AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Har da i hele 8 år (!) ikke visst at goretex ikke tåler høy temp. Har alltid brukt skotørker, det er jo helt genialt. Men det tåler altså ikke skoene??? Gir mening, for syns alltid jeg har slitt med at skoene ikke forblir vanntette utover vinteren. Leser tips om å putte avispapir (!) i skoene, men seriøst det orker jeg da ikke holde på med hver dag. Hva gjør dere andre med skoene for å få de tørre? Anonymkode: d3b36...da0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har da i hele 8 år (!) ikke visst at goretex ikke tåler høy temp. Har alltid brukt skotørker, det er jo helt genialt. Men det tåler altså ikke skoene??? Gir mening, for syns alltid jeg har slitt med at skoene ikke forblir vanntette utover vinteren. Leser tips om å putte avispapir (!) i skoene, men seriøst det orker jeg da ikke holde på med hver dag. Hva gjør dere andre med skoene for å få de tørre? Anonymkode: d3b36...da0 Impregnerer du skoene med Gore tex? Anonymkode: 54925...41d
Arkana Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 Man kan fint tørke gore tex-sko i skotørker, bare ikke bruk de høyeste temperaturene (lurt å ha en skotørker med temperaturregulering og ikke en som bare har på eller av). Vi har brukt skotørker i alle år og har aldri hatt noe problem med at sko ikke lenger er vanntette. Vi impregnerer dem, ikke fordi det er nødvendig for at de skal være vanntette, men fordi det beskytter bedre mot skit og flekker. Det er naturlig at overflatebeskyttelsen på slike sko blir dårligere med tiden så det vil uansett være lurt å impregnere når du ser de begynner å bli litt slitte. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Impregnerer du skoene med Gore tex? Anonymkode: 54925...41d Jeg pleier å gjøre det når de er nye, men er vel kanskje ikke så flinke til å gjøre det utover vinteren. Anonymkode: d3b36...da0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Skrevet 8. september 2024 Arkana skrev (25 minutter siden): Man kan fint tørke gore tex-sko i skotørker, bare ikke bruk de høyeste temperaturene (lurt å ha en skotørker med temperaturregulering og ikke en som bare har på eller av). Vi har brukt skotørker i alle år og har aldri hatt noe problem med at sko ikke lenger er vanntette. Vi impregnerer dem, ikke fordi det er nødvendig for at de skal være vanntette, men fordi det beskytter bedre mot skit og flekker. Det er naturlig at overflatebeskyttelsen på slike sko blir dårligere med tiden så det vil uansett være lurt å impregnere når du ser de begynner å bli litt slitte. Ok, takk for tips der. Tror vår bare har på og av. Får se etter en ny med tempregulering! Anonymkode: d3b36...da0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Skrevet 8. september 2024 Hvis du har varmekabler på gulv et sted kan du sette dem der. Det er ikke så intens varme og skoene tåler det bedre. Støvler bør også tørkes på den måten. Anonymkode: 1f5a5...a08
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Skrevet 8. september 2024 Sett de på badegulvet. Men om du blir våt i skoene ville jeg reklamert. Eller er du å vasser i søledammer Anonymkode: bc560...e12
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sett de på badegulvet. Men om du blir våt i skoene ville jeg reklamert. Eller er du å vasser i søledammer Anonymkode: bc560...e12 Tråden ligger under «barn og familie», så jeg vil jo anta at det er snakk om sko til barn, som er ekstremt gode på å bli våte uansett hva man kler på dem. Anonymkode: c7e6d...77a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sett de på badegulvet. Men om du blir våt i skoene ville jeg reklamert. Eller er du å vasser i søledammer Anonymkode: bc560...e12 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tråden ligger under «barn og familie», så jeg vil jo anta at det er snakk om sko til barn, som er ekstremt gode på å bli våte uansett hva man kler på dem. Anonymkode: c7e6d...77a Haha ja det er selvsagt barnet mitt som blir våt. Anonymkode: d3b36...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå