Mrs Robinson Skrevet 3. november #641 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Ut i fra det jeg leser her, handler det jo ikke kun om at hun må bære ekstra. Men at hun blir snakket til som et barn bl.a? Det er jo virkelig ikke greit. Skjønner at det er et spill og at man føler seg utsatt når folk vil ha en ut, men man kan jo oppføre seg anstendig likevel. Men Isabella ER jo som er barn? Hun griner fordi hun har gått med skeiv sekk i over en uke, så viser det seg at hun ikke har klart å stramme remmene på sekken ordentlig. Hun griner og føler seg så alene fordi alle de slemme eldre damene klikker seg sammen. Hun griner fordi hun er så sliten når hun endelig må bære noe annet enn den (selvpåførte) skeive sekken sin. Hun griner og klager fordi de andre ikke tar hensyn til henne i ALT. Jeg synes de har tatt mer enn nok hensyn til henne gjennom hele programmet 17 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #642 Del Skrevet 3. november Mrs Robinson skrev (2 minutter siden): Men Isabella ER jo som er barn? Hun griner fordi hun har gått med skeiv sekk i over en uke, så viser det seg at hun ikke har klart å stramme remmene på sekken ordentlig. Hun griner og føler seg så alene fordi alle de slemme eldre damene klikker seg sammen. Hun griner fordi hun er så sliten når hun endelig må bære noe annet enn den (selvpåførte) skeive sekken sin. Hun griner og klager fordi de andre ikke tar hensyn til henne i ALT. Jeg synes de har tatt mer enn nok hensyn til henne gjennom hele programmet At man blir tatt hensyn til betyr jo ikke at man er et barn? At man griner betyr ikke at man er et barn. Det gir uansett ingen er fripass til å snakke nedlatende til noen (her: snakke til noen som et barn). 4 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunfl0wer Skrevet 3. november #643 Del Skrevet 3. november Mrs Robinson skrev (2 minutter siden): Men Isabella ER jo som er barn? Hun griner fordi hun har gått med skeiv sekk i over en uke, så viser det seg at hun ikke har klart å stramme remmene på sekken ordentlig. Hun griner og føler seg så alene fordi alle de slemme eldre damene klikker seg sammen. Hun griner fordi hun er så sliten når hun endelig må bære noe annet enn den (selvpåførte) skeive sekken sin. Hun griner og klager fordi de andre ikke tar hensyn til henne i ALT. Jeg synes de har tatt mer enn nok hensyn til henne gjennom hele programmet Sekken var faktisk ødelagt. Det bekrefter Trude på sin insta. 8 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. november #644 Del Skrevet 3. november Tenk hvor gøy Vokteren kunne vært om det nå var Fritz, Simen, Sebastian, Robin, Isabella og Desta som var deltakerne, og at det var litt mer tvister og utfordringer underveis. Men istedenfor må vi ta til takke med Silje, Trude, Anders og Truls surfe på tur. 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. november #645 Del Skrevet 3. november Heartland skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke enig med dere som kritiserer Silje for oppførselen mot Isabella. Jeg mener det er helt på sin plass. Isabella har spilt skittent fra dag én, og prøvd å få Silje ut. Hun har i tillegg blitt fritatt fra å bære teltet blant annet. At Silje nå har fått nok, er ikke rart i det hele tatt. Isabella får som fortjent. Helt enig; Silje var naiv i starten og trodde man skulle hjelpe hverandre, og hun sto på mens Isabella, Sebastian og Robin fra dag1 ville få ut Silje. Da Silje etterhvert forsto det så var nok nok og hun skjønte at hun må berge seg selv, Særlig etter at Isabella ga Anders ultimatumet om Silje eller Anders selv. Og hvorfor skal de andre damene hele tiden bytte på å bære teltet mens Isabella skal slippe? Alle må ta sin tørn. Er man ikke sterk nok til å gå med oppakning og telt så bør man ikke melde seg på/takke ja til et fysisk krevende program. Isabella er ikke mindre og spedere enn f.eks. Desta, men Desta har bært telt uten å klage hun. Og å grine pga det har vært noe feil med sekken hennes i to dager og i tillegg til å ha en sekk det er noe feil med så må hun også bære teltet…….også viser det seg at det bare er å stramme stroppene på sekken sånn at skulderstropoene blir jevne… Det er nesten flaut. Selv som barn så lærer man å stramme etter reimene på ryggsekken for at sekken skal sitte jevnt på skuldrene Ser ikke at det var nedlatende at Silje sjekket hva som var galt med sekken pga Isabella klagde og gråt over denne ødelagte sekken, også var det bare å etterstramme. Hadde det vært nedlatende om det var f.eks. Truls som sjekket hva som var galt? Hadde jeg vært Silje så hadde jeg gitt blanke i å prøve å hjelpe en som fra dag 1 har prøvd å få meg ut og som går å tisker og hvisker om meg. Selv om man spiller et spill så går det an å være mere redelig selv om man er åpen om at man spiller; sånn som f.eks. Desta. Hun er godt likt i begge leirene. Og Sebastian… jeg hadde litt sansen for han før, men nå fremstår han som en sutrete guttunge. Han er 33 år, samboer og far til fire barn, likevel setter han seg i gruppen «vi unge» mot «gamlingene» Som etablert firebarnsfar på 33 år så er man faktisk ikke i kategorien ung voksen. Desta f.eks. er 36. Han er bare 10 år yngre enn Marna. Forstår godt at Silje har tatt av silkehanskene mot de som kjører hardt på for å få henne ut og er tydelig sur hver gang hun ikke har røket ut. Og igjen; hvorfor skal Isabella slippe samme fysiske tyngde som de andre damene? Hun er 24, i teorien voksen. Dog; lite voksent å sitte å gråte på dag 1 pga hun følte hun ikke kunne være seg selv (eller noe i den duren), og at de andre snakket sammen og ikke hun. Virker som en person som tar til tårene hver gang hun møter litt motgang her i livet, samtidig så tar det henne ikke fem flate øre for å sette noen i en vond posisjon, sånn som da hun ga Anders ultimatet Silje eller Anders selv. Anders som egentlig var på samme team som henne selv, samtidig som hun var klar over at Anders og Silje har en god tone. Det tror jeg er forskjellen på disse typ influencere/tik- tok`ere/you tubere i 20-årene (pluss Sebastian) og de som er eldre og som ikke lever av sosiale medier; som Johannes sa; han liker ikke dette spillet og han skal gjøre barnebarna stolte. Man skal kunne gå med hevet hode og se seg selv i speilet etter et TV-program, det gjør man ikke ved å spille skittent og å dolke venner i ryggen. Anders sa så klokt at han har lyst å være venner med f.eks. Sebastian på «utsiden» når programmet er over også Det er tydelig hvem som har vokst opp med Ex on the beach og Paradise hotell og hvem som ikke har gjort det. Trude, Silje, Anders, Truls, og mulig Desta, håper jeg når toppen. Bra at Truls har byttet side etter klatreturen med Trude. Det at vi ikke har sett og hørt så mye fra Truls er nok pga mange brautende personligheter som tar mye plass. Jeg vil tro han kommer mere frem lengre ut i programmet, og han fremstår som en rolig og real fyr (Robin taklet jeg ikke, og jeg digget da Trude smelte igjen døra på helikopteret) (Liker også Vokteren som kommer med sine tvister sånn at lureriet og planene til «de unge» går i vasken, gang etter gang) 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 3. november #646 Del Skrevet 3. november Skjønner at dette er et spill, men slik det er lagt opp nå er det produksjonen som spiller med deltagerene mer enn at deltagerne spiller med hverandre. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 3. november #647 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (6 minutter siden): At man blir tatt hensyn til betyr jo ikke at man er et barn? At man griner betyr ikke at man er et barn. Det gir uansett ingen er fripass til å snakke nedlatende til noen (her: snakke til noen som et barn). At man griner av de situasjonene hun havner i i vokteren, er absolutt et umodent emosjonelt reaksjonsmønster. Og en ting er hvis hun har selvinnsikt nok til å be om hjelp til å sortere egne følelser og egne reaksjonsmønster og plassere de der det hører hjemme, men hun legger jo alt ansvar over på alle andre. Hun har visst 0 ansvar selv for hva som skjer med henne i vokteren, og DET er som å være et barn. Sunfl0wer skrev (6 minutter siden): Sekken var faktisk ødelagt. Det bekrefter Trude på sin insta. Og da må Isabella ta ansvar for å gi beskjed fil produksjonen. Istedenfor å forvente at alle andre skal ordne opp for henne. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #648 Del Skrevet 3. november Mrs Robinson skrev (3 minutter siden): At man griner av de situasjonene hun havner i i vokteren, er absolutt et umodent emosjonelt reaksjonsmønster. Og en ting er hvis hun har selvinnsikt nok til å be om hjelp til å sortere egne følelser og egne reaksjonsmønster og plassere de der det hører hjemme, men hun legger jo alt ansvar over på alle andre. Hun har visst 0 ansvar selv for hva som skjer med henne i vokteren, og DET er som å være et barn. Og da må Isabella ta ansvar for å gi beskjed fil produksjonen. Istedenfor å forvente at alle andre skal ordne opp for henne. Som sagt, jeg har ikke sett episoden og tar utgangspunkt i det jeg leser her. Men holder på å se fra start nå. Kanskje jeg får en aha-opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #649 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (11 minutter siden): Tenk hvor gøy Vokteren kunne vært om det nå var Fritz, Simen, Sebastian, Robin, Isabella og Desta som var deltakerne, og at det var litt mer tvister og utfordringer underveis. Men istedenfor må vi ta til takke med Silje, Trude, Anders og Truls surfe på tur. Jeg hadde digget hvis Simen enda var med, tror jeg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunfl0wer Skrevet 3. november #650 Del Skrevet 3. november Mrs Robinson skrev (23 minutter siden): At man griner av de situasjonene hun havner i i vokteren, er absolutt et umodent emosjonelt reaksjonsmønster. Og en ting er hvis hun har selvinnsikt nok til å be om hjelp til å sortere egne følelser og egne reaksjonsmønster og plassere de der det hører hjemme, men hun legger jo alt ansvar over på alle andre. Hun har visst 0 ansvar selv for hva som skjer med henne i vokteren, og DET er som å være et barn. Og da må Isabella ta ansvar for å gi beskjed fil produksjonen. Istedenfor å forvente at alle andre skal ordne opp for henne. Så hissig da😛 Vi vet ikke hva hun har gitt beskjed om til produksjonen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #651 Del Skrevet 3. november Sunfl0wer skrev (1 minutt siden): Så hissig da😛 Vi vet ikke hva hun har gitt beskjed om til produksjonen. Og folk er uansett forskjellige. Man er ikke mindre moden hvis man griner lett enn hvis man ikke gjør det. Har kommet til den røde røyken og brikkene nå. Jeg hadde klikka på Silje på den flåten. Hvis hun vil at Isabella skal klare ting selv, må hun for fader faktisk la henne gjøre ting selv også da. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. november #652 Del Skrevet 3. november (endret) PusheenPusheen skrev (32 minutter siden): Jeg hadde digget hvis Simen enda var med, tror jeg. Han hadde iallfall underholdningsbidrag i seg. Angående underholdning, Truls og Trude ble plukket ut for å bestige enn "tann"-topp der begge hadde en baktanke om å få spillmessig fordel av det. De klatrert opp og alt var så fint og flott, og det endte kun med at de måtte velge mellom ulv eller sau - roller deltakerne nede hadde nær sagt fått utdelt. Turen til Truls og Trude hadde egentlig null relevanse for oss seere, annet enn at de fikk en fin opplevelse og vi fikk flotte naturbilder å se på i 2 minutter. Hvorfor gjør ikke produksjonen mer ut av det? Hvorfor måtte ikke Truls og Trude, som gikk opp i god tro om fordel, kjempe en liten konkurranse på toppen der en av de røk ut? Eventuelt om en overstyrende fordel i spillet. F. eks. Og det hadde jo vært interessant om disse utfluktene kunne slå ut negativt på de som dro også... Da hadde iallfall turen hatt en hensikt og litt spill i seg. Samt det hadde vært konkurransebasert istedenfor tilfeldige utdelinger og utplukkinger. Produksjonen lager spillet så utrolig tamt. Jeg føler alt enda surfer på den broa i første episode, der vi bare sitter her og venter på at lignende skal skje igjen. Uten at det gjør det. Og så får vi servert toppturer, smådrama og tilfeldigheter imellomtiden. Endret 3. november av Ctrl 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #653 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (Akkurat nå): Han hadde iallfall underholdningsbidrag i seg. Angående underholdning, Truls og Trude ble plukket ut for å bestige enn "tann"-topp der begge hadde en baktanke om å få spillmessig fordel av det. De klatrert opp og alt var så fint og flott, og det endte kun med at de måtte velge mellom ulv eller sau - roller deltakerne nede hadde nær sagt fått utdelt. Turen til Truls og Trude hadde egentlig null relevanse for oss seere, annet enn at de fikk en fin opplevelse og vi fikk flotte naturbilder å se på i 2 minutter. Hvorfor gjør ikke produksjonen mer ut av det? Hvorfor måtte ikke Truls og Trude, som gikk opp i god tro om fordel, kjempe en liten konkurranse på toppen der en av de røk ut? F. eks. Da hadde iallfall turen hatt en hensikt og litt spill i seg. Samt det hadde vært konkurransebasert istedenfor tilfeldige utdelinger og utplukkinger. Produksjonen lager spillet så utrolig tamt. Jeg føler alt enda surfer på den broa i første episode, der vi bare sitter her og venter på at lignende skal skje igjen. Uten at det gjør det. Og så får vi servert toppturer, smådrama og tilfeldigheter imellomtiden. Det er skikkelig tamt. Jeg trodde at en sånn innsats skulle gi dem mer enn det de andre allerede fikk. Og apropos... Jeg skjønner mer av hvorfor Isabella gråt nå. Var ikke hun i en slags allianse med Desta? At Desta, helt uten å tenke seg om, bare gir henne den saue-brikken, skjønner jeg suger maks. At Desta ga henne brikken, var sikkert lurt spillmessig, men jeg forstår likevel Isabellas reaksjon. Hun fikk mye pes på en gang den episoden der. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3. november #654 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (17 minutter siden): Det er skikkelig tamt. Jeg trodde at en sånn innsats skulle gi dem mer enn det de andre allerede fikk. Og apropos... Jeg skjønner mer av hvorfor Isabella gråt nå. Var ikke hun i en slags allianse med Desta? At Desta, helt uten å tenke seg om, bare gir henne den saue-brikken, skjønner jeg suger maks. At Desta ga henne brikken, var sikkert lurt spillmessig, men jeg forstår likevel Isabellas reaksjon. Hun fikk mye pes på en gang den episoden der. Hun fikk mye pes, og jeg kan forstå at hun synes det er leit. Samtidig er det litt naivt om hun ikke klarer å se det i sammenheng med sine egne handlinger. Det var nok ikke så populært blant alle de andre det ultimatumet hun ga Anders. Kanskje heller ikke blant de som også ville ha Silje ut, som Desta. Det sier jo nå om hvor langt Isabella er villig til å gå for å bli, og da stoler man muligens mindre på henne og alliansen man måtte ha. Så må vi huske at alt vi ser er klippet til. Nå følger ikke jeg med noen av disse på some osv. Men det virker som de på generell basis liker hverandre, og det gjør valgene ekstra vanskelige. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia1 Skrevet 3. november #655 Del Skrevet 3. november Heartland skrev (1 time siden): Jeg er ikke enig med dere som kritiserer Silje for oppførselen mot Isabella. Jeg mener det er helt på sin plass. Isabella har spilt skittent fra dag én, og prøvd å få Silje ut. Hun har i tillegg blitt fritatt fra å bære teltet blant annet. At Silje nå har fått nok, er ikke rart i det hele tatt. Isabella får som fortjent. 👏👏👏 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 3. november #656 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (3 timer siden): Og hvorfor i alle dager Truls har snudd ryggen mot vennegjengen sin er et stort mysterie. Jeg fatter det ikke. Fordi han er en etterdilter uten egen ryggrad og egen hjerne. Han vil være med de han til enhver tid anser som sterkest. Og nå anser han flinke-gjengen som sterkest. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #657 Del Skrevet 3. november Nymphadora skrev (1 minutt siden): Hun fikk mye pes, og jeg kan forstå at hun synes det er leit. Samtidig er det litt naivt om hun ikke klarer å se det i sammenheng med sine egne handlinger. Det var nok ikke så populært blant alle de andre det ultimatumet hun ga Anders. Kanskje heller ikke blant de som også ville ha Silje ut, som Desta. Det sier jo nå om hvor langt Isabella er villig til å gå for å bli, og da stoler man muligens mindre på henne og alliansen man måtte ha. Så må vi huske at alt vi ser er klippet til. Nå følger ikke jeg med noen av disse på some osv. Men det virker som de på generell basis liker hverandre, og det gjør valgene ekstra vanskelige. Joda, jeg er enig i at man legger opp til det selv hvis man går for hardt ut. Men jeg kan virkelig ikke noe for det, det er noe med fremtoningen til Silje her som jeg misliker. Det er en ovenfra-og-ned-holdning. Kanskje jeg bare er farget av tidligere episoder, men jeg liker ikke måten hun snakker til enkelte på. Reagerte på at Sebastian sier til Anders at det er helt fair å ikke være øverst på den lista hvis Anders måtte velge mellom Silje og ham, men fortsatt blir han fornærmet over at Anders synes det er vanskelig å svare på, og kaller ham en drittpikk. Han er så sur hele tiden, jeg orker ikke... Han må jo allerede ha skjønt at Anders ville valgt Silje over ham, spesielt etter den muldvarpfiaskoen. Jeg tror Isabella ryker nå. De tre andre har for tette bånd til de andre av ulvene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 3. november #658 Del Skrevet 3. november Egentlig er hele programmet fullt av vondt og hjerterått. Det er en temmelig syk form for lørdagsunderholdning. Det engasjerer og sjokkerer. Vi sitter og ser på, og reagerer ut fra egne følelser, opplevelser og forventninger til andre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #659 Del Skrevet 3. november Perine skrev (3 minutter siden): Egentlig er hele programmet fullt av vondt og hjerterått. Det er en temmelig syk form for lørdagsunderholdning. Det engasjerer og sjokkerer. Vi sitter og ser på, og reagerer ut fra egne følelser, opplevelser og forventninger til andre. Det burde vært lagt opp til mer tydelig spill som ikke gikk på bekostning av personlige relasjoner. Med flere konsekvenser ved å ikke følge regler og ved liten eller ingen mulighet til å danne allianser, tror jeg det kunne vært en bedre seeropplevelse, og også en bedre opplevelse for deltakerne. Sånn som det er nå, er det jo egentlig bare et stort sosialt eksperiment. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 3. november #660 Del Skrevet 3. november PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Det burde vært lagt opp til mer tydelig spill som ikke gikk på bekostning av personlige relasjoner. Med flere konsekvenser ved å ikke følge regler og ved liten eller ingen mulighet til å danne allianser, tror jeg det kunne vært en bedre seeropplevelse, og også en bedre opplevelse for deltakerne. Sånn som det er nå, er det jo egentlig bare et stort sosialt eksperiment. Jeg er enig. Problemet er at konseptet kveler seg selv. 71G Nord er fysisk krevende. Og det fungerer supert. Spillet og Forræder er mentalt krevende. Og det fungerer supert. Vokteren skal være fysisk og mentalt krevende. Men det blir overkill. Noe produksjonen har tatt hensyn til med å jekke både det fysiske og mentale slik at konseptet kan flettes på en human måte. Likevel har det ikke fungert. For deltakerne må prioritere hvor mye de orker, og det er så mye lettere å bare holde på god stemning og ikke være midtpunkt enn å plassere seg i enda mer ubehag og belastning. Herav har deltakerne som faktisk har prioritert spill blitt kastet fort ut for å få ro i gruppa. Deltakerne selv sier at spillet er så utfordrende. Men sammenlignet med andre konsept har Vokteren vært barnemat, så det er vanskelig å skjønne hvorfor deltakerne mener spillet er så utfordrende. Jeg tror det er fordi Vokteren er såpass fysisk krevende at det mentale overskuddet blir for lav. Problemet med det er at seerne ikke får noe utbytte av at det er fysisk krevende, annet enn vakker bakgrunn. Men i praksis kunne dette konseptet vært utført i en lagerhall, og ironien er at det kan hende det hadde blitt enda bedre TV i en lagerhall siden deltakerne ville hatt mental overskudd til å spille spillet skikkelig, samt at produksjonen kunne lagt opp til hardere mentalt spill. Men klart, så har Vokteren vært maks uheldig/udyktig med casten. Kanskje konseptet faktisk kunne vært greit med andre deltakere. Det får vi ikke se før til neste år... 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå