Gå til innhold

Psykologen min har filler og botox....så skal hun hjelpe meg med selvbildet/selvtillit..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvor går grensen? I yrker der man hjelper andre psykologer, leger, sykepleiere og andre yrker. Kan de farge håret? Kan de bruke sminke? Kan de ha hull i ørene og bruke ørepynt, smykker etc? Neglelakk? Tatoveringer? Barbere seg? Nappe øyenbrynene?  Fjerning av hår i sesen?

Hvor går grensen før man ifølge deg ikke er troverdig nok til å prøve å hjelpe andre? 

Anonymkode: c473e...b69

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men hvor går grensen? I yrker der man hjelper andre psykologer, leger, sykepleiere og andre yrker. Kan de farge håret? Kan de bruke sminke? Kan de ha hull i ørene og bruke ørepynt, smykker etc? Neglelakk? Tatoveringer? Barbere seg? Nappe øyenbrynene?  Fjerning av hår i sesen?

Hvor går grensen før man ifølge deg ikke er troverdig nok til å prøve å hjelpe andre? 

Hvordan kan du sammenligne dette med å ta en injeksjon med nervegift? Du er jo helt på jordet.

Anonymkode: fc902...fc8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men du ville vel ikke fikset på noe du er fornøyd med? 

Stor forskjell på å orke noe i dårlige perioder og å fikse på det..

Anonymkode: e943b...84e

Men det har liksom ikke noe med hva jeg orker å gjøre. Det er mer som at jeg i dårlige perioder tenker at jeg ser så stusselig ut at det ikke er noen vits i å prøve å bedre det, eller at jeg ikke fortjener nye klær, hudkrem, sminke osv. Og i gode perioder handler det nok mer om at jeg vil ta vare på meg selv, enn at jeg er misfornøyd med det jeg fikser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100 år eller? Folk må da få gjøre som de vil med kroppene sine. Vi lever i 2024, ikke på 1800-tallet! Det er like vanlig å ta botox i dag som da du tupperte håret ditt på 80-tallet. Gamle kjerringer likte sikkert ikke det heller på den tiden... 

Ser for meg en sur, gammel og snerpete kjerring som tar opp pekefingeren for alt man foretar seg. 

La det gå eller bytt psykolog. 

Anonymkode: d03da...8c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg faktisk lest før her inne, så trodde den hadde blitt tatt opp igjen.. men nei noen som kjeder seg og må opprette en ny tråd

Anonymkode: 611a4...f46

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 20.46):

Sminke, smykker, neglelakk, tatoveringer, alt dette kan ingen engang sammenlignes med botox, innsprøytninger osv. Det er så gigantisk forskjell på folk med og uten, synd de ikke ser det selv. Er en grunn til at mange ikke vil ansette folk med botox i yrker med høy utdanning. 

Anonymkode: 114e2...d92

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne tråden har jeg faktisk lest før her inne, så trodde den hadde blitt tatt opp igjen.. men nei noen som kjeder seg og må opprette en ny tråd

Anonymkode: 611a4...f46

Syns egentlig det er greit å ta opp falske tema så lenge de er aktuelle jeg.

Går selv til en 56 år gammel psykiater med tydelig en god del botox. Mistenkt det fra start, men var ikke sikker før nå i sommer egentlig, da hun ikke klarte å rynke panna naturlig og hadde ‘bekymringsutrykk uten bekymringsrynke’. Det så egentlig litt komisk ut.

Mest av alt ble det en ekkel påminnelse av hvor vanlig og akseptert det har blitt med botox. Og i stor grad filler (selv  om store andenebb er ut).

Jeg er enig med HI at det egentlig er en uting at våre forbilder innen sunn helse bruker giftstoffer i huden til tusenvis av kroner for å se yngre ut hver tredje måned.

Og om en psykolog/psykiater full av botox og  fillers (som faktisk er helt realistisk) så er det forståelig problematisk om klienten/pasientens hovedproblem er lavt selvbilde og selvtillit. At terapeuten liksom skal lære vedkommende og være fornøyd med seg selv som man er. Samtidig som terapeuten selv driver å jukser seg til et bedre selvbilde /selvtillit. Det er jo egentlig nokså både forvirrende og hyklerisk. Samme bør alle mødre med botox/fillers med døtre ha i bakhodet. Når jentene gråter over komplekser og dere sitter der stive i maska for å trøste og lære dem å sette pris på seg selv som man er..

Anonymkode: 36756...c4b

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 17.24):

Jeg har fillers og må innrømme at jeg er heldig og alltid ha hatt godt selvbilde og selvtillit. For meg er det prikken over en allerede sterk i, noe jeg unner meg selv (fordi jeg er verdt det). Mange ulike grunner til å fikse litt på utseende. Synes jeg så bra ut uten, synes jeg ser bra ut med. Viktig å ikke dømme boken av coveret.

Anonymkode: 221ec...2ed

Gulp dette innlegget bekrefter mange av stereotypene folk har om kvinner og menn som bruker botox. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er en grunn til at mange ikke vil ansette folk med botox i yrker med høy utdanning. 

Det er tull. Har du kilder på det?😅 Vil vel heller velge å påstå at 90% av alle høyt utdannede i gode jobber har botox. Men de som ikke har erfaring med det selv legger kun merke til de ekstreme tilfellene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er tull. Har du kilder på det?😅 Vil vel heller velge å påstå at 90% av alle høyt utdannede i gode jobber har botox. Men de som ikke har erfaring med det selv legger kun merke til de ekstreme tilfellene.

Er du høyt utdannet har du som oftest  bedre evne til kritisk tenkning. I et langt studieløp lærer enn å fordype seg i, analysere og diskutere div emner og se temaer fra flere perspektiv.

Kritisk tenkning henger igjen sammen med å kunne ta valg basert på egne tolkninger. Ikke være en sau i en saueflokk. Jo dårligere utdannet du er jo lettere lar du deg påvirke. 

Det er noe utrolig trist med et ansikt som et proppet så fullt at man ikke kan vise bekymring eller andre følelser. Det synes så godt. Kan godt overbevise dere selv om at ingen ser det men de fleste gjør det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 14.52):

Synes dette er litt rart.....så bildet av henne på nettsiden før jeg bestillte time. Men å møte henne i virkeligheten var ikke det samme, hun er i 40åra. Ser absolutt ikke bra ut resultatet av injeksjonene...

Første timen snakket vi jo om fokus på utseendet...godta meg selv som jeg er for eks.....det kommer fre henne.

Skal jeg ta dette alvorlig?

Neste gang hun tar opp fokus på utseende å at du skal godta deg selv. Spør om det hjelper på selvtilliten å ta botox? Ikke at du har tenkt å gjøre det. For det ser bare kunstig ut. Sier du.

Anonymkode: bd9a1...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 20.46):

Du glemte: kan de ha hull i tennene?

Anonymkode: bd9a1...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 14.52):

Synes dette er litt rart.....så bildet av henne på nettsiden før jeg bestillte time. Men å møte henne i virkeligheten var ikke det samme, hun er i 40åra. Ser absolutt ikke bra ut resultatet av injeksjonene...

Første timen snakket vi jo om fokus på utseendet...godta meg selv som jeg er for eks.....det kommer fre henne.

Skal jeg ta dette alvorlig?

Hadde ikke klart å jobbet med min egen selvtilitt om terapauten var full i botox og andre ting!

Blir jo akkurat som jeg fikk en psykolog slm var knapt 20år(akkurat ferdig utdannet), som har vokst opp god omsorg, godt hjem og aldri opplevd noe fælt, ikke kjent livet på kroppen som jeg. Vokst opp i ett helvete med mye greier. Var ikke mye hjelp å få.. Bare ja. mhm. ok. nei. ja. 

Altså seriøst..

Må ha noen år på baken og litt erfaring i dritt selv for å faktisk kunne hjelpe(ja jeg har prøvd mangen).

Anonymkode: 95293...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke klart å jobbet med min egen selvtilitt om terapauten var full i botox og andre ting!

