Gå til innhold

Miste tenningen når partneren blir veldig tilbaketrukket og forsiktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg kan miste tenningen og interessen dersom partneren blir passiv, tilbaketrukket og altfor forsiktig. Som f.eks., at h*n ikke tar på meg, ligger helt stille, ikke lager lyd, ikke selv tar initiativ,  ikke ønsker å prøve noe nytt, formidler at "vi kan ikke gjøre det sånn" eller generelt blir passiv og for forsiktig. 

Jeg føler det gir ekstra tenning når man kan ha sex uten hemninger og kan gi litt "gass" fra begges side. 

Hva tenker dere andre om dette? Flere som har det slik?

Og så det viktigste spørsmålet;  Hvordan kan man formidle det at man ønsker at partneren skal bli mindre passiv og mer løssluppen, uten at det skal oppfattes som kritikk?

Anonymkode: c2042...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å foreslå sexing hvor hun er mer aktiv? Bj, riding, osv.?

Anonymkode: 6e84a...9fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sexing? 

Du mener sex?

Anonymkode: f1d93...820

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Virker det som at utfordringene er så enkle? 

Skrevet

Trygg partner på at DU tenner på han/henne når de gjør slik og sånn, hvor deilig hen er etc. Det de trenger er bekreftelse og trygghet, så kommer det seg etterhvert 🩷

• Nyttig 3
Skrevet
loveless skrev (12 minutter siden):

Trygg partner på at DU tenner på han/henne når de gjør slik og sånn, hvor deilig hen er etc. Det de trenger er bekreftelse og trygghet, så kommer det seg etterhvert 🩷

Takk for flott innspill. Og ja, jeg forsøker å trygge, gi bekreftelse og komplimenter. 

Men etter flere år sammen uten at tryggheten, initiativet eller hemninger har blitt mindre begynner jeg å miste litt troen på at det vil endre seg. Desverre. 

Skrevet

Jeg er ekstremt frigjort og aggressiv i sengen og jeg elsker aggressive menn i sengen. 

Har hatt partnere der jeg rett og slett kjedet meg ihjel.

Kjæresten min nå har trodd han var aggressiv inntil han møtte meg. Han har holdt mye igjen innser han og det handlet om trygghet, tross forhold som hadde vart i mange år.

Jeg er den første han slipper dyret ut med og det har gitt han helt nye opplevelser og orgasmer. 

Jeg har vært veldig tydelig med han om at jeg ikke gjør ting jeg ikke vil, jeg sier ifra om noe ikke føles riktig og jeg guider han når jeg føler for det for å pinpointe han nøyaktig på hva som føles godt for meg. Det gjør at han er trygg på at det vi gjør ikke er noe ubehagelig for meg, noe jeg vet han slet med pga tidligere forhold der det var mange (uskyldige ting) de ikke likte/ødela hyrdestunden. Sånt sitter.

I tillegg er jeg like opptatt av å gi og det er også nytt for han. Jeg spør han hva han vil og underveis om hva som føles best. Vi kommuniserer veldig godt og er veldig trygg på hverandre.

Anonymkode: bdfcc...804

Skrevet

Jeg mister all tenning på slike partnere. Det er helt forståelig at det er slik i starten om man er utrygg etc, men om det varer over tid så er det ikke en levedyktig relasjon for meg.

Skrevet

Det er ikke alle som passer sammen seksuelt. Om du har brukt år på å bygge tillit og trygghet, men det blir ingen av delene, så tenker jeg at du må ta din avgjørelse ut fra hvordan situasjonen er. 

Skrevet

Jeg mister tenningen om hun er «aktiv» og vil gjøre ting med meg. Jeg er en utpreget «giver» som trenger en partner som er en utpreget «mottaker».

Den beste matchen for meg er en som er litt egoistisk i senga med tanke på egen nytelse og ikke har noe som helst behov for å gjøre ting med meg/gi (feks BJ, runke meg etc).

Heldigvis er jeg sammen med en som er fullt kompatibel med meg seksuelt. Det er hele nøkkelen.

Anonymkode: f44ea...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...