich og klar såpe. Også lærte jeg av en vaske ekspert at klær blir  renest på 30 og 40 grader.  Vasker du varmere  vil skitten brenne seg fast. Noe vi fant ut på oljete arbeidsbukser også. 

Er de ekstra ille legger jeg de i bløt. Og den på stell sitron såpen den er gull altså 

Anonymkode: e2c33...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker vanich og klar såpe. Også lærte jeg av en vaske ekspert at klær blir  renest på 30 og 40 grader.  Vasker du varmere  vil skitten brenne seg fast. Noe vi fant ut på oljete arbeidsbukser også. 

Er de ekstra ille legger jeg de i bløt. Og den på stell sitron såpen den er gull altså 

Anonymkode: e2c33...290

Det kommer da helt ann på hva det er, jeg har fått bort flekker på 60 grader som ikke gikk vekk på 40.

Anonymkode: 52b20...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker vanich og klar såpe. Også lærte jeg av en vaske ekspert at klær blir  renest på 30 og 40 grader.  Vasker du varmere  vil skitten brenne seg fast. Noe vi fant ut på oljete arbeidsbukser også. 

Er de ekstra ille legger jeg de i bløt. Og den på stell sitron såpen den er gull altså 

Anonymkode: e2c33...290

Glemte å skrive. Hull lapper  jeg. Det funker bra med merker med bilder på eller sånn du klipper til og klistrer på.

Anonymkode: e2c33...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

la meg gjette: jentetights/leggings?

Anonymkode: 08e5d...1cf

Ts her! Jeg har en av hver så her går det både i gutteklær og jenteklær av forskjellig tykkelse og materialer😅 slitte og flekkete blir de uansett🙈

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bruker vanich og klar såpe. Også lærte jeg av en vaske ekspert at klær blir  renest på 30 og 40 grader.  Vasker du varmere  vil skitten brenne seg fast. Noe vi fant ut på oljete arbeidsbukser også. 

Er de ekstra ille legger jeg de i bløt. Og den på stell sitron såpen den er gull altså 

Anonymkode: e2c33...290

Ah, kan du spesifisere hvilken klar såpe du bruker?:) 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sånn er det her også! Fatter ikke de som kan arve bukser. De holder maks en sessong og nå går han i 2. klasse, det har ikke blitt bedre…

Anonymkode: 1233c...688

Åneii, hadde håpet det var en barnehagegreie😅

Anonymkode: 080a5...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det går? Barna har flere enn 5 bukser. 
det sagt så er det omtrent bare de litt grovere og stivere buksene som brukes lite som overlever eldste. Joggebuksene er alle i mørkt stoff, så har ikke hatt problemer med flekker, men de slites jo til slutt ut på knær og rumpe. 
Har sett det i bruktbutikker også, at det er lite brukte bukser til den aldersgruppa. 

Anonymkode: 62acd...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekker gir jeg blaffen i når det kommer til arving. De verste havner som skiftklær i barnehagen. Der er jo rene selv om det ikke ser slik ut.

Klær med hull i kastes.

Det slites mye bukser og i enkelte av størrelsene er det ikke noe å arve.

Anonymkode: 7d421...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker zalo som flekkfjerner, slår alt. Kan ikke ligge lenge bestandig.

Anonymkode: 20c40...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig aktiv gutt, men buksene har han ikke slitt ut. Men nå har han kanskje 14 bukser, og så shorts itillegg. Lillebror er hakket roligere, men er allikvel en mester i å få hull i bukser. Aner ikke hva han gjør 😅 godt det går den veien iallefall, så vi får brukt de i to runder.

Anonymkode: b997f...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her på 11 sliter fortsatt ut buksene sine.. 

Hull på knær stort sett. Spiller fotball, leker i skogen, hopper fra fjellet etc.. da slites klærne. 
Alle mine unger har gjort det (og egentlig er det jo et sunnhetstegn på aktive barn).

Anonymkode: 0fcd7...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aldri hatt problemer med skitne og hullete bukser da begge barna var veldig forsiktige av seg. De er av typen som sitter på huk i sandkassa. Har derimot fått ekstrem slitasje på bukser og sokker etter vi flyttet inn i bolig med klikkvinyl. Vurderer å bytte gulv.

Anonymkode: 912c3...fbb

Åh, misunnelig 😄 Min jente er den som legger seg på bakken og roper JEG SVØMMER mens hun åler seg gjennom sandkassa/gjørmehullet/bortover asfalten..

Vi har mye mer enn 5 bukser da. Lite hull men omtrent alt har permanente flekker.

Anonymkode: 9e98b...6f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...