Gå til innhold

Der ringer og nummeret er ikke i bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere ganger i uka ringer telefonen min, men jeg rekker aldri å ta den før det legges på (Kan tenke meg det ringer 2 gangerhos den som ringer meg opp).

Har flere ganger prøvd å ringe opp igjen, men få til svar at nummeret ikke er i bruk. Nummeret er et type firmanummer med 00 på slutten. Jeg prøvde å ringe opp med å bytte ut 00 med 01 osv, men numeret er fortsatt ikke i bruk... Har prøvd opplysningen også.

Og nå er jeg lei!

Er det noen som har vært borte i det samme, eller som vet hvor jeg skal henvende meg for å få slutt på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rødtoppen
Skrevet

Hei!! Jeg har vært plaget av det samme faktisk. Jeg blir ringt opp rett som det er av noen der det ikke er noen i andre enden når jeg faktisk rekker å ta den. Etter MYE undersøkelser har jeg funnet ut at de som driver og ringer MEG er STORD DIALOG. Noen som vet hva det er??? Er uansett veldig irriterende, og går ikke an å ringe opp igjen da det bare er en sånn automatisk beskjed i andre enden :frustrert:

Skrevet

Takker for svar.

Hvordan fant du ut at det var dem som ringte?

Skrevet
Hei!! Jeg har vært plaget av det samme faktisk. Jeg blir ringt opp rett som det er av noen der det ikke er noen i andre enden når jeg faktisk rekker å ta den. Etter MYE undersøkelser har jeg funnet ut at de som driver og ringer MEG er STORD DIALOG. Noen som vet hva det er??? Er uansett veldig irriterende, og går ikke an å ringe opp igjen da det bare er en sånn automatisk beskjed i andre enden  :frustrert:

Stord Dialog hvor tidligere Telenortopp og senere konsernsjef i Bravida er daglig leder. Ja, noe måtte han vel finne på etter at han fikk sparken i Bravida, han kan jo ikke smugle vin og brennevin hele tiden (til mod: det er sant, har stått i mange aviser og han har innrømmet det offentlig).

Skrevet
Det er et telemarketingfirma.  De har sikkert automatisk oppringing til flere nr. samtidig.

Sannsynligvis ja. Den første som tar telefonen kommer i kontakt med selgeren, de andre får død linje.

Skrevet

Men det er nok ikke dem som ringer til meg. STORD DIALOG har nr som begynner på 53, mens se som ringer meg har 35 som første tall...

Skrevet

For et par år siden ringte det ofte på hustelefonen til foreldrene mine. Det var et ganske merkelig nummer og når vi tok den kom det bare noen merkelige lyder. Prøvde vi å ringe opp igjen fikk vi beskjeden at nummeret ikke var i bruk. Etter lang tid og mye frustrasjon kom det frem at det var en eller annen datamaskin som var programert til å ringe opp ett eller annet. Men at det var skjedd en feil som gjorde at den ringte oss.. (Beklager klønete forklaring) Kanskje det kan være noe slik?

Skrevet

Telesalg etc benytter ofte slike maskiner som ringer opp automatisk mange nummer, og den første som tar telefonen får svar, de andre får død linje, og nummeret får du neppe ring tilbake til, så det er nok 99% sansynlig at det er dette.

Reserver deg om telefonsalg også på mobilen, så BØR problemet forsvinne i løpet av 3 måneder, ettersom alle er pliktige til å "vaske listene sine" hver 3. måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...