Gå til innhold

Pynte kaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en sjokoladekake til en jubilant. Er ikke så verst flink til å lage kaker som ikke er tørre og smaker godt,

men selve pyntingen er jeg ikke spenstig på…😅

Jeg vil prøve meg på smørroser. Hvilke poser og tipper er best å bruke? Holder det å kjøpe et sett på Nille? Blir ikke å kjøpe de dyreste før jeg evt vet jeg kommer til å gjøre dette oftere. 😊 Har sett meg gjennom noen YouTube-videoer…må nok øve, ja…

Om noen har en oppskrift på krem også blir jeg glad. 👌

Trenger også tips til å pynte kaker generelt. Jeg drar en gaffel gjennom sjokoladekaken og er ferdig…blir lite variasjon…🫣

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare engangsposer med metalltupper fra dagligvarebutikk. 

Teknikker - søker på youtube, er så vanskelig å forklare med tekst. 

Ellers ville jeg trent litt og sett hva som fungerer i forkant, og hvordan kaka står seg. Kjedelig å mislykkes på selve dagen, eller stå der med en kake der pynten har smeltet utover. 

Anonymkode: 6951a...613

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bruker bare engangsposer med metalltupper fra dagligvarebutikk. 

Teknikker - søker på youtube, er så vanskelig å forklare med tekst. 

Ellers ville jeg trent litt og sett hva som fungerer i forkant, og hvordan kaka står seg. Kjedelig å mislykkes på selve dagen, eller stå der med en kake der pynten har smeltet utover. 

Anonymkode: 6951a...613

Ja, takk for svar. Må øve litt på forhånd. Kunne tenkt meg litt tips til enkle måter å bruke disse posene.

Skrevet

Jeg pleier å holde en abstrakt linje, slik at ingen ser hvor elendig jeg er:) Det er ganske fint å legge på melkehjerter og kanskje bare sprøyte på en dært av noe oppå de.

Skrevet

Du kan fint bruke et billig sett. Jeg synes det blir penest med en tipp som ligner denne. En ganske enkel og fin måte å ha krem på en kake er å begynne med å lage litt store blomster (begynn ytterst på blomsten og jobb deg i spiral inn mot midten) rundt omkring på kaken og så avslutte med mindre blomster i mellomrommene mellom de store. :jepp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...