Gå til innhold

Skyllemiddel v/ jeans-vasking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som ikke har visst at man IKKE bør bruke skyllemiddel når man vasker dongry-buksene sine??

Fikk vite det forleden når jeg kjøpte bukse på BikBok, at fasongen holder seg mye lenger når man ikke bruker det....

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har visst om det ganske lenge, men har forløpig ikke tatt det til følge.. Når jeg vasker buksene sammen med andre klær, hiver jeg som regel oppi litt skyllemiddel. Vet det ikke er så lurt, men.. :sjenert:

Skrevet

Jeg visste det. Man skal heller ikke bruke skyllemiddel ved vask av BH'er av samme grunn.

Skrevet
Man skal heller ikke bruke skyllemiddel ved vask av BH'er av samme grunn.

DET visste jeg derimot ikke..

Skrevet

Skyllemiddelet ødelegger elastisiteten som er i BH-stoffet. Man bør helst vaske BH for hånd. Jeg gjør det av og til, men det går greit å bruke Milo i vaskemaskin.

Skrevet

Eg fekk også beskjed om dette på BikBok for ei stund tilbake.

Verkar som skyllemiddel ødelegg alle plagg, jo.... :sur:

Skrevet
Verkar som skyllemiddel ødelegg alle plagg, jo.... :sur:

Ja! Jeg er helt overraska over at det er så få ting som tåler skyllemiddel. Man begynner jo å lure på hva som egentlig er poenget med skyllemiddel.. :forvirret:

Gjest Catwoman
Skrevet

Det har jeg visst lenge. Bruker ikke skyllemiddel på noenting. Ser ikke helt behovet for bruk av skyllemiddel heller egentlig.

Skrevet

Ja, jeg visste det, men bruker skyllemiddel alikevel. Ingen av mine busker som noen gang har mistet fasongen.

Skrevet

ingen av mine heller

egentlig bruker jeg skyllemiddel på alt jeg da... og jeg har ikke ødelagt noe til nå

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg visste det, bruker kun skyllemiddel til håndklær o.l.

Skrevet

Det visste jeg..

Tøymykner er vel egentlig bra brukende for rene bomullsplagg. I syntetiske plagg så kan den tette porene, i tillegg til at det ødelegger stretch.. :sur:

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å bruke skyllemiddel. Ja, det bevarer sikker klærene litt lengre, men det er sjelden jeg kassererer eg klesplagg fordi det er utslitt. Mine klesplagg blir kassert fordi de er umoderne eller fordi plaggene har et umoderne snitt.

Det er mer miljøvennlig å droppe skyllemiddel.

Skrevet

Ser ut til at jeg burde vurdere å droppe skyllemiddel. :forvirret:

Skrevet

Æh... er skyllemiddel det samme som tøymykner? :sjenert:

Skrevet

Jeg visste det, og bruker ikke skyllemiddel når jeg vasker jeans, men til alt annet derimot bruker jeg en dæsj, men det er ser ikke ut til at det er så lurt kanskje?

Skrevet

Bruker ikke skyllemiddel jeg, syns det fungerer vel så greit uten.

Skrevet

Jeg har sluttet å bruke skyllemiddel, og den eneste forskjellen jeg kan merke på klærne, er at de blir hakket mer "elektriske"

Gjest marthepia
Skrevet
Bare jeg som ikke har visst at man IKKE bør bruke skyllemiddel når man vasker dongry-buksene sine??

Fikk vite det forleden når jeg kjøpte bukse på BikBok, at fasongen holder seg mye lenger når man ikke bruker det....

:roll:

Det visste ikke jeg heller :) Men nå vet jeg det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...