Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Heartland skrev (1 time siden):

Synes Robin drar «spillingen» litt vel langt jeg da.. usympatisk type..

Enig!

Ikke nødvendigvis spillet i seg selv, men måten han omtaler folk på. Gamlinger, oldinger osv, på en nedlatende måte.

Fint at Trude så til de grader gjennomskuer ham.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartland skrev (2 timer siden):

Synes Robin drar «spillingen» litt vel langt jeg da.. usympatisk type..

Dette er et sosialt og psykologisk spill. De er der for å spille, de er der for å vinne!! Hva er det folk ikke skjønner med det?!😒🙄

Tarjei fra sesong 2 av Forræder er et godt eksempel. Et spill er et spill. Han spilte hardt mot folk, hva endte det med? Jo, en god plassering! 

Endret av Osten
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude er jævlig smart, og elsker hvordan hun leser det sosiale spillet. Og endelig begynner det å bli litt interessant. Jeg hadde sansen for Simen, men tror det var greit han gikk ut mtp dynamikken og spillet videre. Vil ha reelt spill, ikke bare intriger. Ig Simen+sebastian hadde blitt intriger. Orker ikke

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (8 timer siden):

Enig!

Ikke nødvendigvis spillet i seg selv, men måten han omtaler folk på. Gamlinger, oldinger osv, på en nedlatende måte.

Fint at Trude så til de grader gjennomskuer ham.

Jeg fordrar ikke slike folk som tror de blir evig unge, blir olding sjøl han å.🙄

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (9 timer siden):

Trude er jævlig smart, og elsker hvordan hun leser det sosiale spillet. Og endelig begynner det å bli litt interessant. Jeg hadde sansen for Simen, men tror det var greit han gikk ut mtp dynamikken og spillet videre. Vil ha reelt spill, ikke bare intriger. Ig Simen+sebastian hadde blitt intriger. Orker ikke

Smart? For meg fremstår hun som en dominerende dame. Herskesyk og furten når noe eller noen går mot henne. Hennes evige "jeg er lærer, jeg kan dette", slitsomt. 

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (23 minutter siden):

Smart? For meg fremstår hun som en dominerende dame. Herskesyk og furten når noe eller noen går mot henne. Hennes evige "jeg er lærer, jeg kan dette", slitsomt. 

Enig! Hun drar frem en rekke «vedtatte sannheter» og mener selv hun er ekspert på dette fordi hun skjønner dette gjennomskuer han, litt pinlig å bevitne 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint at Simen dro. Kommer ikke til å savne han. 

Og igjen skjedde det ganske lite gjennom hele episoden. Det var vel bare den frivillige utstemmingen av Simen som hadde særlig betydning for programmet. Og ja, den bittelille ekstraturen til Desta og Sebastian med fordel.

Jeg som trodde den plankebroa var starten på en ekstremtur full av prøvelser. Det har kun vært en kosetur til nå. Skuffende!

Ellers er det Robin som er showet. Han tør å tenkte spill, tør å teste andre deltakere og tør å ta valg utifra hva oppgavene egentlig etterspør! Silje og co mente at alle var venner og alle kunne stole på hverandre, så her var det bare å velge lag utifra hvordan folk kunne hjelpe hverandre. Men det har jo vært en tydelig gruppering av unge og eldre siste dagene. Det har vi sett i hver camp! Så at Robin tar ansvar og får "sin" gruppe burda da ikke sjokkere noen. 

Trude blir oppfyrt av det. Hun som mener hun er så smart, hvorfor har hun ikke sett grupperingene tidligere da, men er en av de som har trodd at alle var venner med alle? Og hvorfor følger hun ikke spillinstruksene når hun liksom skal ligge ett steg foran alle rundt menneskelige relasjoner? Ironisk nok førte Robins initiativ til at Trude endte opp med sin gruppering - de Trude egentlig stoler mest på - så jeg skjønner ikke problemet til Trude.
Men hun liker vel ikke at andre skal ta styringen der hun selv blir utfordret og mister kontroll. Det er vel det som er problemet til Trude, og ikke at hun har forstått så mye mer enn andre. At hun i tillegg er dominant og selvopphøyd gjør henne i stor fare til å ryke tidlig. Hadde hun vært smart så hadde hun forstått dèt. For folk liker generelt ikke dominante og selvopphøyde i en gruppedynamikk med premie rundt seg...

Nå håper jeg ting tar seg opp. Hvor er disse ekstremprøvelsene som vi ble lovet?

Endret av Ctrl
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg er SKIKKELIG skuffa over dette programmet. Digget første episode og gledet meg masse til å følge det videre. Konseptet har jo så mye potensiale, som bare ikke blir brukt! Turen virker ikke spesielt krevende, det kommer i såfall ikke godt nok frem. Det virker ikke som de går spesielt langt eller fort. Ikke har det vært særlige utfordringer heller etter broa (selv om fire klatret i stige). I tillegg er det egentlig ingen av deltakerne jeg heier på akkurat nå. Gruppen som spiller er nedlatende og barnslige. Gruppen som ikke spiller er naive og godtroende. Begge deler blir bare irriterende å se på. Hva trodde de da de ble med? At det skulle være en kosetur i sakte tempo? For hele den «alle er venner og alle skal til toppen»-greia blir jo helt meningsløs når hele konseptet er at en skal gå ut ved hvert sjekkpunkt? I tillegg virker intrigene litt påtatt og jeg føler at det egentlig ikke skjer spesielt mye eller at de blir satt i spesielt vanskelige situasjoner slik det ble forespeilet i første episode. Uff, nei, dette ble et antiklimaks. Håper det tar seg opp…

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (4 timer siden):

Hun er ikke bare lærer, hun er også overhodet i en STOR familie, så er det noe hun kan er det nok gruppedynamikk.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Fint at Simen dro. Kommer ikke til å savne han. 

Og igjen skjedde det ganske lite gjennom hele episoden. Det var vel bare den frivillige utstemmingen av Simen som hadde særlig betydning for programmet. Og ja, den bittelille ekstraturen til Desta og Sebastian med fordel.

Jeg som trodde den plankebroa var starten på en ekstremtur full av prøvelser. Det har kun vært en kosetur til nå. Skuffende!

Ellers er det Robin som er showet. Han tør å tenkte spill, tør å teste andre deltakere og tør å ta valg utifra hva oppgavene egentlig etterspør! Silje og co mente at alle var venner og alle kunne stole på hverandre, så her var det bare å velge lag utifra hvordan folk kunne hjelpe hverandre. Men det har jo vært en tydelig gruppering av unge og eldre siste dagene. Det har vi sett i hver camp! Så at Robin tar ansvar og får "sin" gruppe burda da ikke sjokkere noen. 

Jeg er enig. Robin er showet.

Trude blir oppfyrt av det. Hun som mener hun er så smart, hvorfor har hun ikke sett grupperingene tidligere da, men er en av de som har trodd at alle var venner med alle? Og hvorfor følger hun ikke spillinstruksene når hun liksom skal ligge ett steg foran alle rundt menneskelige relasjoner? Ironisk nok førte Robins initiativ til at Trude endte opp med sin gruppering - de Trude egentlig stoler mest på - så jeg skjønner ikke problemet til Trude.
Men hun liker vel ikke at andre skal ta styringen der hun selv blir utfordret og mister kontroll. Det er vel det som er problemet til Trude, og ikke at hun har forstått så mye mer enn andre. At hun i tillegg er dominant og selvopphøyd gjør henne i stor fare til å ryke tidlig. Hadde hun vært smart så hadde hun forstått dèt. For folk liker generelt ikke dominante og selvopphøyde i en gruppedynamikk med premie rundt seg...

Enig. Trude er too much for meg, Silje også. Flinkiser som snakker for høyt.

Nå håper jeg ting tar seg opp. Hvor er disse ekstremprøvelsene som vi ble lovet?

Haha, for meg er det mer enn nok å se på den broen. Jeg hadde aldri gått over og det er ekstremt nok å høre på Trude og Silje og se på hvor de puster og peser i oppoverbakke med ryggsekk på ryggen og noen til og med kvitrer over at det er så fiiiin tur.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Jeg er enig. Robin er showet.

Enig. Trude er too much for meg, Silje også. Flinkiser som snakker for høyt.

Haha, for meg er det mer enn nok å se på den broen. Jeg hadde aldri gått over og det er ekstremt nok å høre på Trude og Silje og se på hvor de puster og peser i oppoverbakke med ryggsekk på ryggen og noen til og med kvitrer over at det er så fiiiin tur.

Ja, med tanke på at dette egentlig er et sosialt spill og ikke en fin søndagstur, så er det Robin som er showet akkurat nå. Og jeg er forundret over at ikke flere deltakere tenker som han. Det å miste Fritz i første episode var et stort tap for serien, for han har det i seg å tenke noe annet enn vennskap og kos slik andre holder på. Sånn sett en dårlig cast.

Det er rart å se at Silje har blitt kapteinen på skuta. Helt uten å tenke spill. Håper hun fikk seg en a-ha-opplevelse sist episode. 

Hehe, den broen hadde nok gitt meg den store skjelven! Hadde jeg vært deltaker så kan det hende jeg hadde pinglet ut allerede da. ;) Men å gå stige opp fjellsiden tror jeg at jeg hadde mestret. Ellers har det kun vært kosetur. 
Jeg bare trodde at vi skulle få se mer øvelser ala broen. Øvelser som utfordret. Det mener jeg programmet "lovet" oss i starten. Og jeg savner Vokteren i showet!

I gårdagens episode var det veldig mye "fin tur", "nå har vi det koselig", "se på naturen", "neimen GUD så nydelig" osv. Men det er vel fordi produksjonen ikke har noe annet å fylle 1 time sending med siden dramaet uteblir. 

Jeg gir Vokteren terningkast 3 hittil. Det går liksom an å se på. Men da har jeg vippet karakteren opp kun fordi jeg venter spent på at det skal skje ting siden Robin er i gang og spill-potensialet er der. Blir Robin stemt ut så er sjansen stor for at jeg slår av. 

Endret av Ctrl
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det begynte veldig bra, men etter det har det vært kjedelig.. Helt greit å spille spillet. Det er utrolig kjedelig med disse som sitter og sier at de hater utstemming og har gruet seg sånn til det osv. Men har likevel ikke sansen for Robin. Synes også Silje er irriterende blid og fornuftig. Gøyere med sånne som Sebastian. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle en som aldri ser linær tv når dette går? Klarer ikke finne ut av det 😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neon_sun skrev (10 minutter siden):

Kan noen fortelle en som aldri ser linær tv når dette går? Klarer ikke finne ut av det 😆😆

Nye episoder blir sluppet kl 3 natt mellom fredag og lørdag på play. Kl 20 lørdag på vanlig tv.

Endret av Løkbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkbolle skrev (56 minutter siden):

Nye episoder blir sluppet kl 3 natt mellom fredag og lørdag på play. Kl 20 lørdag på vanlig tv.

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (På 29.9.2024 den 0.40):

Dette er et sosialt og psykologisk spill. De er der for å spille, de er der for å vinne!! Hva er det folk ikke skjønner med det?!😒🙄

Tarjei fra sesong 2 av Forræder er et godt eksempel. Et spill er et spill. Han spilte hardt mot folk, hva endte det med? Jo, en god plassering! 

He he … Tarjei som gav bort seieren!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Djækklåsst skrev (15 timer siden):

He he … Tarjei som gav bort seieren!

Det var Tarjei som gav bort seieren ja, men det var skikkelig morsomt å se 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere dette programmet får en sesong 2? Jeg er ikke helt sikker for å være ærlig...

Jeg mener, dette er et helt greit program som kun er spennende pga. Robins spilltaktikk og morsomt pga. Sebastian, men ellers er det litt "meh"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett episodene fram til nå. 
Sebastian sier flere ganger at han ønsker at barna blir stolt av han. 
Måten han snakker om Simen Velle på er ikke noe å være stolt av syns jeg. Fint forbilde for barna sine…

Greit å ikke like en person men sånn skadefryd synes jeg ikke han fortjente.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 time siden):

Har sett episodene fram til nå. 
Sebastian sier flere ganger at han ønsker at barna blir stolt av han. 
Måten han snakker om Simen Velle på er ikke noe å være stolt av syns jeg. Fint forbilde for barna sine…

Greit å ikke like en person men sånn skadefryd synes jeg ikke han fortjente.

Vet ikke om du så den videoen som ble lenket litt lengre opp her? Der Sebastian, med force, dytter Simen? Enda en ting å skrive på den ironiske "vil at barna skal være stolte av meg"-lista.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...