Marye Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Fikk regning på nesten 200.000kr for legging av gulv og montering av kjøkken. Gulvet var fjernet og kjøkkenet demontert på forhånd. nå sier venninna mi at jeg er svindlet. Han sender ikke kvitteringer og dokumentasjon hun sier jeg burde anmelde han. er det noe vits?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 Hva var avtalt? Var det fastpris eller timepris? Dersom dere avtalte timepris; Brukte håndtverkeren alle timene du har blitt fakturert for? Andre utlegg skal du ha underbilag på. Anonymkode: d4727...428 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 Sjekk med innboforsikringen om du har rettshjelp. Jeg får hjelp av advokat i tilfeller med håndverkere om jeg trenger det. Da kan du la vedkommende ta saken. Kravet er at det må foreligge en tvistesak. Det eneste du trenger å gjøre er å bestride fakturaen, så har du en tvist. Det er som regel en egenandel opp til max 20 000 kr. Men det er uansett billigere enn å betale 100 000 kr mer enn du må. Anonymkode: 6dc8f...3ff
Marye Skrevet 8. september 2024 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2024 Fakturaen er allerede betalt, så er vel ikke noe vits i å anmelde?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Skrevet 8. september 2024 Til neste gang, man avtaler ca pris på forhånd. Anonymkode: df3b3...e21
Marye Skrevet 8. september 2024 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til neste gang, man avtaler ca pris på forhånd. Anonymkode: df3b3...e21 Ja har lært den harde måten
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Skrevet 8. september 2024 Marye skrev (Akkurat nå): Ja har lært den harde måten Hvor mange timer har han brukt på jobben? Anonymkode: df3b3...e21
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Skrevet 8. september 2024 Du kan bestride kravet selv om det allerede er betalt. Anonymkode: 1d761...c98
Brunello Skrevet 8. september 2024 #9 Skrevet 8. september 2024 (endret) Marye skrev (19 minutter siden): Fikk regning på nesten 200.000kr for legging av gulv og montering av kjøkken. Gulvet var fjernet og kjøkkenet demontert på forhånd. nå sier venninna mi at jeg er svindlet. Han sender ikke kvitteringer og dokumentasjon hun sier jeg burde anmelde han. er det noe vits? Hvor stor jobb? Det koster ca. 350,- pr kvadratmeter å få lagt gulv. Et kjøkken av litt størrelse kan fort ta tre-fem dager å sette opp. I tillegg rørlegger og elektriker. Endret 8. september 2024 av Brunello
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Skrevet 8. september 2024 Du må jo alltid hente inn pristilbud... Jeg er så oppgitt over dumme mennesker som overbetaler håndtverkere, det er ikke ulovlig å ta en høy pris. Bruk en større kjent firma når du skal gjøre noe, få pris på forhånd. Sammenligne med andre, mittanbud.no for eks. Anonymkode: dd94f...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Skrevet 8. september 2024 Det skal være underlag for timer - slik at du vet hva du betaler for. Har totalrenovert hus og kjørt alt på timer, velger du fastpris vil de alltid ta i for å sikre seg. Til sammenligning la de gulv her på 1 dag. To stk på 100kvm, Betalte da ca 15.000 kr for gulvlegging og listing, 20.000 for kjøkkenmontør over 2 dager. Du har blitt lurt og de har fakturert med gaffel! Anonymkode: 14152...8ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #12 Skrevet 8. september 2024 https://help.no/rettsomrader/kjop-forbrukerkjop/varer-tjenester/krev-spesifisert-regning-av-handverkeren I følge håndverkertjenesteloven (hvtjl.) § 36 kan forbrukeren kreve spesifisert regning av håndverkeren. Bestemmelsen sier at regningen skal gjøre det mulig å bedømme arten og omfanget av arbeidet og de materialene som er brukt. Der tjenesten ikke er utført til fastpris, skal fakturaen vise hvordan prisen er regnet ut Anonymkode: dd94f...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå