Potetjinta Skrevet 22. september #121 Del Skrevet 22. september tirben skrev (På 21.9.2024 den 22.07): Hvorfor mener du det? Synes det er stor forskjell på de du nevner der. Jeg skrev hvorfor jeg mener det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 22. september #122 Del Skrevet 22. september Miomino skrev (På 15.9.2024 den 10.47): Jo visst fikk vi se at han ble fortalt at han var ute. I samtalen med Helene Olafsen på slutten. Han snakket om hva han tenkte dra broen røk. Han avsluttet med å si til henne at han ikke skulle delta i flere reality serier hvor hun er programleder, fordi han da ryker ut tidlig. Vet egentlig ikke helt hva jeg synes om dette programmet. Synes det ble noe langtekkelig med mye trasking i skog og klaging. Den sekvensen med broen dro veldig ut. Det samme med spenningen som liksom ble bygd opp med veksling av bilder mellom de to på broen like før tauet ble kuttet. For min del hadde det vært mer interessant å høre fortsettelsen på argumentasjonen for hvorfor de valgte å sende ut Fritz Aanes. Det var jo noen av dem som nevnte at de kunne trenge han for å komme til toppen. Hvem stemte for, og hvem i mot. Det er så irriterende med alle disse glimtene av hva som kommer. Det var lett å se på fargen på skoene hvem som røk på broen. Det allerede i begynnelsen av episoden. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 22. september #123 Del Skrevet 22. september Ser at mange er begeistret over Robin. På meg har det motsatt effekt. Jeg liker ham mindre og mindre, og det stuntet han gjorde mot Charlotte synes jeg var direkte ufint. Han nærmest presset henne til å trekke seg foran alle. Hun turte jo ikke annet. Jeg fikk så vondt av henne. Jeg er heller ikke enig i at de «gamle» rotter seg sammen. Jeg ser en gjeng voksne mennesker som passer på at alle har det bra og tar vare på flokken. Synes også det er latterlig å kalle de gamle, men det er nå en annen sak. Den yngre garde derimot, rotter seg sammen, konspirerer og skaper uro og uhygge. God TV? Jada. Gode mennesker? Absolutt ikke. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 22. september #124 Del Skrevet 22. september Heartland skrev (1 minutt siden): Ser at mange er begeistret over Robin. På meg har det motsatt effekt. Jeg liker ham mindre og mindre, og det stuntet han gjorde mot Charlotte synes jeg var direkte ufint. Han nærmest presset henne til å trekke seg foran alle. Hun turte jo ikke annet. Jeg fikk så vondt av henne. Jeg er heller ikke enig i at de «gamle» rotter seg sammen. Jeg ser en gjeng voksne mennesker som passer på at alle har det bra og tar vare på flokken. Synes også det er latterlig å kalle de gamle, men det er nå en annen sak. Den yngre garde derimot, rotter seg sammen, konspirerer og skaper uro og uhygge. God TV? Jada. Gode mennesker? Absolutt ikke. Trakk Charlotte seg eller ble hun stemt ut? Jeg skjønte ikke klippingen i den sekvensen, men la merke til at de la potten hennes i bagen som de andre bar med videre. Så da ble hun stemt ut? De som trekker seg tar jo med seg sin pott. Var det bare begrunnelsen Robin la frem og at Charlotte var enig i avstemmingen? Hvem stemte hun i så fall på? Forvirrende konsept. Skjønner at deltagerne er forvirret, men plot twistene bør vi seere få en grei skuring på hvordan fungerer. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Murris Skrevet 22. september #125 Del Skrevet 22. september Carmen67 skrev (12 minutter siden): Trakk Charlotte seg eller ble hun stemt ut? Jeg skjønte ikke klippingen i den sekvensen, men la merke til at de la potten hennes i bagen som de andre bar med videre. Så da ble hun stemt ut? De som trekker seg tar jo med seg sin pott. Var det bare begrunnelsen Robin la frem og at Charlotte var enig i avstemmingen? Hvem stemte hun i så fall på? Forvirrende konsept. Skjønner at deltagerne er forvirret, men plot twistene bør vi seere få en grei skuring på hvordan fungerer. Hun ble «stemt ut» og var selv enig i valget. Men på en litt forvirrende måte ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 22. september #126 Del Skrevet 22. september Heartland skrev (41 minutter siden): Ser at mange er begeistret over Robin. På meg har det motsatt effekt. Jeg liker ham mindre og mindre, og det stuntet han gjorde mot Charlotte synes jeg var direkte ufint. Han nærmest presset henne til å trekke seg foran alle. Hun turte jo ikke annet. Jeg fikk så vondt av henne. Jeg er heller ikke enig i at de «gamle» rotter seg sammen. Jeg ser en gjeng voksne mennesker som passer på at alle har det bra og tar vare på flokken. Synes også det er latterlig å kalle de gamle, men det er nå en annen sak. Den yngre garde derimot, rotter seg sammen, konspirerer og skaper uro og uhygge. God TV? Jada. Gode mennesker? Absolutt ikke. Det skjønner jeg godt. Men noen må jo gripe litt inn for å lage god TV eller så blir jo dette en flop, men det er min mening og det er din mening så det respekterer jeg. Men han virker ikke som en dårlig fyr på ordentlig, vi så hvordan han var i Forræder og Kompani, men det er jo en annen sak selvfølgelig. Men skjønner det du kommer fram til her. Men jeg heier på Robin likevel jeg, men man ser at han tar i bruk den "villain rollen" veldig seriøst i denne serien for å si det sånn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 22. september #127 Del Skrevet 22. september (endret) Jeg synes også at det føltes at Charlotte ble litt presset, men vi fikk ikke høre noe av de andre. Sikkert måten det ble klipt på. Men tror ikke at hun gikk ut bare pga. at én person tok opp navnet til Charlotte. Det må jo være noe mer innenfor saken. Tror kanskje de som redigerte valgte å fokusere på å få Robin til å se ut som den spilleren, også glemte de sikkert de andre. Alle må ha vært enige om det også, tror ikke Charlotte gikk ut bare fordi én person tok opp navnet hennes, det må være noe mer dypere innenfor den saken som vi ikke har fått sett på, og det er jo trossalt et spill. De er der for å spille, de er der for å vinne. Det å være stille blant gjengen er ikke en fordel, så det beste å gjøre er å gripe ordet. Tenker Robin prøver å spille slikt og prøver en veldig risky taktikk. Endret 22. september av Osten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 22. september #128 Del Skrevet 22. september Grunnen til at reality finnes er for å lage god TV og underholde mennesker. Bare fordi noen spiller et spill veldig aggressivt og gjør alt for å vinne betyr ikke at de er dårlige mennesker. De er der for å vinne, simpel. Det er derfor folk takker ja til reality. Dette er et sosialt og psykologisk spill, akkurat som Forræder, i et slikt spill så har man ikke noe annet valg enn prioritere deg selv først. Hvis ikke så kan du ende opp med å ryke. Og 2,1 millioner er jo ufattelig mye. Regner med at 90% av alle sammen som chatter og ser denne meldingen nå hadde gjort alt for å vinne disse millionene og danne taktikk for å få en god fordel. Det hadde hvertfall jeg gjort! 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 23. september #129 Del Skrevet 23. september Osten skrev (7 timer siden): Grunnen til at reality finnes er for å lage god TV og underholde mennesker. Bare fordi noen spiller et spill veldig aggressivt og gjør alt for å vinne betyr ikke at de er dårlige mennesker. De er der for å vinne, simpel. Det er derfor folk takker ja til reality. Dette er et sosialt og psykologisk spill, akkurat som Forræder, i et slikt spill så har man ikke noe annet valg enn prioritere deg selv først. Hvis ikke så kan du ende opp med å ryke. Og 2,1 millioner er jo ufattelig mye. Regner med at 90% av alle sammen som chatter og ser denne meldingen nå hadde gjort alt for å vinne disse millionene og danne taktikk for å få en god fordel. Det hadde hvertfall jeg gjort! Betyr det da at Andreas fra forræder og Vidar fra Spillet er dårlige mennesker da. Andreas går skikkelig hardt i rådsalen og var skikkelig barsk i argumentene hans, ikke bare det! Han ga litt hint utover at han mistenker Sverre, ved å si ting som "det hadde en forræder også sagt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 23. september #130 Del Skrevet 23. september Heartland skrev (8 timer siden): Ser at mange er begeistret over Robin. På meg har det motsatt effekt. Jeg liker ham mindre og mindre, og det stuntet han gjorde mot Charlotte synes jeg var direkte ufint. Han nærmest presset henne til å trekke seg foran alle. Hun turte jo ikke annet. Jeg fikk så vondt av henne. Jeg er heller ikke enig i at de «gamle» rotter seg sammen. Jeg ser en gjeng voksne mennesker som passer på at alle har det bra og tar vare på flokken. Synes også det er latterlig å kalle de gamle, men det er nå en annen sak. Den yngre garde derimot, rotter seg sammen, konspirerer og skaper uro og uhygge. God TV? Jada. Gode mennesker? Absolutt ikke. Utrolig hvor forskjellig man ser og tolker ting. Jeg liker Robin. Hyggelig fyr som også analyserer og tenker taktikk. Han er jo med på et spill, så hvorfor ikke? Når det kommer til Charlotte, jeg ser ikke noe ufint i påpeke hennes reaksjon og uttalelser på episoden ved hengebrua. Hun var et svakt ledd der og slike utfordringer vil de få igjen. Jeg tror også den sekvensen med utsteming er klippet slik for å lage "drama". Det er usannsynlig at det bare var Robin som sa noe i den situasjonen. Jeg tenker hans kommentar startet en diskusjon som endte som den gjorde for Charlotte. Når det kommer til uttrykket "de gamle" er det en ikke sak for meg. Men at dette bare er en "gjeng voksne som passer på at alle har det bra og tar vare på flokken" er jeg uenig i. Jeg ser tre dominerende damer som ikke slipper til andre i diskusjoner, men banker gjennom sitt syn. Som for eksempel da det skulle velges hvem som skulle få fordelen etter klatringen i taustigen. Da slo damene raskt fast at Silje skulle ha den, og at de ikke når toppen av Stetind uten henne. Da Simen Velle forsøkte å komme med innspill ble han kontant kneblet av disse damene. Så har du episoden hvor en av disse damene gikk sammen med Sebastian. Her ble det støttet opp under hans kommentar om at Simen Velle driver med hersketeknikker. Det rimer dårlig med noen som bare vil "passe på at alle har det bra og ta vare på flokken" i mine øyne. For meg er det hersketeknikker når disse damene behandler enkelte av de yngste som barn. Maser om at de må henge opp våte klær og lignende, mens det pakkes inn i mors instinkt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 23. september #131 Del Skrevet 23. september Hvis ikke Simen ryker i neste episode, orker jeg ikke se mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 23. september #132 Del Skrevet 23. september Er det bare jeg som foreløpig syns dette showet er drittkjedelig? En gjeng med "kjendiser" som går i skauen og stemmer hverandre ut basert på kjedelige utfordringer. Flott natur, men that's it. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 23. september #133 Del Skrevet 23. september Jeg skjønner ikke hvordan Simen kan forsette når han ikke kan bære sekk på en stund. Er han ikke da det svakeste leddet? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 23. september #134 Del Skrevet 23. september Miomino skrev (5 timer siden): Utrolig hvor forskjellig man ser og tolker ting. Jeg liker Robin. Hyggelig fyr som også analyserer og tenker taktikk. Han er jo med på et spill, så hvorfor ikke? Når det kommer til Charlotte, jeg ser ikke noe ufint i påpeke hennes reaksjon og uttalelser på episoden ved hengebrua. Hun var et svakt ledd der og slike utfordringer vil de få igjen. Jeg tror også den sekvensen med utsteming er klippet slik for å lage "drama". Det er usannsynlig at det bare var Robin som sa noe i den situasjonen. Jeg tenker hans kommentar startet en diskusjon som endte som den gjorde for Charlotte. Når det kommer til uttrykket "de gamle" er det en ikke sak for meg. Men at dette bare er en "gjeng voksne som passer på at alle har det bra og tar vare på flokken" er jeg uenig i. Jeg ser tre dominerende damer som ikke slipper til andre i diskusjoner, men banker gjennom sitt syn. Som for eksempel da det skulle velges hvem som skulle få fordelen etter klatringen i taustigen. Da slo damene raskt fast at Silje skulle ha den, og at de ikke når toppen av Stetind uten henne. Da Simen Velle forsøkte å komme med innspill ble han kontant kneblet av disse damene. Så har du episoden hvor en av disse damene gikk sammen med Sebastian. Her ble det støttet opp under hans kommentar om at Simen Velle driver med hersketeknikker. Det rimer dårlig med noen som bare vil "passe på at alle har det bra og ta vare på flokken" i mine øyne. For meg er det hersketeknikker når disse damene behandler enkelte av de yngste som barn. Maser om at de må henge opp våte klær og lignende, mens det pakkes inn i mors instinkt. Jeg tror forskjellene generasjonene mellom er mer tydelige nå enn noen gang. Disse såkalte eldre (jeg syntes selv 40-åringer var eldre da jeg var i begynnelsen av 20-åra) har vært ute en vinternatt (bokstaveleg talt) og fungerer godt i det virkelige livet fordi de voks opp i en tid da man var ute i det ekte livet og i samhandling med andre. De drar fordelene fra begge verdener. Anny er et kroneksempel på hvordan egoet dominerer og det «å ikke få være seg selv» knuser selvtilliten helt fra begynnelsen av. Alder i seg selv er ikke relevant da hun og Simen nærmest er motstykker. Hengebroa dannet dynamikken i gruppa og ikke tilfeldig av Strix å kjøre dette løpet. Jeg er helt sikker på at de nærmest har profetert hvordan dette ender basert på castingen. Skulder ute av ledd skal være i ro over mange uker. Det surner nok fort videre når en ekstra sekk skal bæres av andre Dark horse så langt er Truls tror jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 23. september #135 Del Skrevet 23. september TomKrus skrev (På 21.9.2024 den 23.13): Ja det går igjen hele tiden, også i 71 grader nord. Noen som stiller der null forberedt ! Uten å kunne kart og kompass og i rimelig god form så er det dømt til å ende med en dårlig opplevelse ! Anne Mai var jo det mest absurde eksempelet på det, og varte i 200 meter Men det er jo slik det er i dag, alle tror at de takler alt og at andre skal bære de frem. Sannheten er at de som kan klare seg ute i naturen og av naturen bare er noen få prosenter av befolkningen vår, de fleste vil aldri kunne klare å takle det. Dette handler jo ikke om en kamp på liv og død i villmarken, hvor bare de tøffeste overlever. Dette er norsk, familievennlig lørdagsunderholdning, sosialt spill, og hvor deltakerne kan teste seg selv i forholdsvis trygt opplegg. Ønsker man mer fare, så kan jeg anbefale de to sesongene av realityserien Outlast på Netflix. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 23. september #136 Del Skrevet 23. september Carmen67 skrev (46 minutter siden): Jeg tror forskjellene generasjonene mellom er mer tydelige nå enn noen gang. Disse såkalte eldre (jeg syntes selv 40-åringer var eldre da jeg var i begynnelsen av 20-åra) har vært ute en vinternatt (bokstaveleg talt) og fungerer godt i det virkelige livet fordi de voks opp i en tid da man var ute i det ekte livet og i samhandling med andre. De drar fordelene fra begge verdener. Anny er et kroneksempel på hvordan egoet dominerer og det «å ikke få være seg selv» knuser selvtilliten helt fra begynnelsen av. Alder i seg selv er ikke relevant da hun og Simen nærmest er motstykker. Hengebroa dannet dynamikken i gruppa og ikke tilfeldig av Strix å kjøre dette løpet. Jeg er helt sikker på at de nærmest har profetert hvordan dette ender basert på castingen. Skulder ute av ledd skal være i ro over mange uker. Det surner nok fort videre når en ekstra sekk skal bæres av andre Dark horse så langt er Truls tror jeg. Hvem er Anny? Det at de "eldre" har mer erfaring på mange områder er greit nok. Men enkelte av dem virker å fullstendig mangle evnen til å høre på innspill fra de som er yngre. Her skal egne meninger trumfes gjennom uansett hva. Slikt synes jeg er utrolig respektløst. Enig angående Truls. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 23. september #137 Del Skrevet 23. september Skjønner ikke at dere orker igjen og igjen og igjen å se de der samme "kjendis" seriene på tv2 😄 Jeg så litt på et lite kvarter, trykkende på mobilen. Og farmen for 25 år på rad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 23. september #138 Del Skrevet 23. september Boetica skrev (5 timer siden): Jeg skjønner ikke hvordan Simen kan forsette når han ikke kan bære sekk på en stund. Er han ikke da det svakeste leddet? Tror han går ut tidlig. Så et klipp fra premieren der han nettopp har forstått at Sebastian ikke liker ham, og uttrykker at han ikke forstår hvorfor. Dette tilsier at de ikke tilbragte mange dagene sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 23. september #139 Del Skrevet 23. september Carmen67 skrev (1 time siden): Anny er et kroneksempel på hvordan egoet dominerer og det «å ikke få være seg selv» knuser selvtilliten helt fra begynnelsen av. Alder i seg selv er ikke relevant da hun og Simen nærmest er motstykker. Uenig. «Å ikke få være seg selv» er en forsiktig måte å si i fra på uten å rette kritikken direkte mot noen. Det var ikke den egentlige grunnen. Det er bare slik de unge i dag snakker. Jeg tolket situasjonen slik at kulturgjengen var stor og dominerende, samtidig som det var umulig for nykommerne å trenge inn eller bli inkludert. Anny ble møtt med uinteresse og hersketeknikker ala «lille du, trenger hjelp med åpenbarheter som å henge opp vått tøy». Hun ble undervurdert og utestengt. Det er veldig klipt å være outsider på en tur der de andre kjenner hverandre og atpåtil ser ned på deg og utestenger deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hasselnøtter Skrevet 23. september #140 Del Skrevet 23. september Artig hvordan en kvinne på 36 er gammel, mens menn på 32 og 33 er unge. Ellers er jeg overrasket over hvor usympatisk de oppfører seg på begge sider av "generasjonskløften". Sebastian kjenner jeg ikke til fra før, men hørte ham som gjest i podkasten til Tone Damli. En ganske navlebeskuende fyr tydeligvis. Men han var flink til å bære drikke i den siste episoden. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå