Gå til innhold

Min bror finansierer thai-samboer sin familie, men ikke her hjemme men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men han hjelper aldri våre minstepensjonister mor med noe som helst.  Jeg sier ikke at han skal gi moren penger på fast basis. Men noen ganger dukker det opp situasjoner der han kunne bidratt med 500 kr.  

Jeg sier dette fordi han finansierer thai-samboer sin slekt med 3000 kr. hver måned.   Hennes søsken, foreldre, nevø, niese osv.

Er ikke dette urettferdig?

Anonymkode: 6e86b...120

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vel du ingenting med. Du kan vel eventuelt selv gi moren din penger. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vi prøver å advare mot på KG når folk vil gifte seg med noen fra..mindre rike land. 

Men folk er sååå forelska  tror ikke det hender dem.. så det er ikke noe å bruke pusten på. 

Anonymkode: ee4a2...acd

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er jo det, om det er hans penger. Men det er jo samtidig hans valg, å heller ikke sikkert han har råd til å finansiere i Norge i tilegg.

Anonymkode: ff526...d3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men han hjelper aldri våre minstepensjonister mor med noe som helst.  Jeg sier ikke at han skal gi moren penger på fast basis. Men noen ganger dukker det opp situasjoner der han kunne bidratt med 500 kr.  

Jeg sier dette fordi han finansierer thai-samboer sin slekt med 3000 kr. hver måned.   Hennes søsken, foreldre, nevø, niese osv.

Er ikke dette urettferdig?

Anonymkode: 6e86b...120

Så det er urettferdig at han prioriterer sin familie? Herregud. 

Anonymkode: 7935c...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er urettferdig at han prioriterer sin familie? Herregud. 

Anonymkode: 7935c...681

Ehh?  Er samboeren slekt hans familie mer enn sin egen mor

Ts

Anonymkode: 6e86b...120

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (10 minutter siden):

Dette har vel du ingenting med. Du kan vel eventuelt selv gi moren din penger. 

Jeg gir, men han kunne jo balansert litt

Ts

Anonymkode: 6e86b...120

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er urettferdig at han prioriterer sin familie? Herregud. 

Anonymkode: 7935c...681

Eh hø? Han gir penger til svigerfamilien 

Anonymkode: a6cc7...fa4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting når man ikke hjelper nærmeste familie først. Men hva som foregår i hjertet til hvert enkelt menneske vet vi ikke sikkert, så skal være forsiktig å dømme.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er , de har ikke alderspensjon. 
Er han lykkelig? Har han hatt lite hell med norske damer? Da har han det antagelig bedre slik.

Anonymkode: 256c7...867

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du absolutt ingenting med å gjøre!

Dessuten lever sikkert familien i Thailand i langt verre forhold enn i Norge. De 3000 kr gjør nok verdens forskjell for dem. 500 kr til din mor gjør ikke det. 3000 kr i måneden er heller ikke særlig mye for en med ok inntekt, ingenting å reagere på.

Pass fine egne saker!

Anonymkode: 41848...051

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (5 minutter siden):

Det er en uting når man ikke hjelper nærmeste familie først. Men hva som foregår i hjertet til hvert enkelt menneske vet vi ikke sikkert, så skal være forsiktig å dømme.

Familien i Thailand er like nær familie nå som han har etablert seg med en dame derfra. De har nok felles økonomi og er en enhet. 

Anonymkode: 41848...051

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ehh?  Er samboeren slekt hans familie mer enn sin egen mor

Ts

Anonymkode: 6e86b...120

Nei nei, selvsagt ikke. Du får si han får flytte fra samboer og inn med deres mor, siden du tydligvis ikke føler for det. 

Kanskje bli voksen og innse at andre tenker anderledes enn deg, og mener den familien han har nå er viktig? Hva din bror bruker penger på er ikke din sak. Han kan tørke seg i ræva med tusenlappene og tenne på de etterpå. Hva du bruker penger på er ikke hans sak. 

Ja han kunne valgt stille opp og hjelpe deres mor. Men valgte å ikke gjøre det. Hans valg. Og ikke noe som egentlig trengs dele på kg av noen som ikke forstår det med å være voksen og ta egne valg.

 

 

Anonymkode: 7935c...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Familien i Thailand er like nær familie nå som han har etablert seg med en dame derfra. De har nok felles økonomi og er en enhet. 

Anonymkode: 41848...051

Ikke som mor og sønn nei. Eller varierer vel, men ingen svigerfamilie vil være nærmere enn meg og min.

Anonymkode: ff526...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke som mor og sønn nei. Eller varierer vel, men ingen svigerfamilie vil være nærmere enn meg og min.

Anonymkode: ff526...d3c

Nei, men nå som han er gift og har egen familie er den nye familien viktigere og nærmere enn hans egen mor. Og da er hva den nye familien prioriterer sammen viktigst.

Anonymkode: 41848...051

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer fra Thailand har plikt til å forsørge sine foreldre,  og det er nok en avtale din bror har med sin samboer.  I Thailand er det ikke noe trygdesystemet, så uten denne hjelpen,  risikerer de gamle å sulte.  

Anonymkode: fc01f...ad9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Familien i Thailand er like nær familie nå som han har etablert seg med en dame derfra. De har nok felles økonomi og er en enhet. 

Anonymkode: 41848...051

Ja, men i blodlinjen er det ikke. Nå kan jeg ikke si hva og hvorfor, det kan være tusen grunner til at han velger å sende penger til familien i utlandet, fremfor andre i familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (1 minutt siden):

Ja, men i blodlinjen er det ikke. Nå kan jeg ikke si hva og hvorfor, det kan være tusen grunner til at han velger å sende penger til familien i utlandet, fremfor andre i familien.

Han må selvsagt prioritere kjernefamilien sin.

Anonymkode: 41848...051

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500kr i Norge er nok til å dekke en kinobillett, et brød, en norvegiaost og en utgave av se og hør. I Thailand er 3000 kr nok til å dekke mat, klær og strøm til hele slekta. Klart det føles mer tilfredsstillende å bidra der de får mest ut av det. 

Anonymkode: 15adb...e20

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke noen der nede får kreft eller annen alvorlig sykdom.

Da raser pengene fortere ned enn han i Askeladden som løp til verdens ende for å hente tevann. 

Anonymkode: ee4a2...acd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...