Blueblizz Skrevet 8. september #21 Del Skrevet 8. september Du må ihvertfall gjøre grundige undersøkelser mht. mulighet for adresseendring til dine foreldre eller andre, hvordan de løser brøyting, evnt om du kan betale for egen brøyting (er ikke alltid spesielt dyrt, nei). Hvis ting lå til rette for det så ville jeg tenkt at det var greit å bo der mer enn et halvt års tid. Kanskje til og med 2-3 år? Da har du jo spart inn ganske mye, nesten en tredjedel av hytta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #22 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En kan få seg en postboksadr. Minste problem. Anonymkode: c4985...ca2 Ja, jeg sier ikke det er umulig, men det er ikke lovlig 😊 og da er det litt enklere å skli under radaren som enslig voksen, enn som småbarnsmor midt i et samlivsbrudd. Hun må jo oppgi adresse både for seg og barna både til Fvk, Nav, skole osv… Anonymkode: 4bc89...f98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #23 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lever i et usunt forhold og trenger å komme meg ut litt fort. Det føles derimot så overveldende. Bare det å finne en leilighet med3 soverom i nærheten av skolen og til en pris hvor jeg kan få lån. Bor i storby og prisene her er stive. Jobber bare 75%. Ser for meg å ta litt ‘det første og beste’ sånn imidlertidig til jeg finner det perfekte. men ser jo det dessverre fort kan ende med en dyr utleie leilighet.. Så kom jeg plutselig over en hytte bare 10 min fra oss. En koselig liten perle på 67 kvm og 3 soverom. Egentlig perfekt og for godt til å være sant. Så da tenker jeg det kanskje må være det? For altså hvorfor kjører ikke flere en sånn løsning om det ikke har veldig mange ulemper? Hytta koster 1,8 mill og har innlagt vann, toalett og dusj. Om alternativet blir å leie en leilighet i samme størrelse til minst 15 000 i mnd må jo dette være en fantastisk mye bedre løsning? Kan noen gi meg noen råd rundt dette? Jeg ser altså for meg å kjøpe hytta. Bo der med barna i et halvt år-1 års tid til jeg selger den igjen og finner meg noe større bedre. Får meg bedre jobb og bedre lån. Er jeg helt på jordet nå? Anonymkode: ef2f5...aca Har du sjekka at det er lov å bo der da? Anonymkode: 616b1...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #24 Del Skrevet 8. september Hva med å jobbe 100? Anonymkode: 861e3...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #25 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lever i et usunt forhold og trenger å komme meg ut litt fort. Det føles derimot så overveldende. Bare det å finne en leilighet med3 soverom i nærheten av skolen og til en pris hvor jeg kan få lån. Bor i storby og prisene her er stive. Jobber bare 75%. Ser for meg å ta litt ‘det første og beste’ sånn imidlertidig til jeg finner det perfekte. men ser jo det dessverre fort kan ende med en dyr utleie leilighet.. Så kom jeg plutselig over en hytte bare 10 min fra oss. En koselig liten perle på 67 kvm og 3 soverom. Egentlig perfekt og for godt til å være sant. Så da tenker jeg det kanskje må være det? For altså hvorfor kjører ikke flere en sånn løsning om det ikke har veldig mange ulemper? Hytta koster 1,8 mill og har innlagt vann, toalett og dusj. Om alternativet blir å leie en leilighet i samme størrelse til minst 15 000 i mnd må jo dette være en fantastisk mye bedre løsning? Kan noen gi meg noen råd rundt dette? Jeg ser altså for meg å kjøpe hytta. Bo der med barna i et halvt år-1 års tid til jeg selger den igjen og finner meg noe større bedre. Får meg bedre jobb og bedre lån. Er jeg helt på jordet nå? Anonymkode: ef2f5...aca Det er begrensninger iht hvor mye du har lov å benytte deg av en hytte. Dette har noe med renovasjon og brøyting bla å gjøre. Så hvis du skal benytte en hytte som bolig, må du søke bruks endring Hvis du bor på hytta mer enn 6mnd i året må du melde flytting og bruks endring. Hvorvidt du kan det er opp til kommunen å vurdere iht om alt ligger til rette for det. Så kanskje lurt å sjekke det ut, før du kjøper en hytte du ikke kan bruke som bolig. 10 min unna der du bor, innlagt vann og kloakk høres jo ut som muligheter for at det kan gå. Anonymkode: 1090c...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #26 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du sjekka at det er lov å bo der da? Anonymkode: 616b1...bf9 Ingen bryr seg uansett. Anonymkode: c4985...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #27 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen bryr seg uansett. Anonymkode: c4985...ca2 Midt i et samlivsbrudd med en far som kan ha hevntanker, da tenker jeg det er greit å ha sitt på det rene så langt man kan. Anonymkode: 4bc89...f98 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 8. september #28 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg vet også om folk som gjør det, men som har bostedsadresse og får posten sin et annet sted. Det ene paret vet jeg har datteren sin adresse som bostedsadresse. Dette er jo egentlig ikke lov. Anonymkode: c7c15...f7e Kjenner en fam som gjør dette. Eier huset de bodde i før og har adresse der og leier ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #29 Del Skrevet 8. september petterm skrev (17 timer siden): Det er ikke lov å bo fast i en hytte, men du blir neppe straffet for det. Ikke sikkert du får gjort den om til helårsbolig. Du får ikke meldt flytting dit. Ikke sikkert det blir brøytet dit om vinteren. Ikke sikkert det er helårs renovasjon der. Avhengig av alder på hytta er det ikke sikkert den er så godt vinterisolert. Du får ikke strømstøtte når du bor på en hytte. Jeg vet at hytter nær Oslo ble brukt som helårsbolig, i alle fall for en del år siden. Takk for gode råd og info🙂 Anonymkode: ef2f5...aca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #30 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Midt i et samlivsbrudd med en far som kan ha hevntanker, da tenker jeg det er greit å ha sitt på det rene så langt man kan. Anonymkode: 4bc89...f98 Godt poeng. Luftet bare tanken høyt for å se hva folk tenkte/visste om dette. Merket det var mye uklart og ser det fort blir trøblete. Så det blir nok til at jeg legger vekk byttemuligheter leier noe i første i gang. Anonymkode: ef2f5...aca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #31 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt poeng. Luftet bare tanken høyt for å se hva folk tenkte/visste om dette. Merket det var mye uklart og ser det fort blir trøblete. Så det blir nok til at jeg legger vekk byttemuligheter leier noe i første i gang. Anonymkode: ef2f5...aca *legger bort hyttemuligheter og leier skulle der stå. Anonymkode: ef2f5...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #32 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva med å jobbe 100? Anonymkode: 861e3...f53 Helsa Anonymkode: ef2f5...aca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå