Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Andrea59 skrev (12 timer siden):

Jeg er mye mer lei Sebastian 😛 - latterlig at han sier at han vil ungene skal være stolt av å se ham på tv, har ikke sett mye der som kvalifiserer til det….

Helt enig, men jeg må faktisk le litt av det Sebastian sier også. Spesiellt det når han satt i teltet og fikk spørsmål om han ville være med på morgestrekken 😂 Jeg ville tenkt nøyaktig det samme om den strekken 😂

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sebastian er morsom å se på fordi han er så spesiell. En som irriterer seg over alt og ingenting,men har tilsynelatende ingen feil selv. Han er bare en fantastisk pappa på tur,som skal imponere barna. 

Angående det: HVORDAN ER IKKE DEN FYREN HOMOFIL? Det er for meg helt utrolig!

Gadd ikke engasjere meg mer etter Anny Isabella røk ut. Hadde også en liten favoritt i Truls,men ser også han er ute nå. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (20 timer siden):

Helt enig, men jeg må faktisk le litt av det Sebastian sier også. Spesiellt det når han satt i teltet og fikk spørsmål om han ville være med på morgestrekken 😂 Jeg ville tenkt nøyaktig det samme om den strekken 😂

Jepp, en av de mer severdige delene av episoden, faktisk. 
Man kjente seg SÅ igjen. 
Her er det bare å late som om man er enig med alt og alle, og jatte med, og bli med på alt. 

Resten av episoden var vel bare intetsigende. 
Når Truls ikke klarte oppgaven, så betyr det jo at oppgaven var umulig. Han var jo ikke engang i nærheten av å klare det. 
Sånn sett kunne han bare ha vært sendt ut med en gang, istedenfor å sendes avgårde på et stressende, men uløselig, oppdrag. 

De andre drev jo bare med tull og rot. (Og Sebastian forsøkte litt å sabotere å starten, med å falle litt ekstra og sånt.) De burde blitt straffet for det, ved at en av dem ble sendt hjem. 
Særlig når Trude ofret seg selv. Da burde hun jo faktisk ha røket på at de andre tullet og diskuterte sånn. 

Ikke forstår jeg hvorfor det var så mye diskusjon om hvem som skulle over som nr 2 eller 3 eller 4 heller. Det var jo kun den helt siste som var i fare. 

Nå virker det som om det skal bli litt "spennende" på slutten, ved at de utstemte/utkastede får bestemme hvem som faktisk vinner penger. Men hvor spennende kan det egentlig bli? 

Og det var jo helt tydelig i episoden at dette var første gang de faktisk SÅ Stetind. Så det tyder jo på at vi har hatt helt rett. De har sullet rundt på helt andre steder frem til nå. Og så ble de flydd i Helikopter til et sted nær Stetind når det bare er 4 igjen. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (På 18.11.2024 den 15.38):

Når Truls ikke klarte oppgaven, så betyr det jo at oppgaven var umulig.

Ruta Truls ble sendt på var umulig. Han skulle gå innover en lengre dal i ulent terreng, og så opp ca. 330 høydemeter. Sånn spekulativt anslått vil nok dette ta en som Truls rundt 1,5 time tur/retur, før selve opphentingen kunne begynne. Mens resten av gruppa hadde raka veien rett mot vaieren uten noen som helst hindringer enn sin egen fysiske form. Greit nok at gruppa var litt tregere å gå og brukte litt tid ved vaieren, men Truls var helt utmattet på slutten.

For øvrig rart at gruppa ikke fikk noen oppgaver eller utfordringer på ruta, men det er visst for mye å forlange av "Vokteren".

Og denne turen hadde Trude først meldt seg frivillig til å gjøre, der gruppa var enige om det. Før Truls på mystisk og atypisk vis "tilfeldigvis" ønsket å ta sjansen. Det var ingenting tilfeldigvis her, Truls ble castet ut av programmet i en umulig oppgave.

Susan Sto Helit skrev (På 18.11.2024 den 15.38):

Særlig når Trude ofret seg selv.

Trude meldte seg frivillig til å ta dødningshodene først, til å gå på vaieren sist og klatre ned stigen sist. Hvorfor gjør hun dette når "spillet" har hatt en tendens til å sende hjem de som gjør slikt?

Det er også atypisk Trude å gjøre, særlig når hun ikke ofrer seg for Silje eller Anders, men for Sebastian og Truls. Jeg ser ikke egeninteressen til Trude i det, med mindre hun vil hjem (noe hun ikke har gitt uttrykk for) eller fordi produksjonen har gitt ett eller annen signal her. Det er jo helt merkelig hvordan Trude har seilet igjennom programmet. Så snart hun har møtt motstand så har hun enkelt fått makt og mulighet til å kvitte seg med motstanden. Med Robin gikk hun bare rett inn i en grotte og eliminerte han. Og ingen av ofringene hennes har ført til noe som helst, der andre ofringer har endt med hjemreise.

Det som skjer rundt Trude er bare rart. Det er så mye som ikke henger på greip. 

Endret av Ctrl
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (11 timer siden):

Ruta Truls ble sendt på var umulig. Han skulle gå innover en lengre dal i ulent terreng, og så opp ca. 330 høydemeter. Sånn spekulativt anslått vil nok dette ta en som Truls rundt 1,5 time tur/retur, før selve opphentingen kunne begynne. Mens resten av gruppa hadde raka veien rett mot vaieren uten noen som helst hindringer enn sin egen fysiske form. Greit nok at gruppa var litt tregere å gå og brukte litt tid ved vaieren, men Truls var helt utmattet på slutten.

For øvrig rart at gruppa ikke fikk noen oppgaver eller utfordringer på ruta, men det er visst for mye å forlange av "Vokteren".

Og denne turen hadde Trude først meldt seg frivillig til å gjøre, der gruppa var enige om det. Før Truls på mystisk og atypisk vis "tilfeldigvis" ønsket å ta sjansen. Det var ingenting tilfeldigvis her, Truls ble castet ut av programmet i en umulig oppgave.

Trude meldte hun seg frivillig til å ta dødningshodene først, til å gå på vaieren sist og klatre ned stigen sist. Hvorfor gjør hun dette når "spillet" har hatt en tendens til å sende hjem de som gjør slikt?

Det er også atypisk Trude å gjøre, særlig når hun ikke ofrer seg for Silje eller Anders, men for Sebastian og Truls. Jeg ser ikke egeninteressen til Trude i det, med mindre hun vil hjem (noe hun ikke har gitt uttrykk for) eller fordi produksjonen har gitt ett eller annen signal her. Det er jo helt merkelig hvordan Trude har seilet igjennom programmet. Så snart hun har møtt motstand så har hun enkelt fått makt og mulighet til å kvitte seg med motstanden. Med Robin gikk hun bare rett inn i en grotte og eliminerte han. Og ingen av ofringene hennes har ført til noe som helst, der andre ofringer har endt med hjemreise.

Det som skjer rundt Trude er bare rart. Det er så mye som ikke henger på greip. 

Jepp, helt enig med deg!

Jeg har hele tiden hatt følelsen av at produksjonen har noen deltagere de har bestemt seg for at de vil ha med videre, og som de påvirker/scripter til at alltid får kommet seg videre uten særlige hindringer. 
Mens andre får helt klare ulemper som de ikke på noen måte kan redde seg inn fra. (Som Truls og Robin.) 

Hadde disse elementene skapt en form for reell spenning i spillet for oss som seere, så hadde det kanskje vært greit. (Som da hengebrua ble kappet i starten. Det skapte et spenningsmoment.) 
At Trude, Desta og Hilde gikk inn i en grotte og bestemte seg for å "kaste Robin ut av et helikopter", skapte ingen spenning. 
At Truls ble sendt ut på "impossible mission" skapte heller ingen spenning. 
Begge deler fremstår som at produksjonen ønsker å kaste ut noen for å redde Trude. 

Men hvorfor akkurat Trude? Hvorfor er det så viktig å ha med henne, og ikke Robin eller Truls videre i programmet? 

Og det er (for meg) tydelige at programmet forsøker å få Desta, Silje og Anders til å fremstå som "heltene" (Sammen med Trude). Mens for meg blir de mer "De privilegerte" som bæres på gullstol gjennom programmet av produksjonen.  
Og som alle ville vært ute av programmet dersom det ikke hadde kommet tvister (fra produksjonen) i deres favør. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert over at Silje hele tiden i sync sier "Jeg skal ha med meg den og den på toppen" - som om det er noe bare hun bestemmer!?

Skulle ønske hun kunne gå ut snart, hun har seilet gjennom alt for lenge.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg har tenkt på: De snakker stadig om "vi fire skal til toppen sammen" osv. Men har de fått vite hvor mange som faktisk skal til toppen? Hva om det bare er en? Sa de noe om det i starten? Enig i at det er utrolig mye som ikke henger på greip.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (1 time siden):

En ting jeg har tenkt på: De snakker stadig om "vi fire skal til toppen sammen" osv. Men har de fått vite hvor mange som faktisk skal til toppen? Hva om det bare er en? Sa de noe om det i starten? Enig i at det er utrolig mye som ikke henger på greip.

De ble jo nærmest fortalt at målet var å få hele gruppa til toppen. 
Så hvor mange som skal helt opp, virker det ikke som de eller vi vet.

Jeg tipper 3 eller 4. Men det er jo ren gjetning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desta sier at det var mye tøffere kår enn det som kommer fram av klippingen, blant annet at de gikk kjempelangt daglig og sov mesteparten av tiden i små telt, lagde egen mat på stormkjøkken etc. Men at produksjonen av en eller annen grunn brukte klippene fra noen få unntak av luksustelt slik at det virker som det er normalen. Utrolig merkelig valg av produksjonen, kan ikke skjønne hensikten?!? https://www.nettavisen.no/kjendis/desta-marie-beeder-avslorer-dette-fikk-du-ikke-se-i-vokteren/s/5-95-2126203

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (3 timer siden):

Desta sier at det var mye tøffere kår enn det som kommer fram av klippingen, blant annet at de gikk kjempelangt daglig og sov mesteparten av tiden i små telt, lagde egen mat på stormkjøkken etc. Men at produksjonen av en eller annen grunn brukte klippene fra noen få unntak av luksustelt slik at det virker som det er normalen. Utrolig merkelig valg av produksjonen, kan ikke skjønne hensikten?!? https://www.nettavisen.no/kjendis/desta-marie-beeder-avslorer-dette-fikk-du-ikke-se-i-vokteren/s/5-95-2126203

På lørdag satt jeg igjen med tanken at en stor del av problemet er regi og klipping her. Fordi Trude er en turvant og fjellvant dame, og i de to siste episodene har hun åpenbart vært svært sliten, det lyser lang vei, hun har nærmest ikke virket som seg selv. Og da slo det meg at kan det være at de faktisk har vært på skikkelig tur, bare at det er ræva regi og klipp. Som jo gjør dette enda verre(!) De har ikke bare bomma på casten, men på egen vinkling. Har de vært så desp etter å være noe nytt og ikke være kopi av 71 grader nord at de har endt opp med å torpedere eget konsept med ræva klipping? Og burde det kanskje vært episode midt i uka også, nettopp for å få fram mer.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (18 timer siden):

Sitat

Legger ved en spoiler for hvordan jeg tror det blir. Jeg har hørt om varianter av programmet i andre land.

Det kan selfølgelig bli helt annerledes.

Spoiler

Det er vell 3-4stk til slutt, der de får mulighet til å stemme ut en på tampen.

De gjenværende blir da vinnerene, så skal de utstemte stemme over hvem som får hvor mange andeler av potten.

Det kan f.eks. bli 3stk til slutt, og om man rekner 1.5mill i potten, så 500k til hver.

Eller 1mill til en person, 400k til en og 100k til en.

Så det lønner seg å ha mange på sitt lag fra de utstemte

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LibertyNoCap skrev (2 timer siden):

Legger ved en spoiler for hvordan jeg tror det blir. Jeg har hørt om varianter av programmet i andre land.

Det kan selfølgelig bli helt annerledes.

Skjul innhold

Det er vell 3-4stk til slutt, der de får mulighet til å stemme ut en på tampen.

De gjenværende blir da vinnerene, så skal de utstemte stemme over hvem som får hvor mange andeler av potten.

Det kan f.eks. bli 3stk til slutt, og om man rekner 1.5mill i potten, så 500k til hver.

Eller 1mill til en person, 400k til en og 100k til en.

Så det lønner seg å ha mange på sitt lag fra de utstemte

Spoiler

Takk for oppklaring! Det høres spennende ut. Jeg bare synes det er rart at deltakerne hele tiden snakker om at de vil være en gjeng på toppen, når de tydeligvis ikke vet hvor mange som faktisk får være med til toppen. Det skjer jo ting hele tiden i programmet og folk må jo dra støtt og stadig, så om jeg var deltager hadde jeg ikke tatt det for gitt at jeg kunne velge hvor mange som skulle være med meg til toppen. Om det gir mening. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (6 timer siden):

På lørdag satt jeg igjen med tanken at en stor del av problemet er regi og klipping her. Fordi Trude er en turvant og fjellvant dame, og i de to siste episodene har hun åpenbart vært svært sliten, det lyser lang vei, hun har nærmest ikke virket som seg selv. Og da slo det meg at kan det være at de faktisk har vært på skikkelig tur, bare at det er ræva regi og klipp. Som jo gjør dette enda verre(!) De har ikke bare bomma på casten, men på egen vinkling. Har de vært så desp etter å være noe nytt og ikke være kopi av 71 grader nord at de har endt opp med å torpedere eget konsept med ræva klipping? Og burde det kanskje vært episode midt i uka også, nettopp for å få fram mer.

Jeg fikk mer inntrykk av at de gikk lange turer i starten, enn etter hver. 
Etter et par episoder så ble det mer og mer sync og fokus på hva de sa og gjorde når de var i "luksuscamp". 

Jeg forstår godt om Desta føler det er feil fremstilt, om de har vært med på en skikkelig hard tur, der de var veldig fysisk slitne hele tiden. Og så fremstilles det på TV som om de har gått en liten kosetur her og der, bodd i luksustelt, fått maten servert, og kjørt helikopter fra sted til sted. 
For det er ingenting av det som vises på TV som tyder på at dette har vært fysisk hardt. Med unntak av at Trude etter hvert tydelig er sliten.
Selv da Trude og Truls gikk opp på en bratt topp alene, som virkelig så ut som en tøff tur, sett utenfra. Så ble det knapt vist noe av turen opp. Og det som ble vist av dem på toppen, viste to personer som ikke var slitne eller andpustne, men som nærmest hadde gått tursti i slak helning.

Det virker som om de har vært redde for å ligne for mye på 71, ja. Og dermed fokusert på "det som er unikt" for dette konseptet. 
Og det som da har vært unikt for konseptet, har vært at det prates mye tull, folk fokuserer på å ikke spille, det er rød røyk av og til, det er teite oppgaver med tilfeldige bra, dårlige og intetsigende premier, og på at det er klein stillhet hver gang gruppa må ta et valg. 

Antagelig er jo konseptet en kombinasjon av en tøff tur, og et spill mellom de som er med. Men fordi den Norske versjonen klipper vekk alt som indikerer at de er på annet enn kosetur, og samtidig premierer de som sterkest motarbeides at det skal spilles og drives taktikk, så blir alt intetsigende. 

Om jeg var Bulder bank, ville jeg vært skuffet over hva sponsorpengene mine hadde gått til.

Spoiler

Dersom det er riktig at det står igjen 3-4 til slutt, som de andre får stemme over hvor stor andel av potten de vinner hver, så vil jeg jo tro Anders og Desta ligger veldig godt an til å vinne en del penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susan Sto Helit skrev (31 minutter siden):

Jeg fikk mer inntrykk av at de gikk lange turer i starten, enn etter hver. 
Etter et par episoder så ble det mer og mer sync og fokus på hva de sa og gjorde når de var i "luksuscamp". 

Jeg forstår godt om Desta føler det er feil fremstilt, om de har vært med på en skikkelig hard tur, der de var veldig fysisk slitne hele tiden. Og så fremstilles det på TV som om de har gått en liten kosetur her og der, bodd i luksustelt, fått maten servert, og kjørt helikopter fra sted til sted. 
For det er ingenting av det som vises på TV som tyder på at dette har vært fysisk hardt. Med unntak av at Trude etter hvert tydelig er sliten.
Selv da Trude og Truls gikk opp på en bratt topp alene, som virkelig så ut som en tøff tur, sett utenfra. Så ble det knapt vist noe av turen opp. Og det som ble vist av dem på toppen, viste to personer som ikke var slitne eller andpustne, men som nærmest hadde gått tursti i slak helning.

Det virker som om de har vært redde for å ligne for mye på 71, ja. Og dermed fokusert på "det som er unikt" for dette konseptet. 
Og det som da har vært unikt for konseptet, har vært at det prates mye tull, folk fokuserer på å ikke spille, det er rød røyk av og til, det er teite oppgaver med tilfeldige bra, dårlige og intetsigende premier, og på at det er klein stillhet hver gang gruppa må ta et valg. 

Antagelig er jo konseptet en kombinasjon av en tøff tur, og et spill mellom de som er med. Men fordi den Norske versjonen klipper vekk alt som indikerer at de er på annet enn kosetur, og samtidig premierer de som sterkest motarbeides at det skal spilles og drives taktikk, så blir alt intetsigende. 

Om jeg var Bulder bank, ville jeg vært skuffet over hva sponsorpengene mine hadde gått til.

Skjul innhold

Dersom det er riktig at det står igjen 3-4 til slutt, som de andre får stemme over hvor stor andel av potten de vinner hver, så vil jeg jo tro Anders og Desta ligger veldig godt an til å vinne en del penger.

Enig, hun så ikke sliten ut da de var på Ulvetanna. Og jeg vet jo at hun er fjellvant og turvant. Derfor jeg reagerte nå de to siste episodene på hvor sliten hun virket. Og så har det sett ut som de fortsatt har vasa mye rundt. På 71 grader nord vises jo ofte etapper på kart osv, da får man et annet inntrykk av avstander osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (8 timer siden):

Jeg håper virkelig ikke de kommer med en episode til i uka, dersom de kjører en sesong til av dette kjedelige greiene. 
De kan heller "stramme opp" programmet sitt, og bruke den tiden de har i TV ruta til å vise noe fra programmet som er spennende og interessant å se. 
Hvis de går tur i mange timer hver dag, og lager engen mat på primus og setter opp og tar ned telt, så bør det jo vises. Det er ikke nødvendig å bruke en evighet på å vise male-bonding mellom Anders og Sebastian, eller morgenyoga. 
Det er heller ikke verd det å bruke tid på at Sebastian har med seg sexleketøy på tur. Det kunne man forbigått i stillhet. 

De har jo også brukt enormt med tid på å vise prat mellom x, y og z, for så å vise at y og z prater om nesten det samme, for så å vise at a og b ikke vet hva x, y og z har pratet om. Og så klippes det inn litt sync at x forteller om sine tanker etter praten med y, og y forteller om sine tanker etter praten med z, og så viser det seg at ikke noe av dette påvirker spillet, fordi i dag har æ bestemt seg for å trekke seg. (Men bakgrunnen for den beslutningen får vi se minimalt om. For da hadde vi ikke blitt overrasket.) 

For meg blir det som vises fra tur litt for mye "Oi, se på den utsikten" og "Ja, her var det fint" og "Jeg elsker å være på tur" og motsatsen "Jeg hater å være på tur". Hvor minimalt av dette har noe som helst påvirkning på spillet. For det filmes jo ikke at turen til "Her var det fint" har vært lang eller tøff, eller har vart i flere dager. Neida, de var i leir, så ble det vist at de gikk bortover en sti, så gikk de opp en liten bakke, og så var de på toppen og så utover utsikten. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at klippingen har vært svak,og gjerne noe av prioriteringene også. Men virker jo her som mange bare ønsker seg 71 grader Nord. Noe dette jo ikke er. Det har ikke engang solgt seg som konsept som 71 grader Nord. Tror neppe Sebastian ville satt seg ned og skrevet under på en kontrakt med et konsept som var tilnærmet samme som 71 grader.. Dette er primært utrente mennesker som reiser på tur i skogen og spiser taco.. Hvorfor Fritz ville være med på dette er for meg den største gåten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufattelig kjedelig og langdrygt! Nå gir jeg opp, gidder ikke kaste bort mere tid på å se på dette her. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (3 minutter siden):

Er enig i at klippingen har vært svak,og gjerne noe av prioriteringene også. Men virker jo her som mange bare ønsker seg 71 grader Nord. Noe dette jo ikke er. Det har ikke engang solgt seg som konsept som 71 grader Nord. Tror neppe Sebastian ville satt seg ned og skrevet under på en kontrakt med et konsept som var tilnærmet samme som 71 grader.. Dette er primært utrente mennesker som reiser på tur i skogen og spiser taco.. Hvorfor Fritz ville være med på dette er for meg den største gåten. 

Nja, nei, 71 grader Nord er jo et veldig lite taktisk, og veldig fokus på det fysiske spill. 

Jeg tror man håpte mer på noe som minnet både om 71grader Nord, forræder, og Spillet. 

Mens det vi har fått er mer "Paradise Hotel" på tur, uten alkohol-fokuset og med gamle kjendiser. 
Der ingen er der for å spille, og alle er der for opplevelsen, men alle vil vinne, og alle vil være på lag med alle. 

Det har tilsynelatende ingen verdi at de er ute i naturen. De kunne like gjerne hatt en fast camp/base, og så bare reist ut på forskjellige oppdrag. Ala Kompani Lauritsen/forræder, liksom. 
"I dag skal dere dele gruppen i 3. En gjeng må tåle høyder. En gjeng må tåle mørket og den tredje må stole på sine nærmeste." 
Eller at noen fikk hemmelige oppdrag. "I dag er du muldvarp. Du skal forsøke å sabotere for de du kommer på lag med. Da får du en fordel selv." 

Og så ønsker vi oss en mer "Robinson" avstemning, der alle MÅ stemme noe, og ingen ser hva de andre har stemt før de har måttet skrive sin egen stemme. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

puddles skrev (På 19.11.2024 den 9.57):

Jeg blir så irritert over at Silje hele tiden i sync sier "Jeg skal ha med meg den og den på toppen" - som om det er noe bare hun bestemmer!?

Skulle ønske hun kunne gå ut snart, hun har seilet gjennom alt for lenge.

Hadde jeg bare sluppet å HØRE henne hele tiden! 🙉🤦🏼‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (9 timer siden):

Ja, noe må det ha vert, - plutselig syntes jeg hun virket sympatisk, og angret på endel jeg skrev om henne i starten…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...