Blir jo akkurat som jeg fikk en psykolog slm var knapt 20år(akkurat ferdig utdannet), som har vokst opp god omsorg, godt hjem og aldri opplevd noe fælt, ikke kjent livet på kroppen som jeg. Vokst opp i ett helvete med mye greier. Var ikke mye hjelp å få.. Bare ja. mhm. ok. nei. ja. 

Altså seriøst..

Må ha noen år på baken og litt erfaring i dritt selv for å faktisk kunne hjelpe(ja jeg har prøvd mangen).

Men med det sagt, så kan det være mulig hun du går til kan det hun holder på med. Kanskje hun selv har jobbet seg gjennom det og forstår deg. Ville ikke lagt all vekt på utseende men jeg forstår deg, blir litt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du høyt utdannet har du som oftest  bedre evne til kritisk tenkning. I et langt studieløp lærer enn å fordype seg i, analysere og diskutere div emner og se temaer fra flere perspektiv.

Kritisk tenkning henger igjen sammen med å kunne ta valg basert på egne tolkninger. Ikke være en sau i en saueflokk. Jo dårligere utdannet du er jo lettere lar du deg påvirke. 

Det er noe utrolig trist med et ansikt som et proppet så fullt at man ikke kan vise bekymring eller andre følelser. Det synes så godt. Kan godt overbevise dere selv om at ingen ser det men de fleste gjør det. 

🤣🤣 Du blir nok skuffet hvis du noen gang faktisk finner ut hvor mange med høy utdanning har botox.

Anonymkode: b9e7f...572

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan man ha botox o.l. og samtidig ha det bra med seg selv. Det er en overforenkling å tillegge henne dårlig selvfølelse kun på det grunnlaget. Her i Oslo er det massevis av psykologer som har gjort inngrep av de fleste slag, vi er alle en del av samme kultur og samfunn, også psykologer. Behøver ikke være noe galt med en selv om man føler seg penere med botox.

Anonymkode: ef58b...2de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 17.24):

Jeg har fillers og må innrømme at jeg er heldig og alltid ha hatt godt selvbilde og selvtillit. For meg er det prikken over en allerede sterk i, noe jeg unner meg selv (fordi jeg er verdt det). Mange ulike grunner til å fikse litt på utseende. Synes jeg så bra ut uten, synes jeg ser bra ut med. Viktig å ikke dømme boken av coveret.

Anonymkode: 221ec...2ed

Ok, du er verdt det, men siden du påpeker akkurat det så har du kanskje en tanke om hvem som ikke er verdt det?

Anonymkode: f709a...6d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (På 8.9.2024 den 20.40):

Bytt psykolog.

Det er allment kjent at mange av de som studerer psykologi, gjør dette pga egne utfordringer.

Det bør være like allment kjent at det selvfølgelig er 100% bullshit. Slike ting sies av folk som ikke kom inn på profesjonsstudiet i psykologi. Noe som selvfølgelig også er bullshit.

Anonymkode: f709a...6d4

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at man har dårlig selvbilde eller dårlig selvtillit dersom man endrer på utseendet. Ja, mange har det nok, men det må ikke være tilfellet. Det å ha godt selvbilde og god selvtillit handler om å ha troen på seg selv og være fornøyd med seg selv, uansett om man har et utseende man synes ser bra ut eller ikke. Du får ikke bedre selvbilde av å se bra ut eller dårligere selvbilde av å se stygg ut. Et bra selvbilde er et stabilt selvbilde, det påvirkes ikke av det ytre. 

Derfor kan man ta hull i ørene, piercing, tatoveringer, farge håret, botox, gå i dristige antrekk osv. uten å ha dårlig selvtillit eller selvbilde. Man gjør det fordi man syns det er fint. På samme måte som jeg kjøper blomster for å pynte hjemme eller pynter meg med klær jeg syns er fine og bruker smykker. Jeg har ikke noe dårligere selvbilde dersom jeg går i joggebukse (det gjør jeg jo også innimellom), men det gir en behagelig følelse å pynte litt. Selv om det ikke endrer mitt forhold til meg selv. 

Anonymkode: 95228...fa8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...