Gå til innhold

Psykologen min har filler og botox....så skal hun hjelpe meg med selvbildet/selvtillit..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er litt rart.....så bildet av henne på nettsiden før jeg bestillte time. Men å møte henne i virkeligheten var ikke det samme, hun er i 40åra. Ser absolutt ikke bra ut resultatet av injeksjonene...

Første timen snakket vi jo om fokus på utseendet...godta meg selv som jeg er for eks.....det kommer fre henne.

Skal jeg ta dette alvorlig?

Anonymkode: fc902...fc8

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ja, denne tråden igjen... Historien din er mindre troverdig enn psykologen, for å si det sånn. Tror neppe du har vært hos psykolog noen gang, vet hva selvbilde/selvtillit er eller hvordan det bygges. (Hint, det går ikke på tilbakemeldinger fra andre på utseende...) Uansett blir ikke budskapet mer eller mindre sant om psykologen er glatt eller rynkete i ansiktet.

Anonymkode: 6f059...389

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes dette er litt rart.....så bildet av henne på nettsiden før jeg bestillte time. Men å møte henne i virkeligheten var ikke det samme, hun er i 40åra. Ser absolutt ikke bra ut resultatet av injeksjonene...

Første timen snakket vi jo om fokus på utseendet...godta meg selv som jeg er for eks.....det kommer fre henne.

Skal jeg ta dette alvorlig?

Anonymkode: fc902...fc8

Spørsmålet er hvor alvorlig man skal ta disse j gjentagende trådene om akkurat det samme.

Anonymkode: d6fd6...1dd

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt veldig nyskjerrig og bedt henne utdype. Vet ikke om jeg hadde klart å holde maska da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykologer er jo bare vanlige folk, og mange vanlige folk tar fillers og botox. 

Men jeg er egentlig helt enig. Jeg hadde ikke klart å ta henne seriøst. Det er som yogalærere med silikon. Budskapet er at alle er like gode, like mye verdt og at det er det indre som teller. Så går de liksom rundt med et skilt i panna på at de ikke lever som de lærer. At verdiene de forsøker å gi ikke stikker så dypt hos dem selv. Jeg hadde faktisk ikke klart å gå hos en sånn psykolog. 

Anonymkode: d8bbb...1d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla blabla🙄

Anonymkode: ea2bf...30e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (13 minutter siden):

Hadde blitt veldig nyskjerrig og bedt henne utdype. Vet ikke om jeg hadde klart å holde maska da. 

Hun ville forklart deg at å bygge selvtillit og selvbilde ikke har noe med utseende å gjøre... I og med at det er fakta.

Anonymkode: 6f059...389

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun ville forklart deg at å bygge selvtillit og selvbilde ikke har noe med utseende å gjøre... I og med at det er fakta.

Anonymkode: 6f059...389

I noen tilfeller så stemmer jo ikke det. 🤔  Men jeg vet absolutt at man kan ha god selvtillit uten å fikse på kroppen.  Men tenker jo også at det går an å få god selvtillit av å endre på utseende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis er sånn at fillers osv.  bety at en har dårlig selvfølelse. Vi gjør jo alle noe for å "fikse" oss, med sminke, klær, hårsveis osv. For noen er fillers kanskje like normalt som dette? 

Og for min del er det faktisk sånn at jeg legger mer vekt på utseende jo bedre selvfølelsen er. I dårlige perioder, er det akkurat som jeg ikke føler meg verdig til å bruke tid, energi og penger på sånt, mens når jeg føler meg bedre, gidder og orker jeg å legge mer vekt på sånt. 

Jeg ville i alle fall gitt psykologen en sjanse :) 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fillers og må innrømme at jeg er heldig og alltid ha hatt godt selvbilde og selvtillit. For meg er det prikken over en allerede sterk i, noe jeg unner meg selv (fordi jeg er verdt det). Mange ulike grunner til å fikse litt på utseende. Synes jeg så bra ut uten, synes jeg ser bra ut med. Viktig å ikke dømme boken av coveret.

Anonymkode: 221ec...2ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er like mye verdt ja.....

Anonymkode: ae846...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har fillers og må innrømme at jeg er heldig og alltid ha hatt godt selvbilde og selvtillit. For meg er det prikken over en allerede sterk i, noe jeg unner meg selv (fordi jeg er verdt det). Mange ulike grunner til å fikse litt på utseende. Synes jeg så bra ut uten, synes jeg ser bra ut med. Viktig å ikke dømme boken av coveret.

Anonymkode: 221ec...2ed

Mange ulike grunner til å fikse litt på utseende skriver du, kan du dele hva som er grunnen din, siden du synes du ser bra ut uten? 

Anonymkode: a8701...3c0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helsesykepleier på tenåringens skole fjeset fullt av botox. Samtidig bruker hun arbeidsdagene til å snakke med tenåringsjenter med dårlig selvbilde..

Den kvinnelige fastlegen min har forresten også gått bananas med botox og fillers. Så det sist jeg var der. Ble litt skuffet.

Anonymkode: 77655...ccf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fillers og må innrømme at jeg er heldig og alltid ha hatt godt selvbilde og selvtillit. For meg er det prikken over en allerede sterk i, noe jeg unner meg selv (fordi jeg er verdt det). Mange ulike grunner til å fikse litt på utseende. Synes jeg så bra ut uten, synes jeg ser bra ut med. Viktig å ikke dømme boken av coveret.

Anonymkode: 221ec...2ed

For en løgn du lever på, du betaler også penger for dette...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Her har helsesykepleier på tenåringens skole fjeset fullt av botox. Samtidig bruker hun arbeidsdagene til å snakke med tenåringsjenter med dårlig selvbilde..

Den kvinnelige fastlegen min har forresten også gått bananas med botox og fillers. Så det sist jeg var der. Ble litt skuffet.

Anonymkode: 77655...ccf

Tragisk, klarer ikke ta slike mennesker seriøst.

Anonymkode: fc902...fc8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Viktig å ikke dømme boken av coveret.

Du mener kanskje coveret på boken. 💁‍♂️ 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes dette er litt rart.....så bildet av henne på nettsiden før jeg bestillte time. Men å møte henne i virkeligheten var ikke det samme, hun er i 40åra. Ser absolutt ikke bra ut resultatet av injeksjonene...

Første timen snakket vi jo om fokus på utseendet...godta meg selv som jeg er for eks.....det kommer fre henne.

Skal jeg ta dette alvorlig?

Anonymkode: fc902...fc8

Bytt psykolog.

Det er allment kjent at mange av de som studerer psykologi, gjør dette pga egne utfordringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes dette er litt rart.....så bildet av henne på nettsiden før jeg bestillte time. Men å møte henne i virkeligheten var ikke det samme, hun er i 40åra. Ser absolutt ikke bra ut resultatet av injeksjonene...

Første timen snakket vi jo om fokus på utseendet...godta meg selv som jeg er for eks.....det kommer fre henne.

Skal jeg ta dette alvorlig?

Anonymkode: fc902...fc8

Jeg ville byttet.

Selvfølgelig kan man ikke lære å akseptere seg selv for den man er av noen som tydeligvis ikke har lært seg det sjøl 🫣

Anonymkode: e943b...84e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke nødvendigvis er sånn at fillers osv.  bety at en har dårlig selvfølelse. Vi gjør jo alle noe for å "fikse" oss, med sminke, klær, hårsveis osv. For noen er fillers kanskje like normalt som dette? 

Og for min del er det faktisk sånn at jeg legger mer vekt på utseende jo bedre selvfølelsen er. I dårlige perioder, er det akkurat som jeg ikke føler meg verdig til å bruke tid, energi og penger på sånt, mens når jeg føler meg bedre, gidder og orker jeg å legge mer vekt på sånt. 

Jeg ville i alle fall gitt psykologen en sjanse :) 

Men du ville vel ikke fikset på noe du er fornøyd med? 

Stor forskjell på å orke noe i dårlige perioder og å fikse på det..

Anonymkode: e943b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...