AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Del Skrevet 8. september 2024 Min mann har mage&tarm sykdom og klarer ikke å ta opp tilstrekkelig med jern fra maten med normalt kosthold. Jerntilskudd tåler han så dårlig at han nesten må bli hjemme fra jobb om han tar det, selv om han jobber på kontor. Greia er at han ikke fikk dette i sitt hjemland, og det er antagelig fordi de ofte bruker jernpanner og gryter når de lager mat. Vi vil helst ikke ha det fordi det er så tungt. Men så kom jeg over denne, og tenkte det hadde vært genialt! Er det noen som har en slik? Hvor kjøpte dere den? Jeg har ikke lyst til å kjøpe fra "hvorsomhelst" mtp. at det faktisk skal oppi maten... Jeg har vært å spurt på diverse kjøkkenutstyr-butikker men de vet ikke hva det er jeg mener😅 Anonymkode: 3c691...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Del Skrevet 8. september 2024 Har kun sett de der på tiktok jeg og hadde nok ikke våget å bruke det selv om de ikke selges i Norge og jeg har ikke funnet de noe sted her. Vil tro de fleste hadde reklamert med denne fisken om de hadde den for vi er jo en del med jernmangel. Anonymkode: 0ca9b...6dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Del Skrevet 8. september 2024 Hva med ildfast form i jern og lage en del mat i ovnen? Hva med å spise mer animalsk? Hem-jern får du bare fra animalsk og det er mye bedre enn ikke-hemjern. Hva med å spise litt innmat? Innmat er supermat og har enorme mengder næringsstoffer. Hva med å kutte ned på matvarer som hemmer opptak av jern? Som te, kaffe, vin, cola, sjokolade, spinat, korn, belgfrukter og nøtter. Anonymkode: 9b2f1...9fb 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med ildfast form i jern og lage en del mat i ovnen? Hva med å spise mer animalsk? Hem-jern får du bare fra animalsk og det er mye bedre enn ikke-hemjern. Hva med å spise litt innmat? Innmat er supermat og har enorme mengder næringsstoffer. Hva med å kutte ned på matvarer som hemmer opptak av jern? Som te, kaffe, vin, cola, sjokolade, spinat, korn, belgfrukter og nøtter. Anonymkode: 9b2f1...9fb Hva må bare svare på det trådstarter faktisk spørre om? Anonymkode: 3c5bf...0df 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min mann har mage&tarm sykdom og klarer ikke å ta opp tilstrekkelig med jern fra maten med normalt kosthold. Jerntilskudd tåler han så dårlig at han nesten må bli hjemme fra jobb om han tar det, selv om han jobber på kontor. Greia er at han ikke fikk dette i sitt hjemland, og det er antagelig fordi de ofte bruker jernpanner og gryter når de lager mat. Vi vil helst ikke ha det fordi det er så tungt. Men så kom jeg over denne, og tenkte det hadde vært genialt! Er det noen som har en slik? Hvor kjøpte dere den? Jeg har ikke lyst til å kjøpe fra "hvorsomhelst" mtp. at det faktisk skal oppi maten... Jeg har vært å spurt på diverse kjøkkenutstyr-butikker men de vet ikke hva det er jeg mener😅 Anonymkode: 3c691...09a Her i huset har vi kjøpt denne og er veldig fornøyd😊 https://www.amazon.com/Lucky-Iron-Leaf-Natural-Source/dp/B083V7RCLC/ref=mp_s_a_1_1_sspa?crid=1FJW5MK2CLPMN&dib=eyJ2IjoiMSJ9.Q472_TwKOVLsHtoYlE_5u1DNTiXpeB37OOVZHD20n95iX2hLYBfypiIDKOwyDNEJBjMokakXf8GGUNrj1Hb7q9dpXwM4rFBwQe7fSE3Jt1ImqhkpohpJTLKvGVdJr8M8eDBEOSJTXJCmwXFLRuaBmsPiWgwuf-klDWJF8ML4AxKkP6ag1Nlgv2pHCusb7M95aBAloDm1AbFHRwZPgtrm2w.fjitNajY3kNeJ8n13jT6S-C0F8LONGPNV4GCqxD4dvs&dib_tag=se&keywords=iron+fish&qid=1725826128&sprefix=iorn+%2Caps%2C218&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1 Anonymkode: 3c5bf...