Mollebolle Skrevet 3. november #621 Del Skrevet 3. november Sen ve ben skrev (2 timer siden): Skjønner heller ikke hvorfor Desta løp, hun er jo ulv allerede. 🤔 Desta løp ikke. Hun var vel den eneste som stod igjen…..Isabella detimot, som allerede var sau, hun sprang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. november #622 Del Skrevet 3. november (endret) Silje har febrilsk prøvd å fremstå som så inkluderende, naiv og god på en overdreven måte, men sist episode så sprakk fasaden. Mot Isabella. Først måtte Isabella (som er den minste og svakeste i gruppa) på kommando fra Silje ta ansvar med å bære teltet, deretter at Silje mener Isabella er så treg å gå, så den stusselige hjelpen fra Silje rundt stroppa på sekken, før Isabella på flåta plutselig IKKE fikk ta ansvar fordi Silje behandlet henne som en 8 åring, før Silje etterpå gjorde sitt med å overbevise andre om at Isabella måtte hjem fordi hun ikke egnet seg på tur. Sterke Silje med en vendetta mot svake Isabella - og det er IKKE basert på spill, det er personlig. Og da er det forståelig at Isabella ender opp med å gråte og føle seg utfryst. Anders irriterer fortsatt vettet av meg. Alt han gjør er så halvhjertet og uten baktanke. Han tror han står i begge leire, men fakta er at han har ingen funksjon i begge leire. For han er udugelig. Bortsett fra at han har crushet så på Silje at det er pinlig å se på. Runk det av deg gutt, og start med å delta på spillet! Og hvorfor i alle dager Truls har snudd ryggen mot vennegjengen sin er et stort mysterie. Jeg fatter det ikke. Nei, dette kommer til å gå som vi frykter. Nå ryker Isabella fordi Anders er en feigskit, fordi Funkymama nok engang har havnet i en maktposisjon på særs enkelt vis og fordi Desta nok engang ikke har noe hun skulle ha sagt. Og så ryker Sebastian etterpå. Slik at man når toppen på Stetind med koseturgjengen Funkymama, Anders og Silje, som på så altfor mange måter har fått servert tvistene i sin favør - og det uten å spille. Det er noe dysfunksjonelt med spillet når det ender med at de som spiller minst vinner. Gårsdagens episode gikk an å se på. Ikke fordi det skjedde mye, for hele episoden endte jo ikke opp med noe. Men fordi stemningen var mer intens. Og det takket være Isabella og Sebastian. Endret 3. november av Ctrl 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 3. november #623 Del Skrevet 3. november Ellevill skrev (7 timer siden): Dere er så kritiske! 😅 Jeg synes det er gøy, jeg! Hvis flere kan nå toppen håper jeg det blir Anders, Silje og Trude. Jeg liker at de forsøker å være reale, og ikke bare spiller! 🤗 Jeg har droppet dette programmet for uker siden, så skulle vel egentlig ikke uttalt meg. Men klarer bare ikke la være når jeg se du omtaler Trude og Silje som reale. Foruten at jeg synes dette programmet gikk på repeat uten fremdrift uke etter uke, er nevnte damer grunnen til at jeg har droppet det. Denne Trude var ukjent for meg. Men for en ufyselig og dominerende dame. Slår om seg med hersketeknikker og furter når ting ikke går som hun vil. Så har du Silje Sandmæl som med skrikende stemme messer om at "hun bare vil at alle skal nå toppen av Stetind". Beklager, men har null tro på denne påtatte naiviteten og godheten om og ikke skjønne at dette er et spill. Etter og ha lest i denne tråden kan jeg konstatere at valget om å droppe ut av dette programmet var god. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 3. november #624 Del Skrevet 3. november (endret) Ellevill skrev (8 timer siden): Dere er så kritiske! 😅 Jeg synes det er gøy, jeg! Hvis flere kan nå toppen håper jeg det blir Anders, Silje og Trude. Jeg liker at de forsøker å være reale, og ikke bare spiller! 🤗 Anders, Silje og Trude virker overhodet ikke reale. Og vedrørende spill har de valgt å spille på en helt annen måte enn Sebastian og Isabella. De førstnevnte forsøker å usynligjøre at de spiller: "Se på meg. Jeg spiller ikke. Jeg er ekte vare!" Endret 3. november av FORFAR 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. november #625 Del Skrevet 3. november Huttetutt skrev (På 29.10.2024 den 13.36): Jeg som likte funkymama får henne bare mer og mer i halsen nå😩 Trodde ikke Sebastian skulle være en jeg kom til å like, men han er dødsmorsom😂 Heier på Desta, hun kan liksom spille uten å bli «stygg», hvis dere skjønner… At Hilde gikk ut var helt greit, hun bidro ikke med noen god underholdning uansett, hun var bare et gjesp. Men for et talentløst og lite gjennomtenkt konsept dette programmet er! Ikke noen store fysiske utfordringer, en poengløs vokterfigur, ingen konsekvenser for å ikke følge regler og folk trekker seg før dem får stemt noen ut🙄 Får nesten følelsen av å være med på en slags klassetur / konfirmasjonsleir der å posisjonere seg, få innpass i flokken , være populær er det bærende elementet . Så mye krangling og dårlig stemning . Få ut de som sutrer og sinker sier jeg bare. Hadde aldri engang tenkt på å bestige en topp med folk som sutrer og banner . 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3. november #626 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (36 minutter siden): Silje har febrilsk prøvd å fremstå som så inkluderende, naiv og god på en overdreven måte, men sist episode så sprakk fasaden. Mot Isabella. Først måtte Isabella (som er den minste og svakeste i gruppa) på kommando fra Silje ta ansvar med å bære teltet, deretter at Silje mener Isabella er så treg å gå, så den stusselige hjelpen fra Silje rundt stroppa på sekken, før Isabella på flåta plutselig IKKE fikk ta ansvar fordi Silje behandlet henne som en 8 åring, før Silje etterpå gjorde sitt med å overbevise andre om at Isabella måtte hjem fordi hun ikke egnet seg på tur. Sterke Silje med en vendetta mot svake Isabella - og det er IKKE basert på spill, det er personlig. Og da er det forståelig at Isabella ender opp med å gråte og føle seg utfryst. Anders irriterer fortsatt vettet av meg. Alt han gjør er så halvhjertet og uten baktanke. Han tror han står i begge leire, men fakta er at han har ingen funksjon i begge leire. For han er udugelig. Bortsett fra at han har crushet så på Silje at det er pinlig å se på. Runk det av deg gutt, og start med å delta på spillet! Og hvorfor i alle dager Truls har snudd ryggen mot vennegjengen sin er et stort mysterie. Jeg fatter det ikke. Nei, dette kommer til å gå som vi frykter. Nå ryker Isabella fordi Anders er en feigskit, fordi Funkymama nok engang har havnet i en maktposisjon på særs enkelt vis og fordi Desta nok engang ikke har noe hun skulle ha sagt. Og så ryker Sebastian etterpå. Slik at man når toppen på Stetind med koseturgjengen Funkymama, Anders og Silje, som på så altfor mange måter har fått servert tvistene i sin favør - og det uten å spille. Det er noe dysfunksjonelt med spillet når det ender med at de som spiller minst vinner. Gårsdagens episode gikk an å se på. Ikke fordi det skjedde mye, for hele episoden endte jo ikke opp med noe. Men fordi stemningen var mer intens. Og det takket være Isabella og Sebastian. Å fortsette å dra lasset for Isabella vil jo bare være å gjøre henne en bjørnetjeneste. Vi og de har alle innsatt at dette ikke er en lagkonkurranse, men en individuell konkurranse med mål om å være av den/de som når toppen av Stetind. Hvis alle de sterke ryker for å skåne Isabella, hvem er igjen for å dra lasset for henne? Hun er et svakt ledd som må ut, det begynner jo også andre av hennes tidligere allierte å innse. Så er det jo nok en gang greit å minne på at Isabella selv har spilt hardt og nå får hun konsekvensen av det. Hvilken motivasjon skal Silje ha for å hjelpe henne videre? Isabella vil ha Silje ut, Silje vil ha Isabella ut. Hvorfor er det verre at Silje vil ha Isabella ut? Og både Isabella og Sebastian oppfører seg jo tidvis som små drittunger som har blitt tvunget med på tur og hater alt, og bruker deres og andres energi på å syte og klage. Bortsett fra at dette er frivillig da. 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #627 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (47 minutter siden): Silje har febrilsk prøvd å fremstå som så inkluderende, naiv og god på en overdreven måte, men sist episode så sprakk fasaden. Mot Isabella. Først måtte Isabella (som er den minste og svakeste i gruppa) på kommando fra Silje ta ansvar med å bære teltet, deretter at Silje mener Isabella er så treg å gå, så den stusselige hjelpen fra Silje rundt stroppa på sekken, før Isabella på flåta plutselig IKKE fikk ta ansvar fordi Silje behandlet henne som en 8 åring, før Silje etterpå gjorde sitt med å overbevise andre om at Isabella måtte hjem fordi hun ikke egnet seg på tur. Sterke Silje med en vendetta mot svake Isabella - og det er IKKE basert på spill, det er personlig. Og da er det forståelig at Isabella ender opp med å gråte og føle seg utfryst. Anders irriterer fortsatt vettet av meg. Alt han gjør er så halvhjertet og uten baktanke. Han tror han står i begge leire, men fakta er at han har ingen funksjon i begge leire. For han er udugelig. Bortsett fra at han har crushet så på Silje at det er pinlig å se på. Runk det av deg gutt, og start med å delta på spillet! Og hvorfor i alle dager Truls har snudd ryggen mot vennegjengen sin er et stort mysterie. Jeg fatter det ikke. Nei, dette kommer til å gå som vi frykter. Nå ryker Isabella fordi Anders er en feigskit, fordi Funkymama nok engang har havnet i en maktposisjon på særs enkelt vis og fordi Desta nok engang ikke har noe hun skulle ha sagt. Og så ryker Sebastian etterpå. Slik at man når toppen på Stetind med koseturgjengen Funkymama, Anders og Silje, som på så altfor mange måter har fått servert tvistene i sin favør - og det uten å spille. Det er noe dysfunksjonelt med spillet når det ender med at de som spiller minst vinner. Gårsdagens episode gikk an å se på. Ikke fordi det skjedde mye, for hele episoden endte jo ikke opp med noe. Men fordi stemningen var mer intens. Og det takket være Isabella og Sebastian. Takk for utfyllende tekst. Da skjønner jeg at jeg gjorde rett i å droppe ukas episode. Silje og Trude har skikkelig møkkaoppførsel i denne serien, og jeg er egentlig rystet. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 3. november #628 Del Skrevet 3. november Jeg får så vondt av Isabella, det er jo en personlig vendetta mot henne. Silje som liksom skal være så redelig , er kun falsk. 18 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 3. november #629 Del Skrevet 3. november Freyja Valkyrie skrev (4 minutter siden): Jeg får så vondt av Isabella, det er jo en personlig vendetta mot henne. Silje som liksom skal være så redelig , er kun falsk. Spot on! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. november #630 Del Skrevet 3. november (endret) Nymphadora skrev (20 minutter siden): Å fortsette å dra lasset for Isabella vil jo bare være å gjøre henne en bjørnetjeneste. Vi og de har alle innsatt at dette ikke er en lagkonkurranse, men en individuell konkurranse med mål om å være av den/de som når toppen av Stetind. Hvis alle de sterke ryker for å skåne Isabella, hvem er igjen for å dra lasset for henne? Hun er et svakt ledd som må ut, det begynner jo også andre av hennes tidligere allierte å innse. Så er det jo nok en gang greit å minne på at Isabella selv har spilt hardt og nå får hun konsekvensen av det. Hvilken motivasjon skal Silje ha for å hjelpe henne videre? Isabella vil ha Silje ut, Silje vil ha Isabella ut. Hvorfor er det verre at Silje vil ha Isabella ut? Og både Isabella og Sebastian oppfører seg jo tidvis som små drittunger som har blitt tvunget med på tur og hater alt, og bruker deres og andres energi på å syte og klage. Bortsett fra at dette er frivillig da. En bjørnetjeneste for hva? Jeg tviler for at deltakerne må ta sekk og telt med seg opp på Stetind. Og det er ingenting ved Isabella som tilsier at hun ikke skal klare å nå toppen mer enn andre. Hun er ikke et "svakt ledd som må ut", det er noe Trude og Silje later som. Stetinden rekker de uansett, og de som vil gå opp dit får lov til det. Det er ingen grunn til å late som at Silje lot Isabella ta teltet fordi Silje ønsket Isabella noe godt. Silje gjor det i pur vendetta for å få Isabella til å slite. Hvis Silje ønsket å spille Isabella ut, så greit nok. Men Silje gikk personlig etter Isabella uten at spillet var relevant. Jeg vet ikke hvem som er verst å gå på tur med av drittunger som klager eller hekser som hersker. Smak og behag, men jeg ville gått med drittungene. Endret 3. november av Ctrl 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #631 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (2 minutter siden): En bjørnetjeneste for hva? Jeg tviler for at deltakerne må ta sekk og telt med seg opp på Stetind. Og det er ingenting ved Isabella som tilsier at hun ikke skal klare å nå toppen mer enn andre. Hun er ikke et "svakt ledd som må ut", det er noe Trude og Silje later som. Stetinden rekker de uansett, og de som vil gå opp dit får lov til det. Det er ingen grunn til å late som at Silje lot Isabella ta teltet fordi Silje ønsket Isabella noe godt. Silje gjor det i pur vendetta for å få Isabella til å slite. Hvis Silje ønsket å spille Isabella ut, så greit nok. Men Silje gikk personlig etter Isabella uten at spillet var relevant. Jeg vet ikke hvem som er verst å gå på tur med av drittunger som klager eller hekser som hersker. Smak og behag, men jeg ville gått for drittungene. Dessuten, var det ikke Silje som maset om at hun ville at flest mulig skulle nå toppen? Hvorfor skal hun da gjøre det ekstra vanskelig for den hun anser som svakest? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 3. november #632 Del Skrevet 3. november Hvorfor løp de med sekken på fremfor å slenge den fra seg? Jeg kommer til å se ferdig denne sesongen, men jeg har ingen favoritt jeg håper vinner. Egentlig håper jeg de ikke kommer seg til toppen og at ingen får premien. Tror denne serien kunne vært så mye bedre med få justeringer, og gjerne droppet gjenbruk av c-kjendiser og heller fått inn "vanlige" personer. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 3. november #633 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (4 minutter siden): Dessuten, var det ikke Silje som maset om at hun ville at flest mulig skulle nå toppen? Hvorfor skal hun da gjøre det ekstra vanskelig for den hun anser som svakest? jo, men Silje forsto at hun tok feil om det. Silje endret oppfatning etter at Isabella truet Anders for å få ut Silje i forrige episode. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3. november #634 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Dessuten, var det ikke Silje som maset om at hun ville at flest mulig skulle nå toppen? Hvorfor skal hun da gjøre det ekstra vanskelig for den hun anser som svakest? Det svaret er jo enkelt, det er fordi målet ikke er å få alle til toppen slik de trodde i starten. Ikke Silje som bestemmer det. Ctrl skrev (8 minutter siden): En bjørnetjeneste for hva? Jeg tviler for at deltakerne må ta sekk og telt med seg opp på Stetind. Og det er ingenting ved Isabella som tilsier at hun ikke skal klare å nå toppen mer enn andre. Hun er ikke et "svakt ledd som må ut", det er noe Trude og Silje later som. Stetinden rekker de uansett, og de som vil gå opp dit får lov til det. Det er ingen grunn til å late som at Silje lot Isabella ta teltet fordi Silje ønsket Isabella noe godt. Silje gjor det i pur vendetta for å få Isabella til å slite. Hvis Silje ønsket å spille Isabella ut, så greit nok. Men Silje gikk personlig etter Isabella uten at spillet var relevant. Jeg vet ikke hvem som er verst å gå på tur med av drittunger som klager eller hekser som hersker. Smak og behag, men jeg ville gått med drittungene. Jeg tror heller ikke Silje lot Isabella ta teltet for hun ville henne noe godt, men for å sette et poeng. At dette er hva vi andre har gått rundt med som du har sluppet og at hun ikke er interessert i å dra lasset for henne når Isabella helst vil ha henne ut. Om det gjør henne til en heks, javel. Jeg synes ikke Isabella oppfører seg noe bedre. Det er dessverre sånn spillet er lagt opp, setter folk opp mot hverandre og får frem det verste i de. Tror konseptet hadde vært bedre om det hadde vært slik det opprinnelig ble presentert. Harde etapper hvor målet er å hjelpe hverandre mot toppen og at flest mulig står igjen. Alle som vil til toppen Stetind, kommer ikke til Sterind. Er det en ting vi vet, er det jo det... 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #635 Del Skrevet 3. november (endret) Perine skrev (9 minutter siden): jo, men Silje forsto at hun tok feil om det. Silje endret oppfatning etter at Isabella truet Anders for å få ut Silje i forrige episode. På tide i så fall, at hun kom seg ut av den blåøyde naiviteten. Skal ikke si noe mer om den nyeste episoden, for jeg vet kun det jeg har lest her og det jeg så på teaser forrige episode. Men hvis målet er å få folk så nedbrutt at de griner, går det for langt. Endret 3. november av PusheenPusheen Fikset autokorrekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 3. november #636 Del Skrevet 3. november Jeg er ikke enig med dere som kritiserer Silje for oppførselen mot Isabella. Jeg mener det er helt på sin plass. Isabella har spilt skittent fra dag én, og prøvd å få Silje ut. Hun har i tillegg blitt fritatt fra å bære teltet blant annet. At Silje nå har fått nok, er ikke rart i det hele tatt. Isabella får som fortjent. 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippijei Skrevet 3. november #637 Del Skrevet 3. november Det handler jo ikke om det. Det som er poenget er jo at Silje har bært for Isabella helt fra start. Nå når hun skjønner hvor heftig Isabella arbeider for å få henne ut, hvorfor i alle dager skal hun gidde å bære for Isabella lengre? Om Isabella skal vinne må jo hun ta samme tørn som de andre. De er ikke et lag her, det er et individuelt spill. Har en dårligere fysiske forutsetninger blir det vanskelig å nå toppen. Fremstår bare idiotisk når Isabella gråter for at hun blir utsatt for det samme som hun jobber hardt for å utsette andre for, 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. november #638 Del Skrevet 3. november (endret) Jippijei skrev (29 minutter siden): Det handler jo ikke om det. Det som er poenget er jo at Silje har bært for Isabella helt fra start. Nå når hun skjønner hvor heftig Isabella arbeider for å få henne ut, hvorfor i alle dager skal hun gidde å bære for Isabella lengre? Om Isabella skal vinne må jo hun ta samme tørn som de andre. De er ikke et lag her, det er et individuelt spill. Har en dårligere fysiske forutsetninger blir det vanskelig å nå toppen. Fremstår bare idiotisk når Isabella gråter for at hun blir utsatt for det samme som hun jobber hardt for å utsette andre for, Mulig jeg har misset noe, men Silje har bært for Isabella fra start? Hvem sin oppgave er det å bære teltet? Det virker som en oppgave alle burde dele på, men som Silje har påtatt seg for alle. Fint det, men hun har ikke bært teltet for Isabella alene. Og Silje kommanderte Isabella til å bære teltet, som om at Isabella var skyldig Silje det. Det var jo ikke Isabella mer enn andre. Og hvorfor var det ingen andre som sa noe? Anders, Sebastian, Truls, Trude, Desta... sterke mennesker som står og ser på at Silje kommanderer den svakeste til å bære teltet når det "endelig" er litt stigning på turen deres istedenfor flatmark. Er noe hjerterått ved det. Og dette har ingenting med spillet å gjøre. De er ikke et lag, nei, men Silje har jo både ønsket og latet som det. Helt til i går. Og da var det kun Isabella som ikke var en del av laget. Og det er ingenting som tilsier at Isabella med sine fysisk forutsetninger ikke skal nå toppen. Til nå har det vært en gedigen myte, og det kommer det til å bli framover også. Isabella har jobbet for å få Silje ut, ja, siden Silje er så sterk og dominant som drar med seg flere. Men Isabella har gjort det basert på spill. Silje kunne prøvd seg på motspill for å få Isabella ut, men i mangel på spillmuligheter så gikk Silje etter Isabell som person med hersketeknikker. Og det ble ikke pent, og er det jeg reagerer på. Endret 3. november av Ctrl 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 3. november #639 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (34 minutter siden): På tide i så fall, at hun kom seg ut av den blåøyde naiviteten. Skal ikke si noe mer om den nyeste episoden, for jeg vet kun det jeg har lest her og det jeg så på teaser forrige episode. Men hvis målet er å få folk så nedbrutt at de griner, går det for langt. Vel, nå har jo Isabella gått ut og fortalt om en bakgrunn med mobbing, sosial angst og depresjon. Det at Isabella har en bakgrunn med dårlig psykisk helse, som sannsynligvis kommer frem igjen under pressede situasjoner, er ikke Silje eller noen av de andres feil. Isabella knekker jo sammen av ingen.verdens.ting, og mye av det er grunnet hennes fiendtlige innstilling til de andres handlinger. Isabella har hele veien jobbet mot å få ut silje, og så blir folk hissige fordi silje ikke gidder dra på dødvekta lengre? 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #640 Del Skrevet 3. november Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): Vel, nå har jo Isabella gått ut og fortalt om en bakgrunn med mobbing, sosial angst og depresjon. Det at Isabella har en bakgrunn med dårlig psykisk helse, som sannsynligvis kommer frem igjen under pressede situasjoner, er ikke Silje eller noen av de andres feil. Isabella knekker jo sammen av ingen.verdens.ting, og mye av det er grunnet hennes fiendtlige innstilling til de andres handlinger. Isabella har hele veien jobbet mot å få ut silje, og så blir folk hissige fordi silje ikke gidder dra på dødvekta lengre? Ut i fra det jeg leser her, handler det jo ikke kun om at hun må bære ekstra. Men at hun blir snakket til som et barn bl.a? Det er jo virkelig ikke greit. Skjønner at det er et spill og at man føler seg utsatt når folk vil ha en ut, men man kan jo oppføre seg anstendig likevel. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå