Gjest goodbeforelong Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Har lest noen tråder her inne der han eller hun tildels eller helt har sluttet å ha sex med sin partner. Er det da rimelig å forlange at den partneren ikke kan ha sex med andre? Jeg synes for min del at et slikt krav er som et overgrep.. Hva sier Norge? 😅
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 Hvis man er misfornøyd med et sexløst forhold tenker jeg man enten bør snakke med partner om å åpne forholdet, eller gå. Ikke gjøre det bak ryggen til vedkommende. Anonymkode: 87cff...e4d 13 13
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 Det er sånn man blir enige seg imellom. Anonymkode: b2142...158 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Skrevet 8. september 2024 Jeg sier at den som er i situasjonen og mener det du skriver får ha ryggrad nok til å stå for det ovenfor partneren. Har man ikke det så vet man at man tar feil. Anonymkode: 2b96a...a26 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis man er misfornøyd med et sexløst forhold tenker jeg man enten bør snakke med partner om å åpne forholdet, eller gå. Ikke gjøre det bak ryggen til vedkommende. Anonymkode: 87cff...e4d Enig. Det er helt greit med et åpent forhold, så lenge begge synes det er greit. Og hvis man selv ikke ønsker å ha sex med en partner som virkelig ønsker det, og heller ikke ønsker å gjøre det slutt, synes jeg faktisk man må akseptere at partner skal «få lov» til å ha sex med andre. Anonymkode: 28459...b84 3
Meowmere Skrevet 8. september 2024 #6 Skrevet 8. september 2024 goodbeforelong skrev (12 minutter siden): Har lest noen tråder her inne der han eller hun tildels eller helt har sluttet å ha sex med sin partner. Er det da rimelig å forlange at den partneren ikke kan ha sex med andre? Jeg synes for min del at et slikt krav er som et overgrep.. Hva sier Norge? 😅 Man kan avslutte forholdet 3
Gjest goodbeforelong Skrevet 8. september 2024 #7 Skrevet 8. september 2024 Helt rett. Men her gjaldt vel refleksjonen rundt de par som lever sammen 😊
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Skrevet 8. september 2024 Sånt blir folk enige i seg i mellom. De jeg kjenner til som velger å holde sammen mens barna bor hjemme, men ikke har sex med hverandre og har med andre - de har helt gitt opp. Der er det ikke snakk om at de noen gang finner sammen igjen. De som fremdeles har håp om at ting skal endre seg har naturlig nok ikke sex med andre da ( av de jeg kjenner. Fullt klar over at noen i verden har åpne forhold). Anonymkode: ba034...261 1
no shame Skrevet 8. september 2024 #9 Skrevet 8. september 2024 goodbeforelong skrev (15 minutter siden): Har lest noen tråder her inne der han eller hun tildels eller helt har sluttet å ha sex med sin partner. Er det da rimelig å forlange at den partneren ikke kan ha sex med andre? Jeg synes for min del at et slikt krav er som et overgrep.. Hva sier Norge? 😅 Den andre part står jo fritt til å avslutte når som helst. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Skrevet 8. september 2024 Det finnes utallige grunner til at sexlivet dabber av i forhold... Anonymkode: b65fc...0ab
Trolltunge Skrevet 8. september 2024 #11 Skrevet 8. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis man er misfornøyd med et sexløst forhold tenker jeg man enten bør snakke med partner om å åpne forholdet, eller gå. Ikke gjøre det bak ryggen til vedkommende. Anonymkode: 87cff...e4d Dette. Dessuten bør man være voksen nok til å forstå at livet er dynamiske, og at perioder kan det være lite overskudd til sex, samt også skjønne at for å beholde et vedvarende godt sexliv må man forvalte relasjon, samliv og sexliv godt. Trist mange som ødelegger grunnlag for å få et godt sexliv igjen etter en travel og slitsom periode ved å ha taklet situasjonen så dårlig at det gir vonde sår i relasjon og forholdet til det seksuelle. Min sexlyst har gått helt i kjelleren 3-4 ganger i løpet av vårt forhold. Min partner taklet det klokt og godt, så da utfordringer som førte til dette ble ryddet bort var det ikke etablert noe sperrer og ugreit som gjorde det vanskelig å få alt i gang igjen. Endret 8. september 2024 av Trolltunge 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #12 Skrevet 8. september 2024 goodbeforelong skrev (33 minutter siden): Har lest noen tråder her inne der han eller hun tildels eller helt har sluttet å ha sex med sin partner. Er det da rimelig å forlange at den partneren ikke kan ha sex med andre? Jeg synes for min del at et slikt krav er som et overgrep.. Hva sier Norge? 😅 En står fritt til å forlate forholdet, be om å få råd/parterapi, evt erklære at man fra nå av har sex med andre. Man står ikke fritt til å lyve og ha sex bak noens rygg. Det gjelder forsåvidt for de fleste områder. Anonymkode: daeb9...d54 3 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #13 Skrevet 8. september 2024 En har også "påtvunget partnerensomhet", der deler/ alt om partnerstøtte og emosjonell nærhet har forsvunnet. Da kan en såklart spørre seg; har en rett til å gå ut å finne partnerstøtte og nærhet hos noen andre? Anonymkode: daeb9...d54 5
