Gå til innhold

Gjør snus det vanskeligere å gå ned i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller lettere? Eller har snusbruk ingenting å si for vekta?

Noen som vet? Trenger å gå ned 10 kg.

Anonymkode: f1c5f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snus er helseskadelig og er ikke noe slankemiddel.. det er dessuten vanskelig å slutte. 

Anonymkode: 9bfb5...9e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snus er helseskadelig og er ikke noe slankemiddel.. det er dessuten vanskelig å slutte. 

Anonymkode: 9bfb5...9e5

Nå var det ikke helserisiko jeg spurte om. Men snus ift vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere, du stapper en pris i kjeften istedet for mat eller andre ting.

Anonymkode: 60097...0bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene? Snus gjør ikke at du forbrenner mer, men det er neppe kalorier i snus heller

Anonymkode: deaf9...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen av delene? Snus gjør ikke at du forbrenner mer, men det er neppe kalorier i snus heller

Men kan snus dempe sultfølese? Eller trigge den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kan snus dempe sultfølese? Eller trigge den?

Ingen av delene. Røyk demper vel sult, men man får jo rynker i stedet (som ofte kommer med vektnedgang også) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus demper sultfølelsen hos meg, og som en annen sa jeg putter en snus i munnen istedenfor andre ting.

Anonymkode: 16e5c...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus øker forbrenninga og demper sultfølelse. Googler du litt finner du masse kilder på dette. Men så klart, alle kropper fungerer ikke helt likt, så noen opplever nok større effekt enn andre.

Jeg går ned i vekt når jeg snuser, da spiser jeg ingen ting utenom måltidene. Jeg har rett og slett ikke lyst på noe. Men snuser ikke mye, bare en boks i uka, og kan godt klare meg fint uten. Så jeg er litt av og på, noen måneder i slengen, og det har jeg gjort i mange år, uten å øke bruken. Men noen har lettere for å bli avhengig av andre, så hvis tanken er at du skal begynne å snuse og ender opp som storsnuser fordi du har lav selvdisiplin/blir fort avhengig, bytter du jo bare ut det ene problemet med et annet. Den forskninga som har kommet fram til at snus er helseskadelig, var basert på at man snusa mer enn tre bokser i uka. Men nå er det sikkert mye man ikke vet ennå, siden det først er i de senere år at snus har blitt så vanlig.

Så spørs det da, hva som er mest usunt av overvekt, spise masse usunt snacks/godteri og å spise sunt, ha en sunn vekt, men kose seg med den ene snusboksen i uka.

Anonymkode: 2f5e6...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser ca 1 boks per dag. Planlegger å slutte, men vil samtidig ned i vekt. Mener å ha lest forskning på at snusbruk fører til økt risiko for diabetes type 2. Derfor jeg lurte på om man rett og slett kan bli tjukk av snus. Men det kan så klart henge sammen på en annen måte. Kanskje de som snuser også lever usunt på andre måter og derfor får økt risiko for diabetes type 2. Altså at det ikke er snusen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus gjør definitivt at du går ned i vekt. Hadde en periode jeg sluttet. Prøvde å være obs på å ikke spise mer, men gikk Opp forde. Nå har jeg begynt igjen. Gått ned 3 kilo helt uten å gjøre noe annet enn å snuse. Øker definitivt forbrenningen, det er ingen tvil!

Anonymkode: b8bd9...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snus gjør definitivt at du går ned i vekt. Hadde en periode jeg sluttet. Prøvde å være obs på å ikke spise mer, men gikk Opp forde. Nå har jeg begynt igjen. Gått ned 3 kilo helt uten å gjøre noe annet enn å snuse. Øker definitivt forbrenningen, det er ingen tvil!

3 kilo på 3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...