Gå til innhold

Folk som ikke vet man kan reise utenom charter, jeg blir forbauset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir hver gang overrasket å snakke med folk som ikke vet at man kan selv bestille flybillett og hotell fra hvor som helst.

Blir forbauset å høre de tror at man kan kun reise gjennom reiseselskap. Hva kommer dette av?

Anonymkode: 2d61d...989

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror folk dette i dag? Jeg har aldri hørt om noen som ikke er klar over at dette er mulig, uansett alder. 

Anonymkode: 1dc61...d2c

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen foretrekker en pakke vis et reiseselskap, det er noe annet. 

Anonymkode: 1dc61...d2c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Blir hver gang overrasket å snakke med folk som ikke vet at man kan selv bestille flybillett og hotell fra hvor som helst.

Blir forbauset å høre de tror at man kan kun reise gjennom reiseselskap. Hva kommer dette av?

Anonymkode: 2d61d...989

Hva tror de feks SAS og Norwegian driver med da? Kjenner flere som ikke "tør" å bestille selv og synes det er skummelt, men tror ikke jeg kjenner noen som ikke vet at man kan. 

Anonymkode: fa478...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å la meg bli overrasket over andres intelligens nivå.

Det er ikke alle som har samme forutsetning, så da forklarer jeg heller på en hyggelig måte og håper det hjelper vedkommende.

 

Anonymkode: e79b3...ff7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ulike forutsetninger.

Mange har ikke evnen til å tilegne seg kunnskap; de vet ikke at det finnes alternativer eller hvordan man kan søke etter informasjon. I stor grad er det mangel på grunnleggende kunnskap, ferdigheter og/eller liten forståelse. Så da velger de det som de kjenner til. 

Nå skal det også sies at det er mange generelt som er dårlige til å gjøre research. Det gjelder ikke bare enkle sjeler eller folk som mangler kunnskaper, ferdigheter eller forståelse. Jeg ser det på universitet blant medstudenter, og her på KG. De spør om ting som det finnes masse litteratur og informasjon om på Internett.

Noen ganger spør jeg meg selv, om hvordan disse studentene har klart å komme seg innpå høyere utdanning - når de ikke en gang klarer å søke etter informasjon på Internett. En stor del av å studere er jo å lese seg opp på relevant teori og mestre litteratursøk (spesielt på masternivå, for da må du i stor grad legge opp pensum selv). Bare for noen dager siden så var det noen som opprettet en tråd om at personen ikke hadde fått tildelt pensumliste (hvilke kapitler man skulle lese i pensumbøkene). Ble sjokkert pga mangel på selvstendighet.

 

Anonymkode: e867d...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir hver gang overrasket å snakke med folk som ikke vet at man kan selv bestille flybillett og hotell fra hvor som helst.

Blir forbauset å høre de tror at man kan kun reise gjennom reiseselskap. Hva kommer dette av?

Anonymkode: 2d61d...989

Hvor gamle er disse folkene? Eldre mennesker kan jeg til en viss grad forstå ikke har helt oversikt (og da mener jeg 80+, mine foreldre i 70-årene vet dette), men ellers tror jeg ikke dette er noe folk generelt ikke vet

Anonymkode: 9ec5c...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende de spilte dumme for å la deg fortelle "nyheten" ....

Anonymkode: d0e33...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blir hver gang overrasket å snakke med folk som ikke vet at man kan selv bestille flybillett og hotell fra hvor som helst.

Blir forbauset å høre de tror at man kan kun reise gjennom reiseselskap. Hva kommer dette av?

Anonymkode: 2d61d...989

Folk er ikke bestandig så opplyst om ting som ikke angår dem. Hvis man ikke er opptatt av feriereiser, stort sett holder seg hjemme, evt tar buss og tog når man skal reise så er der ikke så viktig hvordan man kommer skaffer fly og hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå skal det også sies at det er mange generelt som er dårlige til å gjøre research. Det gjelder ikke bare enkle sjeler eller folk som mangler kunnskaper, ferdigheter eller forståelse. Jeg ser det på universitet blant medstudenter, og her på KG. De spør om ting som det finnes masse litteratur og informasjon om på Internett.

Noen ganger spør jeg meg selv, om hvordan disse studentene har klart å komme seg innpå høyere utdanning - når de ikke en gang klarer å søke etter informasjon på Internett. En stor del av å studere er jo å lese seg opp på relevant teori og mestre litteratursøk (spesielt på masternivå, for da må du i stor grad legge opp pensum selv). Bare for noen dager siden så var det noen som opprettet en tråd om at personen ikke hadde fått tildelt pensumliste (hvilke kapitler man skulle lese i pensumbøkene). Ble sjokkert pga mangel på selvstendighet.

 

Anonymkode: e867d...06d

Det har jeg også bitt meg merke i. Folk som også ikke en gang orker/vil/klarer å Google, og spør om ting de selv glatt kunne ha funnet ut ved hjelp av Google. 🤦🏼‍♀️ På Jodel florerte/florerer det av studenter som ofte stilte de mest opplagte spørsmål om sitt eget fag, eller bare hvordan været var. 

Det virker jo ikke akkurat som vedkommende er noe særlig selvstendig og klarer seg i hverdagen. 

(Jeg begynte på høyere utdanning i 1996 og selv da brukte pc flittig. All litteratur fant jeg frem til selv, gjennom å bruke alt som var tilgjengelig opp gjennom. Jeg fant aldri noen medstudenter som gjorde det samme som meg. Ikke kunne de bruke pc og å finne ting var helt umulig.
Jeg var på universitetet frem til 2015, og opplevde at studenter ikke brukte pc på den måten jeg gjorde, ei heller mobil. De jeg jobbet med var ikke stort bedre, merkelig nok.)

Anonymkode: e8626...191

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har sluttet å la meg bli overrasket over andres intelligens nivå.

Det er ikke alle som har samme forutsetning, så da forklarer jeg heller på en hyggelig måte og håper det hjelper vedkommende.

 

Anonymkode: e79b3...ff7

Det skrives i ett ord...

Anonymkode: 11e2c...191

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skrives i ett ord...

Anonymkode: 11e2c...191

Hahaha, minner meg om jobbannonser som skriver: "Må ha gode norsk kunnskaper" 😂

Anonymkode: bb2c1...7ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel litt om intelligensnivået i din omgangskrets. 

Jeg har aldri hørt noen, voksne eller barn, som ikke vet at det er mulig å bestille reise utenom charter. 

Anonymkode: c2701...6c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det kan hende de spilte dumme for å la deg fortelle "nyheten" ....

Anonymkode: d0e33...1f6

😂😂 ja, meget mulig. Når bedreviteren i slekta mansplainer noe til det du har visst i 20 år, og du sitter der og nikker «sier du det? Akuratt ja.» 👍

Anonymkode: 1dc61...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

 (Jeg begynte på høyere utdanning i 1996 og selv da brukte pc flittig. All litteratur fant jeg frem til selv, gjennom å bruke alt som var tilgjengelig opp gjennom. Jeg fant aldri noen medstudenter som gjorde det samme som meg. Ikke kunne de bruke pc og å finne ting var helt umulig.

Jeg var på universitetet frem til 2015, …)

Anonymkode: e8626...191

Ikke rart du ble god på Google og å bruke internett ettersom du brukte så lang tid på utdanningen da… 😜

Anonymkode: 3ba3e...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...