Smørblomsten Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Dere som har dratt til syden-destinasjoner med SMÅ barn (min sønn vil være 3 mnd): Er det nødvendig med bade-bleier? Eller bader man ikke med så små barn? Er basseng-bading ok for den lille ømfintlige huden? Tåler de kloren, eller er den 'annerledes' enn i basseng med babysvømming her til lands?
Gjest gjesta Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg synes i hvert fall at du, med hensyn til de andre gjestene som skal bade i bassenget, bør bruke badebleie.... Endret 21. februar 2006 av Xavia
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 Små barn har ikke avføring i vann utenom når de er syk, og da bør de uansett ikke bade! Dette lærte vi da jeg gikk på babysvømming. Vi har badet mye med våre barn, ikke brukt badebleie da de var så små. Vi har aldri hatt noe uhell. Bleien fanger ikke opp urinen!
Glossy Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Da jeg var i syden med tulla brukte vi badebleie i bassenget ja.... Hun var da ca 5 mnd.
Leanne Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Jeg ville nok brukt badebleie ja.. Brukte dette på tuppa vår da vi var på babysvømming, og det hendte faktisk at hun hadde avføring ja... Ikke noe særlig å få dette i bassenget! Dessuten ville jeg ikke likt å vise frem datteren min naken til de andre hotellgjestene.. mulig jeg er litt sær der, men man vet jo aldri hva slags folk som sitter rundt en..
flopp Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Ettersom badebleien ikke fanger opp urin brukte vi bare bikinitruse på våre barn da de var så små. En som var litt stram vel og merke (men allikevel behagelig å ha på!) slik at ingen avføring fant veien ut hvis vi skulle hatt et uhell.
Leanne Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Vil bare tilføre at det er viktig å ta av badebleiene så fort som mulig etter bading, da bleiene er våte og barnet fort blir kaldt. Selv om det er varmt i lufta kan det være greit å skifte til helt tørr bleie!
Pasha Skrevet 21. februar 2006 #8 Skrevet 21. februar 2006 På det ene hotellet jeg var litt på de siste gangene jeg har vært i "syden" (et typisk barne/familiehotellet der et vennepar av oss holdt til) stod det skilt om at det var påbudt med bleie i bassenget/bassengområde. Og jeg ville uannsett av hensyn til de andre gjestene ha hatt på bleie. Men.... da svigerinne mi var på babysvømming med dattera si fikk de bekjed som at de ikke skulle ha på bleie..bare en trang badebukse.. som ville holde avføringen inne..
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #9 Skrevet 21. februar 2006 Små barn har ikke avføring i vann utenom når de er syk, og da bør de uansett ikke bade! Dette lærte vi da jeg gikk på babysvømming. Vi har badet mye med våre barn, ikke brukt badebleie da de var så små. Vi har aldri hatt noe uhell. Bleien fanger ikke opp urinen! ← Det stemmer i hvert fall ikke. Min datter hadde avføring i badekaret ved flere anledninger, og det selv om hun var helt frisk.
Pasha Skrevet 21. februar 2006 #10 Skrevet 21. februar 2006 og niesa mi bæsjet da hun var på babysvømming.. og hun var helt frisk da,,,
Klips Skrevet 21. februar 2006 #11 Skrevet 21. februar 2006 På babysvømming bruker man jo bare badebukser. De hadde noen spesielle noen der. Vi brukte vanlig badebukse på 3,5 måneders datter i syden, men da visste jeg ikke at det fantes badebleier. Vi hadde henne jo ikke uti så lenge, og dessuten visste vi godt hvordan det lille fjeset så ut hvis det var noe på gang. Skal ha med badebleier denne gang, til lillebror. Huden tålte bassengvannet helt fint, men det er jo forskjell på babyer. Var i voksenbassenget, som ikke var oppvarmet til babysvømmingtemperatur. Badet maks 15 minutter, da det ikke var skygge over bassenget. De skal jo helst ikke være i direkte sol. Hadde sunblock, det var midt på sommeren (på kreta), hun er nordisk skummetmelkblek, og de 15 minuttene ble hun i hvert fall ikke brent av.
Smørblomsten Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2006 På babysvømming bruker man jo bare badebukser. De hadde noen spesielle noen der. Vi brukte vanlig badebukse på 3,5 måneders datter i syden, men da visste jeg ikke at det fantes badebleier. Vi hadde henne jo ikke uti så lenge, og dessuten visste vi godt hvordan det lille fjeset så ut hvis det var noe på gang. Skal ha med badebleier denne gang, til lillebror. Huden tålte bassengvannet helt fint, men det er jo forskjell på babyer. Var i voksenbassenget, som ikke var oppvarmet til babysvømmingtemperatur. Badet maks 15 minutter, da det ikke var skygge over bassenget. De skal jo helst ikke være i direkte sol. Hadde sunblock, det var midt på sommeren (på kreta), hun er nordisk skummetmelkblek, og de 15 minuttene ble hun i hvert fall ikke brent av. ← TANX! Får kjøpe små solbriller og solhatt, spørst om det er å oppdrive nå på vintern da
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #13 Skrevet 22. februar 2006 Jeg brukte badebleie på nevøen min da jeg først begynte å ta han med på bading, men kuttet det ut ganske fort fordi han aldri gjorde fra seg når han var i vannet. Vet ikke hvorfor det er sånn, men han holder seg iallefall til han kommer opp av vannet, selv om han ikke er tørr enda og fortsatt bruker bleier ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå