AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Skrevet 8. september 2024 Hei, har en tre år gammel sønn som er veldig fascinert av fugler - helst ugler og ender. Han har lært seg navn på flere av disse. Han har to bøker hjemme kun for ugler og fugler, og liker å bla i leksikon. Det er veldig gøy at han har funnet noe som han er interessert i. Jeg trenger råd til hvordan jeg kan gi ham mer, alt jeg vet er bøker og videoer på tv. Tips til hvordan man kan se ugler ute ? Museer kanskje ? Anonymkode: 81bc6...c82
lajlaj Skrevet 8. september 2024 #2 Skrevet 8. september 2024 Mitt tips: barnet er 3. Drit i å bygge opp for mye under sånt. De blir hyperfokuserte i perioder, men du trenger ikke hive deg på selv. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Skrevet 8. september 2024 Gi han en kikkert. Oppsøk ornitolog i nærheten. Bygg fuglekasse, sett opp fuglebrett Anonymkode: 0efef...056 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Skrevet 8. september 2024 Ikke overdriv og se om du ikke kan få gan interessert i også andre ting. Anonymkode: 4209c...a25
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #5 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 8.52): Hei, har en tre år gammel sønn som er veldig fascinert av fugler - helst ugler og ender. Han har lært seg navn på flere av disse. Han har to bøker hjemme kun for ugler og fugler, og liker å bla i leksikon. Det er veldig gøy at han har funnet noe som han er interessert i. Jeg trenger råd til hvordan jeg kan gi ham mer, alt jeg vet er bøker og videoer på tv. Tips til hvordan man kan se ugler ute ? Museer kanskje ? Anonymkode: 81bc6...c82 Så gøy, dette kan dere bruke til noe veldig positivt 😃. Ikke for å pøse på med kunnskap, men å båndet, styrke relasjonen, lære mer språk, trigge nysgjerrighet etc. Interessen endres fort uansett. Ta han med ut å mate ender. Ta en telttur i skogen med skikkert å finn fugler. Ta med en bok, så dere kan finne hvilken fugl det er. Gå på museum. Fugletitting fra balkongen/terrassen, under et teppe med kakao og noe snacks. Anonymkode: 0d804...f96 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #6 Skrevet 9. september 2024 lajlaj skrev (17 timer siden): Mitt tips: barnet er 3. Drit i å bygge opp for mye under sånt. De blir hyperfokuserte i perioder, men du trenger ikke hive deg på selv. Gidd. Dette er sånne svar jeg fikk fullt av da jeg tidligere laget en lignende tråd om et annet interessefelt her inne. Hvis mor og barn har glede av denne interessen så er det jo bare fint å bygge oppunder barnets nysgjerrighet for temaet! Til ts: Enig med de som nevner andemating. Jeg og sønnen min gjør det på tidlige morgener nesten hver helg. Utrolig koselig aktivitet med fine tillitsfulle dyr. Nå tror jeg tilogmed de kjenner oss igjen for i helgen var det like før de kom opp på fanget 😅 Museum er fint, men de finnes sikkert en slags ornitolog forening også som kanskje kan hjelpe dere med tips? Om dere bor på Østlandet kan jeg anbefale Fet lensemuseum, masse fugler utstilt og jeg vet de hadde bebodd uglereir tidligere hvor enkelte heldige barn kunne få muligheten til å se ugleungene på riktig tid av året ❤️ Anonymkode: 68099...177 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå