Gå til innhold

Kattepensjonat

Gjest Arran

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie

Vi vurderer å bruke Strømmen kattepensjonat til pus tre dager i påsken hvis vi ikke kan få noen til å se etter han her hjemme. Noen som har brukt dem eller har hørt noe om den - bra eller dårlig?

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med Strømmen, men siden dere ikke har bestemt dere vil jeg gjerne anbefale Standal. Vi har hatt katten vår der flere ganger og er utrolig fornøyde. Vi prøvde et annet pensjonat først som vi aldri mer skal bruke, men etter å ha prøvd Standal var vi enige om at det er stedet for katten vår. De er veldig flinke og tar godt vare på dyrene. Hundene og kattene er så godt atskilt at de ikke hører hverandre (på det første pensjonatet var de i rom ved siden av hverandre, og lyden var så høy at de ansatte brukte hørselsvern! Men de stakkars kattene måtte bo i alt bråket, og katten vår ble livredd bjeffing etter det oppholdet). De har store rom med klatretrær og andre leker hvor de får gå fritt mens burene vaskes og ordnes (daglig) og de får mye kos og godt stell. Prisen er kanskje litt høyere enn mange andre pensjonater, men det er vel verdt det. De har forøvrig fått svært god omtale i Aftenpostens årlige dyrepensjonattest, tror de kom på andreplass eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Arkana for tips. Jeg lette en gang etter en pensjonat til katten min, men gav opp fordi jeg fant ingen jeg likte. Men linken har jeg nå lagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pusefrøken har ogå vært på Standal, er litt dyrere, men hun hadde det helt topp og hadde vært snill med alle dyrepasserne :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Takk for tilbakemeldinger. Da er Strømmen uaktuelt og Standal notert som alternativ.

Dere som har vært der, hvor lang tid tar omveien til Standal (kjøretid) når en kjører fra Oslo til Gardermoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har vært der, hvor lang tid tar omveien til Standal (kjøretid) når en kjører fra Oslo til Gardermoen?

Standal ligger jo litt i en annen retning, så du må på en måte ut til Standal og så tilbake igjen for å kjøre til Gardermoen. Vi har gjort det flere ganger, og det tar ca 1 time og 20 minutter (vi bor på vestkanten) til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana: Vi har to katter som er litt avhengig av hverandre, vet du om det er mulig å få satt disse sammen på Standal?

Og blir de "blandet" med de andre kattene der?

Vi har nemlig prøvd å integrere en ny katt her, og da var disse veldig aggressive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana: Vi har to katter som er litt avhengig av hverandre, vet du om det er mulig å få satt disse sammen på Standal?

Og blir de "blandet" med de andre kattene der?

Vi har nemlig prøvd å integrere en ny katt her, og da var disse veldig aggressive.

De har noen bur som er større enn de andre, så du kan be om et av disse slik at begge kattene kan være sammen, evt kan dere få bur rett ved siden av hverandre. Kattene blir ikke blandet mens de er løse, men de må nok finne seg i at det er andre kattebur i samme rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det evt noen som har et kattepensjonat å anbefale på strekningen Oslo - Sandefjord?

Vivelstad dyrepensjonat i lier... blir drevet av to dyrleger som begge jobber aktivt på smådyrklinikk i tillegg.

Dette er kun pensjonat for katter.

Vi har hatt våre både her og skoger dyrepensjonat, skoger kommer vi aldri mer til å bruke.

Vivelstad derimot har vi bare positive ting å si om, kattene dine kan bli plassert i samme bur hvis dette er ønskelig (store bur som fint rommer to katter som er vant med hverandre), luftegårdene var under utbedring når vi var der sist men pensjonatet er en omgjort hundekennel så det følger utebur med hvert storbur. det er også en litt mindre avdeling som opprinnelig var kattekennel.

ligger ikke langt fra av/påkjøring til E-18

supert sted ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Vivelstad dyrepensjonat i lier... blir drevet av to dyrleger som begge jobber aktivt på smådyrklinikk i tillegg.

Dette er kun pensjonat for katter.

Vi har hatt våre både her og skoger dyrepensjonat, skoger kommer vi aldri mer til å bruke.

Vivelstad derimot har vi bare positive ting å si om, kattene dine kan bli plassert i samme bur hvis dette er ønskelig (store bur som fint rommer to katter som er vant med hverandre), luftegårdene var under utbedring når vi var der sist men pensjonatet er en omgjort hundekennel så det følger utebur med hvert storbur. det er også en litt mindre avdeling som opprinnelig var kattekennel.

ligger ikke langt fra av/påkjøring til E-18

supert sted ihvertfall :)

Dette høres ut som et supert sted. Dessuten ligger det mer eller mindre på veien fra Oslo til Torp, så det skal sjekkes ut. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bikjene mine på stanndal om ingen "gokjente" har kunnet passe dem.

Helt fantastisk!

Vet om flere dyr som har stura når de kommer hjem.

Dyrt, men man får hva man betaler for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere vil ha kattepass hjemme istedetfor å sette kattene bort, kan dere jo sjekke www.passeriet.no. Bare et alternativ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Hvis dere vil ha kattepass hjemme istedetfor å  sette kattene bort, kan dere jo sjekke www.passeriet.no. Bare et alternativ! :)

Har faktisk vurdert henne, men tror faktisk katten har det like godt på pensjonat. Der har han i det minste selskap mesteparten av døgnet. Hadde jeg hatt to katter, slik at de hadde hatt selskap av hverandre, tror jeg at Passeriet hadde vært mer aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...