Flintis Skrevet 8. september 2024 #14 Skrevet 8. september 2024 goodbeforelong skrev (40 minutter siden): Har lest noen tråder her inne der han eller hun tildels eller helt har sluttet å ha sex med sin partner. Er det da rimelig å forlange at den partneren ikke kan ha sex med andre? Jeg synes for min del at et slikt krav er som et overgrep.. Hva sier Norge? 😅 Overgrep er det ikke. Det er rimelig å ta en prat om det, gjerne før den som har mistet lysten er utro og da ser på mulighetene innen forholdet om det skal åpnes eller avsluttes. Dette vil jo spare begge for frustrasjoner ved mas og manglende sex. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #15 Skrevet 8. september 2024 goodbeforelong skrev (34 minutter siden): Helt rett. Men her gjaldt vel refleksjonen rundt de par som lever sammen 😊 Sex er ikke noe man har krav på selv om man er i et forhold. Med mindre ikke annet er avtalt, er monogami å forvente ja. Nå er det full avtalefrihet i Norge, så om begge parter sier ja kan man se etter sex utenfor forholdet. Om man ikke blir enige, er det alltid et alternativ å avslutte forholdet. Anonymkode: a2912...10d 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #16 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg sier at den som er i situasjonen og mener det du skriver får ha ryggrad nok til å stå for det ovenfor partneren. Har man ikke det så vet man at man tar feil. Anonymkode: 2b96a...a26 Lant ifra. Den nektende part setter bare en ny standard ved å nekte dex. Dette må de bsre innse først som sist Anonymkode: 17363...65c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #17 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lant ifra. Den nektende part setter bare en ny standard ved å nekte dex. Dette må de bsre innse først som sist Anonymkode: 17363...65c Sex, ikke dex. Anonymkode: 17363...65c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #18 Skrevet 8. september 2024 Trolltunge skrev (19 minutter siden): Dette. Dessuten bør man være voksen nok til å forstå at livet er dynamiske, og at perioder kan det være lite overskudd til sex, samt også skjønne at for å beholde et vedvarende godt sexliv må man forvalte relasjon, samliv og sexliv godt. Trist mange som ødelegger grunnlag for å få et godt sexliv igjen etter en travel og slitsom periode ved å ha taklet situasjonen så dårlig at det gir vonde sår i relasjon og forholdet til det seksuelle. Min sexlyst har gått helt i kjelleren 3-4 ganger i løpet av vårt forhold. Min partner taklet det klokt og godt, så da utfordringer som førte til dette ble ryddet bort var det ikke etablert noe sperrer og ugreit som gjorde det vanskelig å få alt i gang igjen. Hva hindret deg selv i å takle det like klokt og kanskje før, slik at partner ikke må være synsk og forstå alt selv...? Anonymkode: 17363...65c
Irak Skrevet 8. september 2024 #19 Skrevet 8. september 2024 goodbeforelong skrev (56 minutter siden): Har lest noen tråder her inne der han eller hun tildels eller helt har sluttet å ha sex med sin partner. Er det da rimelig å forlange at den partneren ikke kan ha sex med andre? Jeg synes for min del at et slikt krav er som et overgrep.. Hva sier Norge? 😅 Hvis man må spørre hele Norge om dette så har man et problem vil jeg påstå... Tenker at hver og en for stå for sine handlinger, og leve deretter.... Enten man gjør slik eller slik... Man må kjenne seg selv, og være tro mot seg selv. Ellers går det galt, og da hjelper det ikke hva "Norge" mener....
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #20 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lant ifra. Den nektende part setter bare en ny standard ved å nekte dex. Dette må de bsre innse først som sist Anonymkode: 17363...65c Skal man ha sex mot sin vilje mener du? Og om man ikke har lyst må man akseptere at partner går ut og har sex med andre uten å prate om det? Anonymkode: 87cff...e4d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå