Gå til innhold

Påkrevd 17. mai-feiring hvert år - hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et annet innlegg

Er det andre som rett og slett... ja.. misliker eller ikke synes noe om, 17. mai feiring i skolen/FAU sin regi?

Hva er greia med at dagen feires slik, i stedet for med familie, reise bort, andre, etc?

Anonymkode: 131b4...b56

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Inspirert av et annet innlegg

Er det andre som rett og slett... ja.. misliker eller ikke synes noe om, 17. mai feiring i skolen/FAU sin regi?

Hva er greia med at dagen feires slik, i stedet for med familie, reise bort, andre, etc?

Anonymkode: 131b4...b56

Vi reiser bort og driter i det. Konformiteten i Norge i 2024 er hårreisende. 

Anonymkode: 7aaf5...182

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi deltok på lekene på skolen så lenge hun gikk på barneskolen,og ville det selv.

Anonymkode: 879fe...92a

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. 

Ble utrolig glad når vi på infomøtet før skolestart fikk vite at det kun er 4. klasse som arrangerer 17.mai opplegget. Så bra det ikke er hvert bidige år. Jeg stiller gjerne opp på dugnad og bidrar, men liker ikke at et skolearrangemang totalt skal dominere hele nasjonaldagen og fortrenge kvalitetstid med øvrig familie, som barna også har lyst å være sammen med.

Anonymkode: 0e571...57d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Barna liker det fortsatt, håper det gir seg 😄

Anonymkode: 26405...e22

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan fremdeles huske hvor mye jeg gledet meg til å starte på ungdomsskolen, så jeg kunne slippe alt det obligatoriske som var på barneskolen. Moren min var også sjeleglad da den dagen endelig kom, hun følte seg veldig ensom på disse feiringene ettersom at alle de andre foreldrene kjente hverandre og var venner, mens vi var helt nye i området uten noen omgangskrets. 

Anonymkode: cab0c...d6b

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg mislikte det som barn, og misliker det enda mer nå. Vi møter opp selv om ingen av barna liker det. 17. mai under pandemien var fantastisk. Pyntet oss og feiret med de nærmeste. 

Anonymkode: 0de10...4bd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nærmest forhør fra lærer dersom vi velger å dra bort når 17.mai faller på en langhelg, som i år da det var pinsehelg samtidig. Her er det kun 5.klasse som har ansvar for 17.mai på skolen. Mao var det 1. klasse og 5. klasse vi deltok

Anonymkode: 04b9c...849

Skrevet

Jeg ser jo at skolen er oversvømmer av folk hver 17.mai. Det er totalt frivillig så tydeligvis er mange uenige med deg. 

Vi har vært bortreist eller droppet skolegården i mange år. Stiller opp når det er nødvendig når  vårt trinn arrangerer men ellers går vi til skolen og feirer de dagene det passer slik. Det er helt frivillig 

Anonymkode: ecd0f...128

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg mislikte det. Ungene bryr seg ikke. Vi drar alltid på harrytur eller er hjemme og ser film.

Anonymkode: eebf6...610

• Liker 1
Skrevet

Synes alltid det er trist å lese om foreldre som i denne tråden. Som barn var 17.mai en helt fantastisk dag, inkludert barnetog og lekene på skolen. Dette fordi jeg hadde en mor som viste oppriktig glede og entusiasme for dagen og det smittet over på meg.

Anonymkode: 3f0dd...a93

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har en på 1 klasse nå og en i 7...

Jeg synes 17 er litt koselig.. men her ser vi på toget på skolen..så drar vi hjem..tar på kosebukse og slapper av resten av dagen. Oh spiser middag med bestemor 

Skrevet

Jeg har aldri likt det. Var godt når dem ble så stor at dem ikke ville være med noe mer og slapp å bli med i toget. Men her er det bare 7 klassen som arrangere 17 mai.  

Anonymkode: 680aa...373

Skrevet

Ungene her synes det er stor stas, og det er mye kjentfolk og familie så vi slipper å ha selskap hjemme. Eneste jeg absolutt hater er å dra til sentrum for å se på toget, men etter det så synes jeg det er helt topp å spise kokte pølser til middag mens ungene er travelt opptatt med å leke med venninne sine og kun komme innom for penger til is eller aktiviteter. Blitt mer glad i 17.mai etter at ungene begynte på skolen, er mye mindre stress enn før.

Anonymkode: 4c8d2...6ed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes alltid det er trist å lese om foreldre som i denne tråden. Som barn var 17.mai en helt fantastisk dag, inkludert barnetog og lekene på skolen. Dette fordi jeg hadde en mor som viste oppriktig glede og entusiasme for dagen og det smittet over på meg.

Hvorfor er det trist at andre har andre interesser enn deg?

Anonymkode: 1b626...44e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange utskudd her på KG. De fleste bidrar vel med det som trengs på 17. mai, for at barna våre skal få ta del i en fin feiring. 
Jeg elsket 17. mai-feiring som barn, og ser at de fleste barn storkoser seg denne dagen. Det er én dag i året som er helt spesiell. Det bør de fleste klare.

Anonymkode: d9439...8c9

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes det er positivt at de legger press på det.

Ellers er det stadig flere millennial foreldre som bare velger bort alt som er "stress". Og barna går glipp av viktige barndomsminner og tradisjoner. 

Innlegg om pysj og TV selv julaften og 17.mai i denne typen tråder er rett og slett skremmende. 

Anonymkode: aff4e...ae3

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det trist at andre har andre interesser enn deg?

Anonymkode: 1b626...44e

Hvis du ikke forstår innlegget mitt så kan jeg ikke hjelpe deg. Legg bort stråmannstanken og les innlegget en gang til.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette fordi jeg hadde en mor som viste oppriktig glede og entusiasme for dagen og det smittet over på meg.

Men det er også helt greit om det smitter over at det er en dag man kan hoppe over.

Anonymkode: 26405...e22

• Nyttig 1
Skrevet

Ble alltid tvingt til å dra på skolen 17.mai, var aldri trivelig. Bare mas og kjefting. Folk må forstå at de som er vokst opp med den type 17.mai ikke magisk elsker det og setter pris på det når de blir voksne.

Anonymkode: 9be83...203

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...