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva må bare svare på det trådstarter faktisk spørre om? Anonymkode: 3c5bf...0df Ja, kanskje du skal ta ditt eget råd? Du har vært den eneste i tråden (før mitt svar på din avsporing) som ikke har svart på det trådstarter spør om. Trådstarter sin partner trenger å få i seg mer jern. Siden TS ikke fikk tak i jernfisken, så er kanskje mine andre råd hjelpsomme. Anonymkode: 9b2f1...9fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har kun sett de der på tiktok jeg og hadde nok ikke våget å bruke det selv om de ikke selges i Norge og jeg har ikke funnet de noe sted her. Vil tro de fleste hadde reklamert med denne fisken om de hadde den for vi er jo en del med jernmangel. Anonymkode: 0ca9b...6dd Nei, det er akkurat det ikke jeg heller tør, men jeg finner de ikke noe sted i Norge, hverken på nett eller i butikk:\ AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med ildfast form i jern og lage en del mat i ovnen? Hva med å spise mer animalsk? Hem-jern får du bare fra animalsk og det er mye bedre enn ikke-hemjern. Hva med å spise litt innmat? Innmat er supermat og har enorme mengder næringsstoffer. Hva med å kutte ned på matvarer som hemmer opptak av jern? Som te, kaffe, vin, cola, sjokolade, spinat, korn, belgfrukter og nøtter. Anonymkode: 9b2f1...9fb Vi har alt forsøkt alt av konvensjonelle kostholdsråd i samråd med lege, vi har vært til ernæringsfysiolog, offentlig og privat, men det er ikke tilstrekkelig. Tilskudd funker men han blir jo så dårlig av dem at de påvirker jobb og privatliv. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Her i huset har vi kjøpt denne og er veldig fornøyd😊 https://www.amazon.com/Lucky-Iron-Leaf-Natural-Source/dp/B083V7RCLC/ref=mp_s_a_1_1_sspa?crid=1FJW5MK2CLPMN&dib=eyJ2IjoiMSJ9.Q472_TwKOVLsHtoYlE_5u1DNTiXpeB37OOVZHD20n95iX2hLYBfypiIDKOwyDNEJBjMokakXf8GGUNrj1Hb7q9dpXwM4rFBwQe7fSE3Jt1ImqhkpohpJTLKvGVdJr8M8eDBEOSJTXJCmwXFLRuaBmsPiWgwuf-klDWJF8ML4AxKkP6ag1Nlgv2pHCusb7M95aBAloDm1AbFHRwZPgtrm2w.fjitNajY3kNeJ8n13jT6S-C0F8LONGPNV4GCqxD4dvs&dib_tag=se&keywords=iron+fish&qid=1725826128&sprefix=iorn+%2Caps%2C218&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1 Anonymkode: 3c5bf...0df Dette er den samme som jeg tenker på, bare formet som et løv i stedet for en fisk:) Dere har ikke opplevd noen negative effekter av den? Merker dere noe til at den setter smak på ting? Er litt redd for å bestille noe sånt fra utlandet når det skal oppi mat. Anonymkode: 3c691...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Del Skrevet 8. september 2024 Vi har den, funker fint her, fikk den av en venninne som bor i USA. ☺️ Anonymkode: 52176...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har den, funker fint her, fikk den av en venninne som bor i USA. ☺️ Anonymkode: 52176...57c Kjekt!:D Har en brevvenn i USA, men vet ikke helt om jeg vil bestille fra USA heller helt ærlig😅 Men jeg ser at de har tekanner i støpejern. Min mann elsker egentlig te, men drikker jo lite av det siden det kan påvirke opptaket. Lurer på om en sånn investering kanskje bare kansellerer hverandre ut. Men på en annen side, i hjemlandet hans lager de jo mat i jernpanner/kasseroller, og drikker te i bøtter og spann, og han hadde ikke jernmangel da han bodde der. Anonymkode: 3c691...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, kanskje du skal ta ditt eget råd? Du har vært den eneste i tråden (før mitt svar på din avsporing) som ikke har svart på det trådstarter spør om. Trådstarter sin partner trenger å få i seg mer jern. Siden TS ikke fikk tak i jernfisken, så er kanskje mine andre råd hjelpsomme. Anonymkode: 9b2f1...9fb Oi så pinlig. Du prøver å være stor i kjeften, men om du hadde lært deg hvordan du skal lese ab koder så ville du sett at jeg har gitt ts svar på det hun lurte på 😉 Anonymkode: 3c5bf...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, det er akkurat det ikke jeg heller tør, men jeg finner de ikke noe sted i Norge, hverken på nett eller i butikk:\ Vi har alt forsøkt alt av konvensjonelle kostholdsråd i samråd med lege, vi har vært til ernæringsfysiolog, offentlig og privat, men det er ikke tilstrekkelig. Tilskudd funker men han blir jo så dårlig av dem at de påvirker jobb og privatliv. Dette er den samme som jeg tenker på, bare formet som et løv i stedet for en fisk:) Dere har ikke opplevd noen negative effekter av den? Merker dere noe til at den setter smak på ting? Er litt redd for å bestille noe sånt fra utlandet når det skal oppi mat. Anonymkode: 3c691...09a Ingen negative erfaringer og nei den setter ikke smak på noe annet. Jeg kan godt skjønne at man automatisk kan bli litt skeptisk til bestille noe fra utlandet som man skal putte i maten og det er derfor derfor vi har kjøpt originalproduktet, for det finnes mange kopier og få kjøpt. Anonymkode: 3c5bf...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ingen negative erfaringer og nei den setter ikke smak på noe annet. Jeg kan godt skjønne at man automatisk kan bli litt skeptisk til bestille noe fra utlandet som man skal putte i maten og det er derfor derfor vi har kjøpt originalproduktet, for det finnes mange kopier og få kjøpt. Anonymkode: 3c5bf...0df Vet du hvor venninnen din kjøpte den? For jeg tror jeg har funnet originalen, men er ikke sikker. Anonymkode: 3c691...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #13 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du hvor venninnen din kjøpte den? For jeg tror jeg har funnet originalen, men er ikke sikker. Anonymkode: 3c691...09a Nå tror jeg du siterer feil bruker, men den linken jeg la ved er originalen. Originalen heter lucky iron. Og om du går inn på denne hjemmesiden så vil du se hvilke produkter som er original https://luckyironlife.com/collections/all Anonymkode: 3c5bf...0df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #14 Del Skrevet 9. september 2024 En jernpanne og en jerngryte bør alle husholdninger ha, i alle fall hvor man tilbereder kjøtt. De varer i generasjoner hvis man steller dem riktig. Jeg er enig i at de kanskje er for tunge til daglig bruk, men bruk dem til helgemiddagene! Det gjør jeg og jeg er en meget svak dame på 50 med null muskler og overarmer så tynne at det jevnlig blir påpekt. Jeg klarer å håndtere dem til f.eks biff og kjøttgryter. Det samme gjelder mine svake og skrøpelige foreldre på over 80. Kjøp en jerngryte og en jernpanne og venn dere til å bruke dem. Sååååå tungt er det ikke. Anonymkode: 68fa1...b32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #15 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 19.59): Nå tror jeg du siterer feil bruker, men den linken jeg la ved er originalen. Originalen heter lucky iron. Og om du går inn på denne hjemmesiden så vil du se hvilke produkter som er original https://luckyironlife.com/collections/all Anonymkode: 3c5bf...0df Tusen takk! AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 20.10): En jernpanne og en jerngryte bør alle husholdninger ha, i alle fall hvor man tilbereder kjøtt. De varer i generasjoner hvis man steller dem riktig. Jeg er enig i at de kanskje er for tunge til daglig bruk, men bruk dem til helgemiddagene! Det gjør jeg og jeg er en meget svak dame på 50 med null muskler og overarmer så tynne at det jevnlig blir påpekt. Jeg klarer å håndtere dem til f.eks biff og kjøttgryter. Det samme gjelder mine svake og skrøpelige foreldre på over 80. Kjøp en jerngryte og en jernpanne og venn dere til å bruke dem. Sååååå tungt er det ikke. Anonymkode: 68fa1...b32 Vokste opp med tunge jernpanner, og tenkte det skal jeg aldri ha selv. Og jeg har jo holdt mitt jernnivå greit så lenge jeg passer på kostholdet. Men så fikk jeg jo denne mannen med IBS da 😄 Om ikke denne fisken over her funker, så blir det nok en jernppanne eller kasserolle. Evt. begge deler. Anonymkode: 3c691...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå