Næmmenhei Skrevet 8. september #1 Del Skrevet 8. september Hei! Jeg vil gjerne lære å tempe. Tenkte denne tråden kan være nyttig for flere, men si fra hvis det finnes en slik tråd fra før. Jeg har 1. syklusdag i dag og har vært prøver i 5 måneder. Jeg setter veldig pris på svar på følgende: Når bør jeg ta temp? Hvor lang tid må man tempe før man kan bruke informasjonen til å beregne eggløsning? Når har man dropp og økning i forhold til eggløsnimg og mens? Fortell gjerne også om egne erfaringer med temping og eggløsningstesting. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. september #2 Del Skrevet 8. september Næmmenhei skrev (2 timer siden): Hei! Jeg vil gjerne lære å tempe. Tenkte denne tråden kan være nyttig for flere, men si fra hvis det finnes en slik tråd fra før. Jeg har 1. syklusdag i dag og har vært prøver i 5 måneder. Jeg setter veldig pris på svar på følgende: Når bør jeg ta temp? Du bør tempe når du står opp( våkner..ikke ut av senga,) og samme tid hverdag Næmmenhei skrev (2 timer siden): Hvor lang tid må man tempe før man kan bruke informasjonen til å beregne eggløsning? Ofte 1-2 sykluser Næmmenhei skrev (2 timer siden): Når har man dropp og økning i forhold til eggløsnimg og mens? Du får ofte ikke drop.. men etter eggløsning vil temperaturen stige og forbli høy til du er gravid...eller mens ( da vil den dropp) Næmmenhei skrev (2 timer siden): Fortell gjerne også om egne erfaringer med temping og eggløsningstesting. Takker for svar! Jeg brukte www.ovusense.com denne er litt dyrere men så vært det. Du må ikke tempe til sammen tid og den legger inn automatisk inn i telefonen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #3 Del Skrevet 8. september Når bør jeg ta temp? Før du står opp om morningen, etter minst 5t sammenhengende søvn. Helst til akkurat samme tidspunkt hver eneste dag, samme sted, samme termometer etc.. Jo nøyere man er, jo bedre er det. Viktig at man har termometer med 2 desimaltall. Hvor lang tid må man tempe før man kan bruke informasjonen til å beregne eggløsning? Minst 2 sykluser, som oftes mer - avhengig av ens syklus, regelmessighet og hvor tydelig kroppen er. Samt hvor nøyaktig man selv er med tempingen og at ting er likt. Når har man dropp og økning i forhold til eggløsnimg og mens? Det varierer veldig og er ingen fasit på. Det er dette man må finne ut av i sitt mønster i sin syklus. Man må finne sin egen normal. Personlig har jeg temp drop samme dag som EL test blir positiv og klar stigning på 0.5°C I temp 2 dager etter dette. Når tempen stiger har min holdt seg høy frem til 2 dager før mensen. Fortell gjerne også om egne erfaringer med temping og eggløsningstesting. Ved temping kan man ikke sammenligne seg med andre. Alle vil ha sin egen normal. Noen får tempdip, andre ikke. Noen får økning i temp på 0.3°C, andre høyere etc. Det er en egen stor gammel tempetråd her inne en plass hvor du vil finne masse gode råd. Store O tempetråden eller noe sånt. Jeg har brukt Premom appen til å legge inn temp og brukt EL tester. Bruker da alltid samme merke EL tester, tester med dem også til samme tid hver dag etc. Med temping og god loggføring kan man enkelt gå tilbake i ettertid å "sjekke" EL. For det vil også gi bedre oversikt over lengden på de ulike fasene. EL kommer ikke en fast syklusdag for de fleste, men tiden mellom EL og mensen er som oftes den mest regelmessige fasen i syklus. Anonymkode: ec5cf...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næmmenhei Skrevet 8. september Forfatter #4 Del Skrevet 8. september mommyaka skrev (1 time siden): Du bør tempe når du står opp( våkner..ikke ut av senga,) og samme tid hverdag Ofte 1-2 sykluser Du får ofte ikke drop.. men etter eggløsning vil temperaturen stige og forbli høy til du er gravid...eller mens ( da vil den dropp) Jeg brukte www.ovusense.com denne er litt dyrere men så vært det. Du må ikke tempe til sammen tid og den legger inn automatisk inn i telefonen din. AnonymBruker skrev (1 time siden): Når bør jeg ta temp? Før du står opp om morningen, etter minst 5t sammenhengende søvn. Helst til akkurat samme tidspunkt hver eneste dag, samme sted, samme termometer etc.. Jo nøyere man er, jo bedre er det. Viktig at man har termometer med 2 desimaltall. Hvor lang tid må man tempe før man kan bruke informasjonen til å beregne eggløsning? Minst 2 sykluser, som oftes mer - avhengig av ens syklus, regelmessighet og hvor tydelig kroppen er. Samt hvor nøyaktig man selv er med tempingen og at ting er likt. Når har man dropp og økning i forhold til eggløsnimg og mens? Det varierer veldig og er ingen fasit på. Det er dette man må finne ut av i sitt mønster i sin syklus. Man må finne sin egen normal. Personlig har jeg temp drop samme dag som EL test blir positiv og klar stigning på 0.5°C I temp 2 dager etter dette. Når tempen stiger har min holdt seg høy frem til 2 dager før mensen. Fortell gjerne også om egne erfaringer med temping og eggløsningstesting. Ved temping kan man ikke sammenligne seg med andre. Alle vil ha sin egen normal. Noen får tempdip, andre ikke. Noen får økning i temp på 0.3°C, andre høyere etc. Det er en egen stor gammel tempetråd her inne en plass hvor du vil finne masse gode råd. Store O tempetråden eller noe sånt. Jeg har brukt Premom appen til å legge inn temp og brukt EL tester. Bruker da alltid samme merke EL tester, tester med dem også til samme tid hver dag etc. Med temping og god loggføring kan man enkelt gå tilbake i ettertid å "sjekke" EL. For det vil også gi bedre oversikt over lengden på de ulike fasene. EL kommer ikke en fast syklusdag for de fleste, men tiden mellom EL og mensen er som oftes den mest regelmessige fasen i syklus. Anonymkode: ec5cf...a9f Tusen takk for grundige og nyttige svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #5 Del Skrevet 10. september Du har fått veldig gode svar allerede 🙂 Jeg bruker FertilityFriend appen. Ser litt gammeldags ut, men den er ryddig og oversiktlig, og jeg liker funksjonene. Anonymkode: 29228...4e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 12. september #6 Del Skrevet 12. september FertilityFriend og PreMom er gode verktøy i tempingen ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå