Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt...

Fritz er den eneste som har gått ut på dramatisk vis. Jeg tror at han på en eller annen måte fremdeles er med. Kanskje HAN ble Vokteren da de andre lot broen kollapse under ham? Evt Vokterens medhjelper.

Jeg klarer ikke tro at han bare ble borte etter den dramatiske exiten.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruRosa skrev (15 minutter siden):

Jeg har tenkt litt...

Fritz er den eneste som har gått ut på dramatisk vis. Jeg tror at han på en eller annen måte fremdeles er med. Kanskje HAN ble Vokteren da de andre lot broen kollapse under ham? Evt Vokterens medhjelper.

Jeg klarer ikke tro at han bare ble borte etter den dramatiske exiten.

Interessant hypotese. Kanskje de har dannet et lag som de resterende skal kjempe mot. Jeg tror egentlig ikke det, men det hadde jo vært en spennende twist. Men noe bør jo egentlig skje, for om det bare skal være dette helt frem til toppen er det jo litt.. repetitivt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de utstemte er et nytt lag, det hadde blitt for likt "Spillet".

...Men at Fritz på en eller annen måte fremdeles har en funksjon har jeg en sterk følelse av.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

«Vokteren» er vel egentlig ikke noen? 

Kan like godt være Olafsen som har den rollen bare fordi noen må spille den...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Ja eller er det meningen at vokteren skal gi seg til kjenne og ha en slags rolle eller noe slikt tro. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Hvorfor etablere en rolle/tittel som så langt ikke har hatt noen funksjon? Hele greia har blitt ganske forutsigbart og jeg tviler på at det venter noen syke twister. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (4 minutter siden):

Hvorfor etablere en rolle/tittel som så langt ikke har hatt noen funksjon? Hele greia har blitt ganske forutsigbart og jeg tviler på at det venter noen syke twister. 

Jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Ja eller er det meningen at vokteren skal gi seg til kjenne og ha en slags rolle eller noe slikt tro. 

Da har de i så fall ikke lagt det opp veldig bra, den vokteren er egentlig overflødig etter min mening.

Boetica skrev (6 minutter siden):

Ja, er i grunn enig...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (På 6.10.2024 den 8.23):

Er jo mulig det var noen som tror de er med på en konkurranse om å være den sterkeste som kommer seg opp på fjellet. 

Ikke veldig imponert over "spillet" da - er jo en Robin som startet det hele - men ble jo styrt av hvem som havnet på lag og var de fleste.  Akkurat i hvem som havnet på lag styrte Robin - de andre hang ikke helt med / ville ikke si noe. 

Skjønner ikke helt konseptet med at hvis det skal være et spill at ikke nominering/avstemning er hemmelig  - da kan man jo lettere bryte avtaler uten å bli avslørt.  Nå var det jo da ingen som gikk mot planen. 

Hvis de først skulle spille - hvorfor stemte ikke da folk på Robin da han ble nominert ? Da hadde de jo fått ut den største plotteren med en gang 

Kan jo virke som om det er noen andre enn deltagerne selv styrer litt hvem som skal ut neste gang - det kan jo sette alle ut litt

Jeg håper jo ikke det er Isabella som står igjen til slutt - hun er jo overhodet ikke istand til å komme seg på toppen. Vet ikke om hun er den beste spilleren heller - går litt under radaren med å være svak og bli beskyttet samt at hun egentlig ikke tør si noe - selv om hun vel også bevisst velger å holde seg litt lavt. 

Så jeg sliter litt med å skjønne konseptet når egentlig oppgaven er å komme seg opp på et fjell som ikke hvem som helst klarer - hvem er da en "verdig" vinner ? 

Grunnen til at de ikke stemte ut Robin nå når han ble nominert, var jo nettopp for at det er fint for de andre å ha en "syndebukk" som går i front og tar ordet og styringen. 
Hvis ikke Robin hadde gått ut og nominert noen, så hadde jo "damegruppa" kunnet fortsette å styre hele greia. 
Det er jo det som er grunnen til at noen må spille om de ønsker å være med videre. 
Det var jo allerede fra start en stor gruppe damer (og noen få menn) som kjente hverandre fra før, og som tok styringen i alt som skjedde i starten. 

Det var jo veldig åpenbart at de damene så på seg selv som "de sterkeste", og at de så for seg at de kom til å være de som sto igjen og vant til slutt. For her var det bare å kvitte seg med "den svakeste" hver gang. 
Som Desta sa. Da var det ikke så vanskelig å regne seg frem til hvem som skulle ryke, og i hvilken rekkefølge.

Men greia er jo at de IKKE er på kosetur der damene kan bestemme alt, gi hverandre immuniteter, og tvinge gruppa med på å kaste ut "den svakeste" i hver eliminering. (Under påskuddet "vi er alle venner på kosetur". )  De er med i et program der det går an å gruppere seg og stemme hverandre ut, om man har flertall. 
Og Robin har helt rett. De må begynne å spille for å få brutt opp "damegruppa". Hvis ikke blir de færre og færre som kan "stå imot". 
Så at en gjeng samler seg og stemmer på en som er i den sterkeste gruppa, er jo ikke så rart. Robin er pr nå ikke i den sterke damegruppa, og er derfor en mindre trussel enn damene. Å stemme ut han, ville satt de andre i en svakere posisjon vs damegruppa videre.

Og med åpen stemming, slik som det er her, så er det jo, på samme måte som i Forræder, lett å kaste seg på det flertallet stemmer. Da er man "usynlig" og "ufarlig" og "på lag med alle som stemmer som seg selv". Og så kan man fortsette sånn frem til man må stemme "sine egne". 

Pr nå er det jo tilsynelatende to grupperinger. "Damegruppa"  og "Robin med venner". Og så er det noen som ikke har hatt noen klar posisjon i noen av disse gruppene. Som Johannes og Desta. (Med flere) 
Men spørsmålet er jo hvem som allierer seg med hvem fremover. 

Silje sliter jo, fordi hun ikke forstår spillet. Som Desta sa, hun er for farlig å alliere seg med. 

Trude og Robin har begge fremstått som såpass dominerende, at jeg tror de har skaffet seg for mange motstandere til å klare å stå igjen til slutt. Og ingen av dem har sterke nok allierte til at de klarer å beskytte seg, tror jeg. 
Trude fordi hun var så moralsk mot Robin, at hun ikke KAN forsvare å samle en allianse for å spille etterpå. Og Robin fordi de andre i alliansen hans føler seg overkjørt. 

Men det er jo antydninger til andre allianser under her. Med det som kan se ut til å være gode spillere. Slik som Desta. 

Jeg synes det mest provoserende med "moralpreknen" til Trude, er at hun og "venninnene" egentlig har spilt , styrt og bestemt mer eller mindre alt i spillet, frem til Robin tok ansvar og sa imot. Og at det virket som om hun egentlig ikke var så sur for AT han spilte, men at han spilte MOT hennes "venner" (eller allianse, som det også kan kalles i slike spill.) 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojojo1988 skrev (20 timer siden):

Virker litt styrete, men tror det har sammenheng med at han er den eneste som tør å spille åpent. Ingen andre tør å heve stemmen i frykt for å bli tatt ut neste dag. Ganske feig og tafatt gjeng spill-messig. Robin får ufortjent mye hat syns jeg.  Hvem hadde ikke fremstått dominerende blant den tafatte gjengen der?

Hilde stemte ikke. Johannes tror de er et lag og at dette var en lagbestemmelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 time siden):

Hilde stemte ikke. Johannes tror de er et lag og at dette var en lagbestemmelse. 

De som ikke rakk opp hånda stemte vel indirekte på Robin. Jeg syns jeg så at Johannes rakk opp hånda på Marna jeg da. Men jeg ser mye rart så kan hende det var feil haha

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (2 minutter siden):

De som ikke rakk opp hånda stemte vel indirekte på Robin. Jeg syns jeg så at Johannes rakk opp hånda på Marna jeg da. Men jeg ser mye rart så kan hende det var feil haha

Synes denne stemminga burde foregå anonymt. På den måten blir alle tvunget til å stemme, og alle må ta et standpunkt, og ikke nødvendigvis bare hive seg med resten. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Synes denne stemminga burde foregå anonymt. På den måten blir alle tvunget til å stemme, og alle må ta et standpunkt, og ikke nødvendigvis bare hive seg med resten. 

Både enig og uenig. Jeg syns det virker nesten litt amatørmessig med måten de gjør det på nå. De burde ihvertfall skrevet ned stemmene sine eller noe, istedenfor å bare rekke opp hånda for da er det så lett å gjemme seg unna, slik Silje, Hilde og kanskje Johannes gjorde. Marna hadde flertall uansett, men det blir jo veldig urettferdig for de som faktisk gjorde det de skulle og rakk opp hånda. Men at det er "åpent" hvem som stemmer hvem syns jeg er ok. 

Vi vet jo ikke hvordan det utvikler seg da. Kanskje endrer ting seg veldig halvveis slik som i Spillet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (7 timer siden):

Både enig og uenig. Jeg syns det virker nesten litt amatørmessig med måten de gjør det på nå. De burde ihvertfall skrevet ned stemmene sine eller noe, istedenfor å bare rekke opp hånda for da er det så lett å gjemme seg unna, slik Silje, Hilde og kanskje Johannes gjorde. Marna hadde flertall uansett, men det blir jo veldig urettferdig for de som faktisk gjorde det de skulle og rakk opp hånda. Men at det er "åpent" hvem som stemmer hvem syns jeg er ok. 

Vi vet jo ikke hvordan det utvikler seg da. Kanskje endrer ting seg veldig halvveis slik som i Spillet. 

Ja, skrive ned evt. Et eller annet annerledes enn hvordan det foregår nå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke Robin var så irriterende som han fremstår på Vokteren. Har likt han tidligere, men nå har jeg bare fått han helt i vranga. Slapp av mann!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

yamask skrev (9 timer siden):

Da så i så fall jeg det samme. 

Slik jeg tolket stemmingen, så stemte "alle" på Marna, utenom Hilde, Trude og Silje, der Silje selv mente hun ikke stemte. Mens Hilde og Trude ville stemt på Robin, dersom de hadde startet med å rekke opp hånda på det. 

Johannes stemte nok i tråd med at han følte det var en "lagavgjørelse". Altså, "vi stemmer på en på det andre laget som ikke er immun". Men det var jo også ganske lett for mange å "kaste seg på flertallet" når det er åpen stemming ved å rekke opp hånda slik det var. 
For det ble jo i praksis sånn at det ble tydelig flertall mot Marna, og at alle som ikke stemte det, åpenlyst støtte Trude i at Robin burde stemmes ut "fordi han spiller stygt". 
Mens Silje altså tror at man kan la være å stemme, og at det da betyr at man er nøytral og venner med alle. 

Slik avstemmingen ble, var det mer "nøytralt" og "vi er alle venner" å stemme på Marna, slik de fleste gjorde.

Slik det er nå, er det to synlige "lag". Men det ene laget består av Trude og Hilde, med Silje som ikke forstår hvordan hun spiller, som medløper. 
Det andre laget ser ut som om det ledes av Robin. Men i praksis er det nok mer Sebastian, Desta og deres nærmeste som er kjernen på laget. (Og Robin er en de dytter foran seg for å fremstå som mindre farlige selv.) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (3 timer siden):

Da så i så fall jeg det samme. 

Slik jeg tolket stemmingen, så stemte "alle" på Marna, utenom Hilde, Trude og Silje, der Silje selv mente hun ikke stemte. Mens Hilde og Trude ville stemt på Robin, dersom de hadde startet med å rekke opp hånda på det. 

Johannes stemte nok i tråd med at han følte det var en "lagavgjørelse". Altså, "vi stemmer på en på det andre laget som ikke er immun". Men det var jo også ganske lett for mange å "kaste seg på flertallet" når det er åpen stemming ved å rekke opp hånda slik det var. 
For det ble jo i praksis sånn at det ble tydelig flertall mot Marna, og at alle som ikke stemte det, åpenlyst støtte Trude i at Robin burde stemmes ut "fordi han spiller stygt". 
Mens Silje altså tror at man kan la være å stemme, og at det da betyr at man er nøytral og venner med alle. 

Slik avstemmingen ble, var det mer "nøytralt" og "vi er alle venner" å stemme på Marna, slik de fleste gjorde.

Slik det er nå, er det to synlige "lag". Men det ene laget består av Trude og Hilde, med Silje som ikke forstår hvordan hun spiller, som medløper. 
Det andre laget ser ut som om det ledes av Robin. Men i praksis er det nok mer Sebastian, Desta og deres nærmeste som er kjernen på laget. (Og Robin er en de dytter foran seg for å fremstå som mindre farlige selv.) 

blir spennende å se hvordan laget skal løse det den dagen Robin ikke er med videre. Noen må jo ta ordet og gjøre seg upopulær, de kan jo ikke alle sitte og kikke ned i bakken og late som ingenting

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Ja, skrive ned evt. Et eller annet annerledes enn hvordan det foregår nå. 

Altså, den nomineringa og avstemminga i full åpenhet og fellesskap er jo bare klein. 
Det hadde vært bedre at alle fikk en tavle og kunne skrive hvem de stemte på. 

Det er så ufattelig kleint når de må sitte og føle på hverandre og ingen tør å ta ordet, ennå "alle" vet hvem de kommer til å stemme på.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (1 minutt siden):

Altså, den nomineringa og avstemminga i full åpenhet og fellesskap er jo bare klein. 
Det hadde vært bedre at alle fikk en tavle og kunne skrive hvem de stemte på. 

Det er så ufattelig kleint når de må sitte og føle på hverandre og ingen tør å ta ordet, ennå "alle" vet hvem de kommer til å stemme på.

Enig! De kunne kjørt avstemmingen på samme måte som de gjør i feks. Robinson. Folk hadde nok vært mer ærlige og stemt det de ville, uavhengig av andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...