Gå til innhold

En jeg kjenner har kjøpt ny bil til sin sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig oppdragelse å være så heldig at man kan kjøpe ny, trygg bil til sønnen sin? Gi deg. Guttungen har ikke fått seg Porsche til 1 million heller. Herregud så sjalu folk kan bli..

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Hvorfor har du ikke råd til bil?

Anonymkode: 235bf...673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt foreldre. Føler meg spyttet på om jeg ser andre ha foreldre. Not.

Seriøst, skjerp deg.

Anonymkode: c9d3d...d29

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Nei du har rett, foreldrene dine feilet i oppdragelsen. Arbeidslivet feilet tydligvis også i å fjerne sjalusien din. Søk hjelp hos psykolog. Ikke kg.

Anonymkode: 5c8ed...ed2

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Hva angår det deg hva andre velger å kjøpe til sine barn?  Har da ingenting med oppdragelsen til barnet å gjøre. 

Din bitterhet er ditt problem. Søk hjelp for dine egen problemer og la andre leve som de vil.. 

Anonymkode: 2ce8f...abb

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du bare en som har kjøpt bil til sønnen sin? Jeg kjenner flere som har gjort det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor dette påvirker deg, er du i samme familie og føler deg forbigått? Er du bare misunnelig på sønnen til noen du kjenner? Jeg har heller aldri hatt ny bil, men det er jo ikke vilkårlige ungdommer sin feil 😊

Anonymkode: bb6f2...014

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for å overleve en bilulykke er blant annet sterk relativt til alderen av kjøretøyer, så om foreldre har midlene til det så er det det god oppdragelse.

Eller hva om noen kritiserte kjøpet av ett nytt svært dyrt bilsete? Skal en kjøpe bilpute på biltema selv om en har midler til å kjøpe noe vesentlig bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper å ha råd til å kjøpe leilighet til sønnen min når han er i 20 årene. Hva jeg velger å bruke mine penger på har ingen andre noe med, det er 100% min sak. Jeg spytter ikke på noen fordi jeg velger å prioritere mitt eget barn.

Jeg planlegger også å hjelpe økonomisk så min sønn ikke trenger å jobbe ved siden av studiene. Dette så han kan konsentrere seg om studier fremfor å gå glipp av undervisning fordi han må ta en vakt på butikk jobben. Flere jeg studerte med mistet mye undervisning og prioriterte ned kvaliteten på innleveringer for jobb. Noe jeg forstår da de måtte ha penger til å leve men det gikk ut over studiet og kunnskapen de satt igjen med til slutt.

Jeg har en ydmyk sønn, som ikke sløser med penger og forstår at penger ikke vokser på trær. Mine penger som jeg har jobbet for de gjør jeg akkurat hva jeg vil med. Jeg kan selvsagt kjøpe meg en Chanel veske eller flere men slikt betyr ingenting for meg derfor invisterer jeg i min sønns fremtid. At naboen ikke har råd til et høyt forbruk er faktisk ikke mitt problem.

At du er så sjalu fordi foreldrene til denne gutten vil gi sønnen en tryggere bil en de som ligger ute på finn til 15 000 kr er helt absurd. Du burde jobbe med deg selv viss du får dette til å handle om deg.

Anonymkode: 47334...142

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele livet mitt har vært en konstant motbakke, men jeg er veldig takknemlig for at jeg aldri har mistet evnen til å unne andre å ha det godt..

 

Anonymkode: f664b...507

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Da må du enten bytte jobb, eller prioritere bruken på et annet vis. Såre enkelt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at faren kjøper en ny, trygg bil til sønnen sin! Hvorfor i alle dager skal man ikke få gjøre det, hvis man har råd? Folk som er sjalu, misunnelige og bitre på andre er noe av det minst sjarmerende jeg vet.

Anonymkode: 0b8c8...60e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Anonymkode: e4e46...076

Hvorfor har det noen relevans for deg at "en du kjenner" har fått bil? Hadde det vært din bror og du ikke fikk noe, kunne jeg forstått det. Men hva mener du skal skje her? At faren til han du kjenner også kjøper en bil til deg? Eller at han lar være å kjøpe noe til sin sønn for å skåne følelsen til en som kjenner sønnen?

Og til slutt, er du kanskje i slekt med den som skrev tråd om hvor urettferdig det er at noen har råd til bolig?

Anonymkode: 50377...3d7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du deg «spyttet på»? Skulle vedkommende heller ha kjøpt bil til deg?

Og hadde du følt deg mindre spyttet på dersom sønnen hadde vært mange år i arbeidslivet og fått denne bilen?

Anonymkode: 7fb27...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange jobber hardt i livet nettopp for å kunne hjelpe barna sine med sånt i starten på sine voksenliv. At foreldrene til denne gutten har råd til det er bare bra for dem. 

Anerkjenn at du føler på misunnelse, også må du innse at det kun er du som er ansvarlig for å få slike ting på plass i ditt liv. De som har foreldre som kan gi dem sånt i fanget er bare veldig heldige. Jeg slet selv med misunnelse i ungdomstiden og tidlig voksenliv. Heldigvis skjønte jeg selv at de jeg var misunnelig på ikke egentlig skyldte meg noen ting. Misunnelse er en energityv som gjør at du fokuserer helt feil retning for å oppnå det du vil i livet. Du er ansvarlig for ditt liv, og ingen andre. Hvis du vil ha en splitter ny bil til 250k så må du fokusere på hvordan du kan få det til, og ikke at andre har fått det på en lettere måte. 

Sånne situasjoner kommer opp ofte i et voksent liv ts, så det er lurt å jobbe med misunnelsen. Det kan bli slitsomt å alltid være bitter på de som har råd til et flottere hus, eller en dyrere ferie, eller dyrere klær. Det du egentlig trenger er for det første å tenke på hva du har som du kan være takknemlig for å ha. For det andre, vurdere hva du kan gjøre fremover for å få råd til å leve det livet du ønsker.

Anonymkode: 4a92a...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare føle deg spyttet på da. Sånn er det.

Anonymkode: 242d8...8fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nevnt det for faren- at du ønsker deg en også?

Anonymkode: 26a99...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du nevnt det for faren- at du ønsker deg en også?

Anonymkode: 26a99...193

Jeg vil gjerne være flue på veggen når han nevner det 😅

Anonymkode: 50377...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...