Gå til innhold

Nabo bråker om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en nabo som bråker ofte midt på natten. Deres inngangsdør er rett under soveromsvinduet vårt. Og der står hun utenfor å røyker og snakker/ler høyt i telefonen midt på natten. Vi har gitt beskjed til hun og gitt beskjed til husverten så mange ganger. Jeg holder på å bli gal av det. Jeg sliter med søvn, og blir jeg vekket så er det sjelden at jeg klarer å sove i igjen. I natt begynte spetakkelet kl 4. Det er både i ukedager og helger. Ofte kan det være flere dager på rad. Nå begynner jeg å bli desperat. Det som gjør det så forbanna irriterende er at hun gir seg den natten hvis jeg går ut å gir beskjed, men da er allerede natten over for min del for jeg sovner ikke igjen. Men det har holdt på i over to år nå og jeg er så lei.

Noen som har noen tips? Føler liksom ikke jeg kan kontakte politi heller siden hun slutter den natten når jeg gir beskjed til henne. 

Anonymkode: 3d1f5...55e

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast vann på henne HVER GANG. Da gir hun seg etter 6-7 ganger. Funker hver gang.  

Om hun skal anmelde eller noe bare nekter du for at det har skjedd. 

Anonymkode: f84c6...85f

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kast vann på henne HVER GANG. Da gir hun seg etter 6-7 ganger. Funker hver gang.  

Om hun skal anmelde eller noe bare nekter du for at det har skjedd. 

Anonymkode: f84c6...85f

Bryte loven er aldri en god ide uansett.

Anonymkode: 65cfb...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for å kaste vann på kreket eller sett på Sputnik på høytaler vær gang du ser hu skilles Johanne 

Anonymkode: e54c8...85d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge opp en lapp på veggen der hun bruker å stå, der du minner om at hun må være stille om natta. Eventuelt prøve å snakke med henne om hun kan stå et annet sted å røyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en advarsel, ta lydopptak som bevis( informer henne om dette , hvis ikke er det ulovlig)

Anonymkode: 42725...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du allerede har forsøkt å snakke med henne så tar du lydopptak og sender inn til politiet på mail og beskriver hendelsene og når det skjer. Dokumenter tidspunkter og få med at dette forstyrrer natteroen til naboer, Politi er det som må skje nå. Og samtidig sender du inn lydfilene til utleier og krever at han gjør noe med problemet siden hun forstyrrer natteroen og han som eier er ansvarlig for sine leieboere. Dere har vel fått noen ordensregler og må også følge norske lover om nattero og nabolov.

Blir det ikke endring får du kreve at leieboer må flytte. 

Anonymkode: a7995...c3c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hverken forbudt å røyke eller snakke i telefonen, så utover å snakke med henne er det ikke mye du får gjort.

Anonymkode: ad77a...f32

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en samtale med henne på dagtid? 

Spør om det er mulig for henne å stå et annet sted f.eks

Anonymkode: 3dfa6...0ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er vel hverken forbudt å røyke eller snakke i telefonen, så utover å snakke med henne er det ikke mye du får gjort.

Anonymkode: ad77a...f32

Det kommer inn under hensynsløs adferd og forstyrrelse av natteroen når volumet i samtalen er så høy at naboer holdes våkne flere netter på rad. Særlig når hun har fått beskjed men bare fortsetter til tross for at hun vet at andre blir forstyrret. Pågår det lenge nok vil nok politiet ta en prat med henne til slutt.

Anonymkode: a7995...c3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer inn under hensynsløs adferd og forstyrrelse av natteroen når volumet i samtalen er så høy at naboer holdes våkne flere netter på rad. Særlig når hun har fått beskjed men bare fortsetter til tross for at hun vet at andre blir forstyrret. Pågår det lenge nok vil nok politiet ta en prat med henne til slutt.

Anonymkode: a7995...c3c

Tror støyen er under normal livsutfoldelse. Prat og røyk er ingenting, hver glad du ikke har psykisk syke rusmisbrukere til naboer.

Anonymkode: 65cfb...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet. Så skjønner  hun det sikkert 

Anonymkode: 089c5...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det har vart i 2 år, si ifra til politiet.

Anonymkode: b2c02...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ring politiet. Så skjønner  hun det sikkert 

Anonymkode: 089c5...584

Har politiet veldig lite å gjøre der du bor? Siden du kommer med dette forslaget mener jeg.

Anonymkode: e7ac9...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det kommer inn under hensynsløs adferd og forstyrrelse av natteroen når volumet i samtalen er så høy at naboer holdes våkne flere netter på rad. Særlig når hun har fått beskjed men bare fortsetter til tross for at hun vet at andre blir forstyrret. Pågår det lenge nok vil nok politiet ta en prat med henne til slutt.

Anonymkode: a7995...c3c

Om du hører noen prate i telefon gjennom en vegg, er det kanskje på tide å støyisolere. Man skal kunne både prate og se på tv med normalt volum uten at det forstyrrer naboene.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installer høytaler og trykk på knappen så den avgir brun støy. Gjør det umulig å snakke i mobil eller slappe av med sigg..

Anonymkode: 54284...79b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg vil anta at dette mennesket. Også har behov for. Søvn. Hva med å la henne smake. Litt av sin egen medisin?

Du må finne frem den lille djevelen i deg. Og så finner du ut når hun. Sover. Og så vekker du henne på en. Eller annen. Måte.

Så holder du. På med dette. Helt til hun tar. Poenget.

...dette er en fin måte å. Sette seg i respekt på :) 

 

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (6 timer siden):

Vel. Jeg vil anta at dette mennesket. Også har behov for. Søvn. Hva med å la henne smake. Litt av sin egen medisin?

Du må finne frem den lille djevelen i deg. Og så finner du ut når hun. Sover. Og så vekker du henne på en. Eller annen. Måte.

Så holder du. På med dette. Helt til hun tar. Poenget.

...dette er en fin måte å. Sette seg i respekt på :) 

 

Enig, ring på for small talk kvar  morgon. Ho søv sikker djupt i7 tiden.

Endret av Pilleville
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...